Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Historica
Historica Dagesh
In Honorem
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Patrimonium
Personalităţi ale Universităţii "Al.I. Cuza" din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Traditio
Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Colecția Sophia /

Cuvinte, lucruri, imagini. Teorie critică la Walter Benjamin şi Theodor W. Adorno

Ioan Alexandru Tofan

Data apariției: 03.02.2015

Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Filosofie

Colecție: Sophia

ISBN: 978-606-714-053-8

Nr. pagini: 300

Format: 13 x 20 cm.

29.86 LEI

preț de producție

ADAUGĂ ÎN COȘ

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Lucrarea pleacă de la o serie de concepte teoretice fundamentale ale celor doi autori şi îşi propune să le verifice aplicabilitatea în contextul unor analize culturale concrete. Miza asumată este una dublă: pe de o parte, este vorba de a sistematiza şi explica legătura dintre cei doi autori, felul cum demersul critic al lui Adorno este îndatorat teoretic faţă de cel al predecesorului său; pe de altă parte, cartea încearcă să descrie felul cum concepte precum cel de „imagine” sau „scriitură” îşi dezvoltă semnificaţiile prin întâlnirea cu situaţii şi obiecte cotidiene marginale, cu texte literare sau forme artistice „de masă”.

Walter Benjamin: Anatomia privirii, Cărţi ilustrate şi fotografii vechi. Despre imagine, Ontologia jucăriei;
Theodor W. Adorno: Dialectica infinită. Origine şi declin, Reprezentare şi revelaţie, Adorno şi Benjamin despre Kafka

Ioan Alexandru Tofan (n. 1979) este lector doctor al Facultății de Filosofie și Științe Social-Politice, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași. Ține cursuri și seminarii de Filosofia religiei, Filosofie românească, Metafizică creștină, Filosofie contemporană, Teorie critică. A urmat mai multe stagii de cercetare în Germania (Konstanz și Berlin) ca bursier DAAD, KAAD. Autor al cărților ”Logica şi filosofia religiei. O re-lectură a prelegerilor hegeliene”, 2010 și ”City Lights. Despre experiență la Walter Benjamin”, Humanitas, București, 2014.