Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Historica
Historica Dagesh
In Honorem
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Patrimonium
Personalităţi ale Universităţii "Al.I. Cuza" din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Traditio
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Domeniul Filosofie şi Ştiinţe sociale /

Imagine şi text

George Bondor, Cristian Nae (coordonatori)

Data apariției: 03.02.2013

Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Filosofie

Colecție: Sophia

ISBN: 978-973-703-841-8

Nr. pagini: 478

Format: 13 x 20 cm.

31.12 LEI

preț de producție

ADAUGĂ ÎN COȘ

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Volumul "Imagine şi text" reuneşte lucrările celui de-al treilea colocviu anual al Centrului de Hermeneutică, Fenomenologie şi Filosofie practică, desfăşurat la Iaşi în perioada 27-28 octombrie 2011. De la imaginile mentale la imitaţii şi simulacre, imaginile au provocat dintotdeauna reflecţia filosofică. Dimpotrivă, arta a exclus multă vreme textul, tratat drept comentariu al imaginii sau ca parergon, asumându-l ca parte integrantă a expresiei vizuale abia odată cu arta contemporană. În acest context se înscrie şi relaţia – mereu problematică – între imagine, text şi strategiile de interpretare a textului şi a imaginii.

Capitolul 1: A privi, a vedea, a înţelege Ştefan Afloroaei Privind ca în oglindă lumea celor absurde Cătălin Cioabă Şaradele textului filozofic George Bondor Problema explicitării. De la Husserl şi Heidegger la Ricoeur Capitolul 2: Hermeneutică şi experienţă Ştefan-Sebastian Maftei Conceptul de „experienţă” în viziunea lui Walter Benjamin Mădălin Onu Experienţă şi adevăr în hermeneutica lui H.-G. Gadamer. De la experienţa adevărului la adevărul experienţei Horia Pătraşcu Sentimentul şi practica înstrăinării (xeniteia) Capitolul 3: Strategii interpretative Emilian Mărgărit Strategii deleuziene de lectură Ludmila Bîrsan Aspecte ale hermeneuticii lui Alexandru Dragomir Dana Ţabrea Artă – text – realitate. Despre (im)posibilitatea unei interpretări în oglindă Capitolul 4: Gândirea în imagini Gerard Leonid Stan Logica şi adevărul imaginilor Alexandra Anisie Mnemotehnică şi gândire filosofică la Giordano Bruno Cristinel Ungureanu Declinul paradigmei textuale din filosofia minţii în contextul teoriilor actuale Capitolul 5: Scriitură şi imagine Valeriu Gherghel Scrisul şi imaginea în Evul Mediu: o răsturnare Adrian Mihalache Căsătoria imaginii cu textul: divorţ şi reconciliere Camelia Grădinaru Scriitură şi oralitate în textualitatea digitală Arthur Suciu Caracterul ironic al discursului autonom Capitolul 6: Imagine şi putere: lecturi politice Diana Mărgărit Portret de familie. Pacea perpetuă în gândirea politică modernă Liviu Costin Imaginea Mişcării Legionare în textele lui Mircea Eliade. Preliminarii istorico-hermeneutice Elena Bondor Imaginea lui Emil Cioran în presa românească: anii ’50 Capitolul 7: Imagini picturale: a privi şi a interpreta Sorin Alexandrescu Privirea, o sursă a vizualului Florin Voica Criza paradigmelor scolastice şi discreţia critică a artistului. De la Renaştere la Baroc Cristiana Arghire Exerciţii hermeneutice pe marginea unui tablou: Las Meninas Antonela Corban Alegorie şi emblemă în filosofia şi arta secolului XIX: Gustav Klimt Capitolul 8: Text şi imagine în arta contemporană Cristian Nae Când realitatea devine semn. Repetiţie şi simulare în arta americană a anilor optzeci Cătălin Gheorghe Interpretarea critică a ideologiei şi reconsiderarea artistică a discursului şi imaginii media Codrina-Laura Ioniţă Anselm Kiefer. Imaginea cuvintelor Oana Maria Nae Textul în instalaţiile artistice de lumină, între imagine şi mesaj Capitolul 9: Imagini în mişcare: cinema Christian Ferencz-Flatz Despre foloasele filmului pentru studiul istoriei Ioana Lăzărescu Ego, alter şi politic în textele de Science-Fiction Marius Căpraru Mai 1968 şi filmul militant Capitolul 10: Imagini textuale în literatură Andi Mihalache Imagini despre corp şi sine în Jurnalul lui Franz Kafka Antonio Patraş Reprezentări ale temporalităţii în romanul lovinescian Ecaterina Pătraşcu Salvarea istoriilor prin iubire: imagini traumatice ale timpului în O istorie a lumii în zece capitole şi jumătate Capitolul 11: Reprezentări textuale în imaginarul creştin Victor Alexandru Pricopi Iuda Iscarioteanul. Între reprezentările Evangheliştilor şi Omul Roşu Medieval Cristian Moisuc Imaginea ploii şi problema eficacităţii graţiei la Nicolas Malebranche

George Bondor este lector la Facultatea de Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi; doctor în filosofie al Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi (2004); bursier al Fundaţiei „Alexander von Humboldt” (Freiburg, 2006-2007). Director ştiinţific al Centrului de Hermeneutică, Fenomenologie şi Filosofie practică din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi; membru al Societăţii Române de Fenomenologie; editor al revistei "Meta: Research in Hermeneutics, Phenomenology, and Practical Philosophy"; coordonator al colecţiei Sophia, Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Susţine cursuri de filosofie contemporană, fenomenologie şi hermeneutică. Cărţi publicate: Dansul măştilor. Nietzsche şi filozofia interpretării (Humanitas, 2008; premiul „Ion Petrovici” al Academiei Române); Locul metafizic al străinului (împreună cu Ştefan Afloroaei şi Corneliu Bîlbă), 2003.
Cristian Nae este lector universitar doctor la Departamentul de Artă Murală, Conservare şi Restaurare şi Istoria şi Teoria Artei, Facultatea de Arte Plastice, Decorative si Design, Universitatea de Arte "G. Enescu" din Iaşi. Predă cursuri de Estetică şi Filosofia Artei (Studii de licenţă), Hermeneutica imaginii artistice, Politici ale identităţii în arta est‐europeană după 1989 (Masterat). Membru al Societăţii Europene de Estetică (ESA). Membru al College Art Association (CAA) din Statele Unite ale Americii. A mai publicat volumul "Arta după sfârşitul artei - Danto şi redefinirea operei de artă" în 2010, la Editura Universităţii "Alexadru Ioan Cuza" din Iaşi.