Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Historica
Historica Dagesh
In Honorem
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Patrimonium
Personalităţi ale Universităţii "Al.I. Cuza" din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Traditio
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Ultimele apariții /

Capitalul educațional din perspectivă intergenerațională

Roxana-Mihaela Vasiliu

Data apariției: 14.05.2019

Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Sociologie

Colecție: Observatorul Social

ISBN: 978-606-714-519-9

Nr. pagini: 370

Format: 14,7 x 20,5 cm.

38.00 LEI

preț de producție

ADAUGĂ ÎN COȘ

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Carte lansată la LIBREX 2019, împreună cu alte două noi apariții din colecția Observatorul Social, coordonată de Mihai Dinu Gheorghiu: Practici culturale în rândul adolescenților: de la forme tradiționale la new-media, de Alexandru-Cosmin Apostol, și Noi perspective asupra valorilor politice, volum editat de Virgil Stoica și Bogdan Constantin Mihăilescu.

Lucrarea de față urmărește analiza modului în care se realizează investițiile în educație din perspectivă intergenerațională (bunici-părinţi-copii) și stabilirea impactului pe care pe care îl are educația transmisă în familie asupra evoluției copilului/tânărului, observând maniera în care capitalul primit este convertit, în vederea configurării unei poziții sociale proprii. În acest sens, cartea tratează atât aspecte ce ţin de sfera conceptuală, teoretică (tipuri de capital, acces la educație, mobilitate socială ș.a.), cât și de ordin practic – prin evidențierea celor mai importante demersuri empirice realizate anterior și prezentarea rezultatelor cercetării proprii, care a avut la bază atât metode cantitative (anchetă prin chestionar pe un eşantion de 820 subiecţi din 5 licee ieşene), cât şi calitative (15 interviuri semi-directive cu părinţi şi tineri, selectaţi din aceleaşi unităţi de învăţământ), realizată în perioada 2013-2016.

Introducere; Aspecte de ordin introductiv privind capitolele I şi II; Capitolul I. Paradigma teoretică a capitalului educaţional: I.1. Abordarea structural-constructivistă; I.2. Frontiere sociale; I.3. Mobilitatea socială: I.3.1. Cercetări privind mobilitatea socială; I.3.2. Mobilitatea educațională în România; I.4. Perspective sociologice privind investițiile în educaţie: I.4.1. Cercetări privind relația dintre originea socială și accesul la educație; Capitolul II. Consideraţii privind accesul la educaţie: II.1. Relația dintre educație și dezvoltare umană: II.1.1. Accesul la educație: obiectiv prioritar pentru dezvoltarea umană; II.2. Starea sistemului de învățământ în cifre: România comparativ cu UE: II.2.1. Educația timpurie; II.2.2. Ansamblul sistemului de învățământ; II.2.3. Accesibilitatea învățământului în România; II.2.4. Parcurs educațional. Evaluarea competențelor; II.2.5. Concluzii; Capitalul educaţional din perspectivă intergeneraţională: investigaţii empirice: Metodologia cercetării; Capitolul III. Studiu cantitativ: Metodologia cercetării; Analiza datelor: III.1. Istoric familial; III.2. Traseu şcolar. Implicarea familiei; III.3. Perspective de viitor (după terminarea clasei a XII-a); III.4. Perspective generale despre educaţie/accesul la educaţie; III.5. Consum cultural şi valori; III.6. Date socio-demografice; III.7. Concluzii; Capitolul IV. Studiu calitativ: Metodologia cercetării; Analiza datelor obţinute prin interviuri: IV.1. Mobilitate intergeneraţională (educaţională); IV.2. Traseu şcolar; IV.2.1. Alegerea liceului; IV.2.2. Sisteme de pedepse/ sancţiuni; IV.2.3. Sisteme de recompense; IV.2.4. Verificarea activităţii şcolare; IV.2.5. Vizite la şcoală; IV.2.6. Shadow education. Meditaţii; IV.2.7. Ce înseamnă şcoala pentru elevi?; IV.3. Perspective de viitor: traseu şcolar; IV.3.1. Reţeta succesului profesional; IV.4. Modele individuale/promovate în familie; IV.5. Educaţia religioasă în familie; IV.6. Perspective generale despre educaţie; IV.6.1. Definiţia educaţiei; IV.6.2. Importanţa educaţiei din familie vs. educaţia din şcoală; IV.6.3. Mediul de provenienţă; IV.6.4. Sistemul de învăţământ; IV.6.5. Accesibilitatea învăţământului (liceal/universitar); IV.6.6. Valoarea acordată diplomelor şcolare; IV.7. Concluzii; IV.8. Prezentarea generală a interviurilor. Cadre interviuri; Concluzii generale; Direcţii noi de cercetare; Bibliografie

Roxana-Mihaela Vasiliu (n. 1986, Fălticeni) este doctor în Sociologie (2016) și asistent universitar asociat (din 2013) în cadrul Departamentului de Sociologie și Asistență Socială, Facultatea de Filosofie și Științe Social-Politice, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, unde susține seminarii pentru disciplinele Demografie și sociologia populațiilor, Sociologie urbană, Introducere în sociologie ș.a. În perioada iunie 2014 – septembrie 2015 a fost bursier doctorand al Academiei Române, Filiala Iași.