Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Historica
Historica Dagesh
In Honorem
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Patrimonium
Personalităţi ale Universităţii "Al.I. Cuza" din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Traditio
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Top 15 /

Terapia tulburărilor de pronunţie. Ghid practic pentru logopezi, educatori/învăţători, părinţi

Iolanda Tobolcea, Camelia Soponaru

Data apariției: 20.04.2013

Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Educaţie

Colecție: Ştiinţele Educaţiei

ISBN: 978-973-703-882-1

Nr. pagini: 334

Format: 14,7 x 20,5 cm.

25.20 LEI

preț de producție

ADAUGĂ ÎN COȘ

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Cartea prezintă activitatea terapeutică pentru corectarea dislaliei sub forma programelor complexe logo-terapeutice pentru fiecare sunet. Conţinutul materialului este în concordanţă cu particularităţile psihice şi de vârstă ale copiilor, astfel încât pornindu-se de la exersarea sunetelor izolate să se ajungă la pronunţia, articularea corectă a acestora în diferite combinaţii în cadrul cuvintelor. Prezentarea acestor programe depăşeşte nivelul clasic terapeutic, deoarece cuprinde şi modalităţile moderne adaptabile lucrului cu ajutorul soft-urilor, introduse şi utilizate tot mai mult în practica logopedică.

CAPITOL 1. TIPURI ŞI MANIFESTĂRI ALE TULBURĂRILOR DE LIMBAJ 1.1. Tulburări de articulaţie/pronunţie 1.2. Tulburări în dezvoltarea limbajului 1.3. Tulburări de vorbire simptomatice 1.4. Limbajul şi tulburările mintale 1.5. Tulburările de limbaj la persoanele cu deficienţe de auz CAPITOL 2. DEFINIŢIE, CARACTERIZARE ŞI FORME DISLALICE. 2.1. Relaţia între teorie şi practică 2.2. Dislalia sau deficienţa funcţională de vorbire. CAPITOL 3. FACTORII ETIOLOGICI AI DISLALIEI: ORGANICI, FUNCTIONALI (MOTORI), PSIHOSOCIALI (EREDITARI, DE MEDIU) 3.1. Factorii etiologici potenţiali ai deficienţelor de tip articulator 3.2. Factorii fiziologici, structurali şi neuromusculari 3.3. Factorii senzoriali/de percepţie. 3.4. Factorii cognitivi. 3.5. Factorii ereditari 3.6. Factorii de mediu şi factorii psihosociali. 3.7. Factorii personali. CAPITOL 4. TERAPIA DISLALIEI. 4.1. Importanţa intervenţiei terapeutice în dislalie. 4.2. Terapia logopedică a copiilor dislalici . CAPITOL 5. EXERCIŢII SPECIFICE TERAPIEI LOGOPEDICE A DISLALIEI 5.1. Primele consoane ce apar in evolutia ontogenetica a copilului : b, p, t, d, m, n, c, g. 5.1.1. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului b (betacism - parabetacism) 5.1.2. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului p (pitacism - parapitacism) 5.1.3. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului t (tetalcism - paratetalcism) 5.1.4. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului d (deltacism - paradeltacism). 5.1.5. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului m (mutacism - paramutacism). 5.1.6. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului n (nutacism - paranutacism) 5.1.7. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului c (capacism - paracapacism). 5.1.8. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului g (gamacism - paragamacism) 5.2. A doua grupa de consoane ce apar in evolutia ontogenetica a copilului : f, v, l, h 5.2.1. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului f (fitacism - parafitacism). 5.2.2. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului v (vitacism - paravitacism). 5.2.3. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului l (lambdacism - paralambdacism). 5.2.4. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului h (hapacism - parahapacism). 5.3. A treia grupa de consoane ce apar in dezvoltarea ontogenetica a copilului : s, ş, ţ, j, ce, ci, ge, gi, r. 5.3.1. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului s (sigmatism - parasigmatism) 5.3.2. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului ş (sigmatism). 5.3.3. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului ţ 5.3.4. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului j (jitacism - parajitacism). 5.3.5. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului ce 5.3.6. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului ci. 5.3.7. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului ge 5.3.8. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului gi 5.3.9. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului r (rotacism - pararotacism) CAPITOL 6. ÎN LOC DE CONCLUZII

Iolanda Tobolcea este conferenţiar universitar dr. la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, doctor în Psihologie (Utilizarea unor tehnici audio-vizuale moderne în terapia logonevrozei copilului de vârstă şcolară – cl.I-VIII). A realizat studii şi cercetări privind metodele, procedeele şi tehnicile utilizate pentru recuperarea persoanelor cu diferite dizabilităţi (de limbaj, senzoriale, motorii, intelectuale etc.).
Camelia Soponaru este lector universitar dr. la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, doctor în Psihologie