Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Historica
Historica Dagesh
In Honorem
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Patrimonium
Personalităţi ale Universităţii "Al.I. Cuza" din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Traditio
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Cărți în pregătire /

Drumul vinului. Oenoturismul în Republica Moldova

Aliona Mardare

Data apariției: ---

Domeniu: Ştiinţe ale naturii / Geografie

Colecție: Studii de Geografie Politică

ISBN: 978-606-714-387-4

Nr. pagini: 250

Format: 17 x 24 cm.

--- LEI

preț de producție

ADAUGĂ ÎN COȘ

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Lucrarea de faţă prezintă fenomenul oenoturistic din Republica Moldova în contextul mai larg european și mondial, printr-o analiză comparativă a experienţei celor mai importante state vitivinicole din lume şi o trecere în revistă a noilor direcții și posibilități de dezvoltare, legate de distribuţia spaţială a activităţilor şi amenajărilor oenoturistice, motivaţia turiştilor care vin să viziteze destinaţiile oenoturistice etc.

1. Importanţa studierii fenomenului oenoturistic 2. Problematica 3. Obiective şi scopul lucrării 4. Metode şi instrumente de analiză 5. Stadiul actual al cercetării şi evoluţia tematicii E1. Stadiul actual al cercetării pe plan internaţional E2. Stadiul actual al cercetării în Republica Moldova 1. Oenoturismul – concepte şi teorii 1.1. Geneza oenoturismului 1.2. Ce este oenoturismul? 1.3. Sistemul oenoturistic 1.4. Oferta oenoturistică 1.5. Cererea oenoturistică 1.5.1. Tipologia consumatorului de produse oenoturistice 2. Cererea şi oferta oenoturistică mondială 2.1. Limea vitivinicolă 2.1.1. Statele Lumii Noi 2.1.1.1. Descoperirea podgoriilor californiene 2.1.1.2. Oceania 2.1.1.3. China 2.1.2. Statele Lumii Vechi 2.1.2.1. Spania 2.1.2.2. Italia 2.1.2.3. Germania 2.1.2.4. Franţa 2.1.2.4.1. Regiuni în care vinul este factorul de succes pentru turism 2.1.2.4.1.1. Alsacia 2.1.2.4.1.2. Bordeaux 2.1.2.4.1.3. Bourgogne 2.1.2.4.1.4. Beaujolais 2.1.2.4.1.5. Champagne 2.1.2.4.2. Regiuni turistice celebre pentru peisaj şi patrimoniu înainte de toate 2.1.2.4.2.1. Val de Loire 2.1.2.4.2.2. Languedoc și Provence Alpes Côte d'Azur 2.1.2.4.2.3. Jura 2.1.2.4.2.4. Savoy 2.2. Direcţii de dezvoltare ce separă cele două lumi vitivinicole 3. Republica Moldova – între cele două filiere: turistică şi vitivinicolă 3.1. Republica Moldova – regiune turistică periferică 3.2. Republica Moldova – un important producător vinicol internaţional 3.2.1. Istoria viticulturii şi vinificaţiei în Moldova 3.2.2. Potenţialul vitivinicol actual în Moldova 3.2.3. Locul vitivinicol al Moldovei pe piaţa internaţională 4. Posibilităţi de dezvoltare a ofertei oenoturistice din Republica Moldova 4.1. Peisajul viticol – o ofertă cu potenţial bogat, dar puţin atractivă pentru oenoturismul din Republica Moldova 4.1.1. Spre o guvernanţă patrimonială a peisajului viticol 4.1.2. Poziţionarea comparativă a celor două teritorii: Moldova şi Bourgogne 4.1.3. Relieful şi condiţiile pedoclimatice ale peisajului viticol din cele două teritorii 4.1.4. Istoria peisajului viticol – o tradiţie milenară, dar exploatată diferit 4.1.5. Arhitectura peisajului moldav în comparaţie cu cel burgund 4.1.6. Peisajul viticol pe Drumul vinului 4.1.7. Concluzii 4.2. Oferta oenoturistică a cramelor din Republica Moldova 4.2.1. Vinăria Purcari 4.2.2. Combinatul de Vinuri din Cricova 4.2.3. Întreprinderea de Stat „Combinatul de Vinuri de Calitate” Mileştii Mici 4.2.4. Pivniţele Brăneşti 4.2.5. Chateau Cojuşna 4.2.6. Oferta oenoturistică : Chateau Vartely vs Chateau Marsannay 4.2.7. Metode de dezvoltare a produsului oenoturistic din cadrul cramei 4.3. Oenoturismul cultural din Republica Modova 4.3.1. Ziua Vinului în Modova 4.3.2. Evenimentul "ExpoVin Moldova" 4.4. Rolul agenţiilor de turism pentru oferta oenoturistică din Republica Moldova 4.5. Activităţi complementare pentru un proiect oenoturistic 4.5.1. Oferta de cazare din podgoriile Republicii Moldova 4.6. Perspective de dezvoltare a ofertei oenoturistice în opinia viticultorilor/vinificatorilor din Republica Moldova comparativ cu regiunea Bourgogne 4.7. Oferta preţului – o strategie ce asigură dinamica ofertei oenoturistice 4.7.1. Fixarea preţului 4.7.2. Politica preţului din regiunile viticole 4.7.2.1. Preţurile cramelor franceze 4.7.2.2. Politica de preţ a cramelor din Republica Moldova 4.7.3. Concluzii 4.8. Oenoturismul: o noua formă de valorificare a spaţiului rural în Republica Moldova 4.8.1. Oenoturismul şi turismul rural 4.8.2. Rolul oenoturismului pentru dezvoltarea spaţiilor rurale în Republica Moldova 4.8.3. Concluzii 5. Rolul consumatorului în dezvoltarea oenoturismului din Republica Moldova 5.1. Sosiri turistice 5.2. Înnoptări turistice 5.3. Tipologia oenoturistului 5.4. Percepţiile turiştilor despre oenoturism 5.5. Motivaţiile oenoturiştilor 5.6. Imaginea Republicii Moldova ca stat vitivinicol 5.7. Concluzii 6. Poziţia geografică – un pilon important pentru dezvoltarea oenoturismului 6.1. Accesibilitatea spaţială la destinaţiile oenoturistice în Republica Moldova 6.2. Rolul accesibilității (distanţă/cost) în complexul de factori ai dezvoltării turistice 6.3. Rolul acesibilităţii pentru dezvoltarea destinaţiilor oenoturistice din Moldova 6.4. Accesibilitatea şi activităţile turistice 6.5. Concluzii 6.6. Drumul vinului – un instrument de accesibilitate pentru destinaţiile oenoturistice 6.6.1. Drumul Vinului: concept 6.6.2. Drumul vinului în Republica Moldova: evoluţie 6.6.3. Drumul vinului în Republica Moldova – organizare şi accesibilitate 6.6.4. Relaţiile dintre actorii oenoturistici pe Drumul Vinului 6.6.5. Concluzii 7.Concluzii generale

Aliona Mardare (n. 1986, Rep. Moldova) este cercetător ştiinţific în cadrul Institutului de Ecologie şi Geografie al Academiei de Ştiinţe din Moldova. Doctor în geografie, sub îndrumarea prof. univ. dr. Corneliu Iaţu, de la Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza„ din Iași. Preocupările sale vizează dezvoltarea turismului bazat pe vin şi peisaj viticol. Lucrările realizate se încadrează în domeniul geografiei turismului şi, în special, cel al oenoturismului, centrându-se pe oenoturismul din Republica Moldova.