Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Historica
Historica Dagesh
In Honorem
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Patrimonium
Personalităţi ale Universităţii "Al.I. Cuza" din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Traditio
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Top 15 /

Elemente de pedagogie universitară

Camelia Onu

Data apariției: 28.02.2017

Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Pedagogie

Colecție: Ştiinţele Educaţiei

ISBN: 978-606-714-344-7

Nr. pagini: 236

Format: 14,7 x 20,5 cm.

28.35 LEI

preț de producție

ADAUGĂ ÎN COȘ

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Ediția a II-a, revizuită și adăugită. Prefaţă de prof.univ.dr. Constantin Cucoș.
Cartea completează pregătirea inițială a cadrelor didactice universitare, centrându-se pe descrierea și adaptarea conținutului didacticii școlare la nivel universitar, trecând în revistă un istoric și evoluțiile educației universitare, problematica finalităților educației, a conținuturilor și metodologiei universitare, redimensionarea principiilor didactice, designul instrucțional în context universitar, evoluțiile în evaluarea academică, relația cadru didactic-student, dar și modalitățile prin care coaching-ul (ca domeniu care vizează dezvoltarea și optimizarea activității, atingerea obiectivelor etc.) poate sprijini mediul academic.

CAPITOLUL I Învăţământul universitar – istoric și evoluţii recente I.1. Scurt istoric al evoluţiei universităţii I.2. De la educaţia universitară la pedagogia învăţământului superior I.3. Didactica universitară ca ramură a pedagogiei învăţământului superior I.4. Nevoia de schimbare în universităţi I.5. Învăţământul superior românesc în contextul Procesului Bologna CAPITOLUL II Problematica finalităţilor universitare II.1. Idealul și scopul educaţional II.2. Obiectivele educaţionale în context universitar II.3. Rolul competenţelor în mediul academic CAPITOLUL III Structuri curriculare și dialectica transpunerii conţinuturilor universitare III.1. Selectarea conţinuturilor și transpunerea lor didactică III.2. Posibilităţi de organizare a conţinuturilor în învăţământul superior III.3. Produsele curriculare CAPITOLUL IV Metodologia instruirii universitare IV.1. Consideraţii preliminare IV.2. Taxonomii ale metodelor de învăţământ IV.3. Metodele de predare din perspectiva pedagogiei universitare CAPITOLUL V Redimensionări ale principiilor didactice în raport cu specificul învăţământului superior V.1. Principiile didactice din perspectiva pedagogiei universitare V.2. Alte tipuri de principii operaţionale în învăţământul superior CAPITOLUL VI Design instrucţional în context universitar VI.1. Particularităţi ale proiectării și susţinerii unui curs universitar VI.1.1. Prezentările PowerPoint VI.1.2. Portofoliul electronic VI.2. Cursul on-line – o necesitate a timpurilor moderne VI.2.1. Cursurile-hibrid și „Blended Learning Environments” (BLE) VI.2.2. Webinarul – cel mai modern mijloc interactiv de învăţare VI.3. Seminarul didactic universitar – statut și importanţă VI.3.1. Tipuri de seminarii VI.3.2. Structurarea seminarului – condiţie esenţială a reuşitei activităţii VI.4. Alte forme de organizare a activităţii în învăţământul superior: laboratorul și practica de specialitate CAPITOLUL VII Evoluţii în evaluarea universitară VII.1. Obiectivitate versus subiectivism în evaluarea studentului VII.2. Evaluarea în cadrul cursurilor on-line VII.3. Metodologia evaluării universitare CAPITOLUL VIII Dinamica relaţională a mediului universitar VIII.1. Rolul fundamental al cadrului didactic în procesul instructiveducativ din învăţământul superior VIII.2. Ipostaze ale studentului ca actor principal în activitatea didactică universitară VIII.3. Relevanţa feedback-ului şi feedforward-ului în relaţia academică CAPITOLUL IX Ce este coaching-ul și cum poate sprijini acesta mediul academic IX.1. Ce este și ce nu este coaching-ul IX.2. Rolul întrebărilor în coaching IX.3. Câteva modele de coaching – scurtă prezentare IX.4. Asemănări și deosebiri între coaching și educaţie IX.5. Rolul coaching-ului în mediul academic Concluzii și sugestii

Camelia Onu (n. 1976, Gura-Humorului) este asistent universitar doctor la Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, din cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, dar și specialist în activitatea de coaching, acreditat ANC.