Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Historica
Historica Dagesh
In Honorem
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Patrimoniu
Personalităţi ale Universităţii "Al.I. Cuza" din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Traditio
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Domeniul Filosofie şi Ştiinţe sociale /

Artele și învățarea școlară

Mihaela Mitescu Manea

Data apariției: 24.02.2017

Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Pedagogie

Colecție: Ştiinţele Educaţiei

ISBN: 978-606-714-331-7

Nr. pagini: 316

Format: 14,7 x 20,5 cm.

28.35 LEI

preț de producție

ADAUGĂ ÎN COȘ

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Autoarea propune o temă de mare actualitate în spațiul dezbaterilor și discursurilor privind problemele reformei practicilor educative în țara noastră. Explorând posibile moduri de a înțelege cum învață copiii și tinerii – prin procese și acțiuni exploratorii care încorporează artisticul sub forma intuiției, a gustului și a preferinței, a raționamentelor și a atitudinilor estetice implicate în activitatea creării și recreării continue a cunoașterii școlare și nu numai – autoarea propune o perspectivă originală, urmărind să aprofundeze argumentele și analizele teoretice posibile, dar și să identifice instrumentele acțiunilor practice care deja și-au demonstrat eficiența în sala de clasă.

Introducere (Artele și învățarea școlară: un raport pedagogic demn de toată atenția; Ce conține acest volum și cum poate fi utilizat); Repere istorice pentru rolul artelor în educație (Recurența poziționărilor din Antichitate până în Clasicism; Modernitate și Post-modernism: problema re-poziționărilor curriculare); Politici și practici educaționale artistice la nivel european (Un scurt comentariu introductiv despre educaţia artistică în România; Peisajul abordărilor școlare privind învățarea prin și în arte în contemporaneitate; Contradicții relevante și posibile dezvoltări pedagogice emergente); Învățarea școlară (Concepții despre învățarea școlară și implicațiile lor pedagogice; Învățarea în spațiul artelor – calibrări pedagogice specifice; Ce știm despre impactul și efectele măsurate ale învățării prin arte?); Artele în Curriculum. Abordări contemporane ale învățării în și prin arte (Abordări disciplinare: despre beneficiile și limitele construcțiilor curriculare tradiționale; Abordări interdisciplinare: resurse și capcane pedagogice; Abordări integrative: deschideri posibile și implicațiile lor pedagogice, organizaționale și epistemologice); Abordări integrative ale artelor în curriculum. Aspecte didactice; Integrarea curriculară în domeniul cunoașterii artistice: delimitări conceptuale; De unde începe un exercițiu integrativ: identificarea și formularea polilor de integrare; Proiectarea experienței de învățare și orchestrarea proiectelor integrative; Capcane posibile; Predarea și învățarea ca raporturi de colaborare. Instrumente didactice specifice; Probleme și chei ale evaluării în exercițiul abordării integrative); Formare profesională didactică: noi cerințe de exercițiu profesional și implicațiile lor (Competențele didactice – o privire critică; Implicațiile unui profil revizuit de competență și responsabilitate profesională didactică); Resurse pedagogice în actualitate: re-considerări și re-poziționări posibile (Raportul școală – comunitate; Parteneriatul inter-instituțional)

Mihaela Mitescu Manea (n. 1978, Iași) este conferenţiar universitar doctor în cadrul Departamentului pentru pregătirea personalului didactic al Universtităţii de Arte „George Enescu” din Iaşi, unde predă cursurile Pedagogie, Managementul clasei de elevi şi Elaborarea şi managementul proiectelor educaţionale. De asemenea, a obţinut în 2007 o bursă de cercetare doctorală OSI-Chevening la Universitatea Oxford (2007-2008). Studiile sale sunt centrate pe probleme privind pregătirea iniţială şi continuă a profesorilor, educaţia artistică, problematica generală a curriculum-ului – aspecte pe care le abordează din perspectivă socio-culturală, cu accent pe teoriile activităţii ca fundament epistemologic. A publicat cinci lucrări (suporturi de curs şi activitate în cadrul programului de formare iniţială a cadrelor didactice) şi peste 20 de articole în reviste de specialitate.