Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Historica
Historica Dagesh
In Honorem
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Patrimoniu
Personalităţi ale Universităţii "Al.I. Cuza" din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Thesaurus Classicus
Traditio
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Cărți în pregătire /

Copilării trecute prin război. Povești de viață, politici sociale și reprezentări culturale în România anilor 1913-1923

Cătălina Mihalache, Nicoleta Roman (editori)

Data apariției: ---

Domeniu: Istorie / Istorie modernă

Colecție: Historica

ISBN: 978-606-714-566-3

Nr. pagini: 338

Format: 17 x 24 cm.

--- LEI

preț de producție

ADAUGĂ ÎN COȘ

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Lucrarea explorează o temă aproape invizibilă în cercetarea istorică românească de actualitate, dar care suscită un interes evident, după cum s-a putut observa şi cu prilejul evocării publice a Primului Război Mondial, respectiv al comemorării Centenarului înfăptuirii unirii din 1918. Culegerea de studii propusă porneşte de la rezultatele conferinţei „Copiii şi copilăria românească în timpul Primului Război Mondial” (30 mai 2016, Muzeul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, Iaşi), organizată de editoarele prezentului volum, cu sprjinul Institutului de Istorie al Academiei Române „Nicolae Iorga” din Bucureşti, al Institutului de istorie „A.D. Xenopol” şi al Filialei Academiei Române din Iaşi, al Facultăţii de istorie şi al Muzeului Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi.

Cuvânt-înainte; Realităţi, ideologii, ficţionalizări: Gheorghe Negustor, Incursiuni istoriografice; Daniela Mârza, Impactul Marelui Război asupra copiilor din Transilvania: o istorie în cifre; Ramona Caramelea, Imaginile războiului în „Revista Copiilor și a Tinerimei”; Iulia Cosma, Cuore, un „combatant”-model al educației patriotice; Griji pentru cei mici: Delia Bălăican, De la zmeie la zepeline: noul cotidian al copilăriei; Nicoleta Roman, Orfanii Primului Război Mondial: asistența socială și definirea unui statut; Cătălin Botoşineanu, „Şcoala de Îndreptare Copou”; Camelia Zavarache, „Numărul mare de copii... așteaptă o asistență medicală serioasă și la vreme făcută.” Consecinţele primei confla¬graţii mondiale asupra serviciului medical școlar din România; Traiectorii formative: Anemari Monica Negru, Un model de educaţie privată − şcolile Societăţii Ortodoxe Naţionale a Femeilor Române; Mirela Popa-Andrei, Preparandii românești greco-catolice de fete din Transilvania în anii Marelui Război; Cătălina Mihalache, Şcoala românească: confruntări, mize, supravieţuiri (1916-1918) ; Adrian-Bogdan Ceobanu, Adrian Vițalaru, Destine în vremuri de război: copiii diplomaților români; Lista contributorilor.

Cătălina Mihalache (n. 1973, Iaşi) este cercetător la Institutul de Istorie „A.D. Xenopol” din Iaşi. Domenii de competenţă: istoria educaţiei, istorie culturală, didactica istoriei. Volume publicate: Şcoala şi artizanatul. Interpretări culte ale artei populare, Cluj-Napoca, Editura Limes, 2007; Dumitru Ivănescu, Cătălina Mihalache (eds.), Patrimoniu naţional şi modernizare în societatea românească: instituţii, actori, strategii, Iaşi, Editura Junimea, 2009; Didactica apartenenţei. Istorii de uz şcolar în România secolului XX, Iaşi, Institutul European, 2012; Cătălina Mihalache, Leonidas Rados (coord.), Educaţia publică şi condiţionările sale (secolele XIX-XX), Iaşi, Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, 2015; Copilărie, familie, şcoală: politici educaţionale şi receptări sociale, Iaşi, Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, 2016.
Nicoleta Roman (n. 1981, Bucureşti) este cercetător la Institutul de Istorie „Nicolae Iorga” din București. Domenii de competență: istorie culturală și socială, istoria copilăriei și a familiei, istoria femeii. Volume publicate: Copilăria românească între familie și societate (secolele XVII-XX), București, Editura Nemira, 2015 (coord.); Deznădăjduită muiere n-au fost ca mine. Femei, onoare și păcat în Valahia secolului al XIX-lea, București, Editura Humanitas, 2016; Orphans and Abandoned Children in European History, Sixteenth to Twentieth Centuries, London, Routledge, 2017 (editor).