Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Historica
Historica Dagesh
In Honorem
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Patrimonium
Personalităţi ale Universităţii "Al.I. Cuza" din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Traditio
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Domeniul Litere /

Discursul publicitar din perspectivă pragmalingvistică

Adriana Maria Robu

Data apariției: 16.06.2015

Domeniu: Litere / Lingvistică

Colecție: Logos

ISBN: 978-606-714-107-8

Nr. pagini: 534

Format: 14,7 x 20,5 cm.

42.39 LEI

preț de producție

ADAUGĂ ÎN COȘ

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Prefaţă de Rodica Zafiu.
Lucrarea urmărește proiectarea unui model de analiză pragmalingvistică a discursului publicitar, care să înlesnească înțelegerea sensului acestui tip de discurs orientat de finalitatea pragmatică, pornind de la aplicarea modelului tripartit coșerian al nivelurilor limbajului la problemele specifice pragmaticii. Modelul de analiză propus cuprinde următoarele etape: determinarea naturii și descrierea discursului publicitar; înțelegerea aspectelor fundamentale care țin de nivelul structural-argumentativ și retorico-argumentativ prin care se individualizează acest tip de discurs; relaționarea textului cu contextul în care are loc enunțarea, ținând cont de latura interacțională a comunicării publicitare; discutarea elementelor paraverbale și nonverbale care participă la constituirea sensului; analiza modalităților de realizare a finalităților specifice, precum și a efectelor pe care le presupune manipularea publicitară.

Concepte de bază și teorii în analiza pragmalingvistică a discursului publicitar – Perspective de studiere a discursului publicitar; Discursul publicitar între logosul semantic și logosul pragmatic; Particularități pragmalingvistice ale discursului publicitar de la structuri, tehnici și strategii la finalități - Seducția de ordin argumentativ în publicitate; Text și context în discursul publicitar; Participarea paraverbalului și a nonverbalului la construirea sensului în discurs; Finalități pragmatice ale discursului publicitar.

Adriana Maria Robu (n.1980, Săbăoani) este doctor în filologie (summa cum laude) al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, cercetător independent și profesor de limba și literatura română la Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri” din Săbăoani. Este autoarea unor studii de lingvistica textului, analiza discursului şi pragmatică apărute în volumele unor conferințe, precum și în publicații importante din țară și din străinătate („Philologica Jassyensia”, „Anuar de lingvistică și istorie literară”, „Communication interculturelle et littérature”, „Limba română” – Chișinău, „Zeitschrift für Romanische Philologie”, „Energeia” – Germania).