Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Historica
Historica Dagesh
In Honorem
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Patrimoniu
Personalităţi ale Universităţii "Al.I. Cuza" din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Traditio
Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Colecția Ştiinţele Educaţiei /

Proiectarea curriculum-ului din perspectiva constructivismului. Noi tendinţe şi sugestii metodologice

Nicoleta Rogoz

Data apariției: 01.02.2014

Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Educaţie

Colecție: Ştiinţele Educaţiei

ISBN: 978-973-703-983-5

Nr. pagini: 248

Format: 14,7 x 20,5 cm.

23.12 LEI

preț de producție

ADAUGĂ ÎN COȘ

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Lucrarea analizează raportul paradigmă-model curricular dintr-o perspectivă integrativă. Încercarea de a ne îndepărta de limitarea la premisele epistemologice ale constructivismului este motivată de argumentul traducerii proiectării curriculare în termenii pragmaticului. Această traducere permite studenţilor, profesorilor, dar şi cercetătorilor să îşi orienteze demersurile de analiză în direcţia identificării unor oportunităţi care pot fi oferite de problematica proiectării curriculare. Prezenta lucrare se constituie într-o pledoarie pentru conceperea unui curriculum integrativ care emerge din perspectiva unitară asupra obiectivelor, conţinuturilor, metodologiei de predare-învăţare-evaluare, managementului clasei de elevi, comunicării didactice. Noile roluri prioritare ale profesorului sunt: conceptor de curriculum, cel care dezvoltă curriculum, şi respectiv evaluator de curriculum. O reconfigurare a acestor roluri presupune cu necesitate şi o nouă perspectivă asupra multidimensionalităţii competenţei didactice, dar şi o viziune consistentă asupra programelor de formare a personalului didactic.

Capitolul I. Reconsiderări ale curriculum-ului şi ale competenţei didactice în paradigmă constructivistă Capitolul II. Valorificarea comunicării didactice în proiectarea curriculară. Perspectivă constructivistă Capitolul III. Implicaţii ale curriculum-ului de tip constructivist în formarea profesorilor Capitolul IV. Demersuri investigative cu privire la atitudinile personalului didactic faţă de curriculum-ul dezvoltat în paradigmă constructivistă

Nicoleta Rogoz (n. 1978, Bârlad, Vaslui) este asistent doctor la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei a Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, licenţiată în Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, specializările Pedagogie (2001) şi Psihologie (2002). Autoarea este absolventă a două mastere, „Politici educaţionale” (2003) şi „Intervenţie psihosocială şi psihoterapie” (2004), la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi; este vicepreşedinte al ROTALENT (Asociaţia Română de Asistenţă Psihopedagogică şi Socială a Talentelor – Filiala Iaşi) şi membră a ARHTE (Asociaţia Română de Hipnoză Clinică, Relaxare şi Terapie Ericksoniană).