Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Historica
Historica Dagesh
In Honorem
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Patrimonium
Personalităţi ale Universităţii "Al.I. Cuza" din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Traditio
Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Colecția Biblioteca de Istorie Literară /

Influenţe greco-latine în tragedia italiană din secolul al XVIII-lea

Gabriela E. Dima

Data apariției: 08.01.2014

Domeniu: Litere / Lit. comparată

Colecție: Biblioteca de Istorie Literară

ISBN: 978-973-703-961-3

Nr. pagini: 334

Format: 14,7 x 20,5 cm.

24.15 LEI

preț de producție

ADAUGĂ ÎN COȘ

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Lucrarea reprezintă un studiu comparativ literar-istoric privitor la tragedia italiană din sec. al XVIII-lea, reliefînd dimensiunea, dinamica şi modalităţile de expresie prin care s-a exercitat influenţa greco-latină asupra acesteia, pe două direcţii: cea teoretică, de formare a unei poetici moderne, tributară Antichităţii, şi cea aplicată, ce se împlineşte în opera dramatică a lui Vittorio Alfieri. Se urmăreşte într-un prim moment stabilirea premiselor teoretice care au stat la baza tragediei italiene, începînd cu filosofii antici şi receptarea lor de către teoreticienii italieni pînă la Vittorio Alfieri, singurul care reuşeşte să-şi valorifice ideile teoretice în tragedii cu autentică valoare artistică. După o prezentarea diacronică a evoluţiei producţiei tragice în Italia, se trece la analiză detaliată a elementelor clasice din tragediile alfieriene şi la sublinierea elementelor de noutate introduse de poetul italian.

Prolog, Capitolul I: Avatarul tragediei de la antici la moderni (Arta ca mimesis, Perspective moderne asupra pasiunilor tragice etc.), Capitolul II: Tragedia pre-alfieriană, Capitolul III: Mit şi istorie în tragediile lui Vittorio Alfieri (Istorie antică şi spirit iluminist), Capitolul IV: De la clasic la modern în tragediile alfieriene (Psihologia eroilor mitologici la Alfieri, Tragedia conştiinţei: Mirra şi Saul, Tiranul şi eroul libertăţii etc.), Epilog, Indice de nume, Bibliografie

Gabriela Eugenia Dima (n. 1974, Iaşi) este în prezent lector doctor la secţia de italiană a Facultăţii de Litere a Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, unde predă cultură, civilizaţie, literatură italiană modernă şi contemporană. A publicat diverse eseuri, studii, recenzii şi articole de specialitate în reviste din ţară şi din străinătate şi a participat la mai multe proiecte de cercetare privitoare la traducerile româneşti din limba italiană în perioada modernizării limbii române literare. A tradus mai multe volume şi a colaborat la lucrări lexicografice prestigioase precum "Dicţionar Enciclopedic Ilustrat Junior. Nume proprii" (DEI Junior) sau "Dicţionar Explicativ Ilustrat" (DEXI).