Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Historica
Historica Dagesh
In Honorem
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Patrimonium
Personalităţi ale Universităţii "Al.I. Cuza" din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Traditio
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Ultimele apariții /

Avataruri ale unei noi paradigme. Educaţie şi creaţie în perspectiva logicii de tip „situaţional”

Petru Ioan

Data apariției: 03.11.2011

Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Logică

Colecție: ---

ISBN: 978-973-703-639-1

Nr. pagini: 718

Format: 17 x 24 cm.

--- LEI

preț de producție

ADAUGĂ ÎN COȘ

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Prefaţă de Ion Cârâc; postfaţă de Melentina Toma.
Volumul cuprinde rezultate parţiale ale cercetãrii din programul „Aplicaţii ale paradigmei situaţional-hexadice în cîmpul filosofei şi al ştiinţelor social-umane”.
„Am pornit de la «hexagonul situaţiei pedagogice» (căruia Olivier Clouzot i-a explicitat doar polii şi cele 15 diade la care participă); am aprofundat, apoi, «hexada comunicării» (recuperând, astfel, şi integrând «triunghiuri», «pătrate» şi «pentagoane» ale semnificării), după cum am extins analiza «situaţională» la cazul creaţiei, al lecturii şi al cunoaşterii, constatând, pe parcursul abordărilor, adecvarea analizei «situaţionale» la orice fel de acţiune sau situaţie acţională şi pentru cazul oricărui concept acţional. Aşa au apărut cercetările legate de situaţia politică, de situaţia definiţională, de cea a indeciziei, a interpretării, a paronimiei şi aşa mai departe.” (Prof.univ. dr. Petru Ioan)

Abordări „situaţionale“ în cîmpul logicii acţiunii, Parcursuri „situaţionale“ în orizontul logicii epistemice, Explorări „situaţionale“ pe tărîmul logicii semiotice, Deschideri „situaţionale“ spre logica faptelor de creaţie; Logică, educaţie şi creaţie, Ecouri ale noii paradigme în cîmpul semiologiei româneşti etc.

Petru Ioan (n. 1947) este profesor universitar doctor la Facultatea de Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice a Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi.