Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Historica
Historica Dagesh
In Honorem
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Patrimoniu
Personalităţi ale Universităţii "Al.I. Cuza" din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Thesaurus Classicus
Traditio
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Ultimele apariții /

Copilărie, familie, şcoală: politici educaţionale şi receptări sociale

Cătălina Mihalache

Data apariției: 27.05.2016

Domeniu: Istorie / Istorie socială

Colecție: Observatorul Social

ISBN: 978-606-714-209-9

Nr. pagini: 354

Format: 14,7 x 20,5 cm.

24.15 LEI

preț de producție

ADAUGĂ ÎN COȘ

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Prefață de Alexandru-Florin Platon.
Grupajele acestui volum propun trei subiecte distincte: atragerea femeilor în universul şcolar; ofensiva practicilor disciplinare extinse asupra adulţilor prin intermediul copiilor; utilizarea resurselor şcolare pentru validarea şi difuzarea unui repertoriu patriotic. Şcoala nu a fost o etapă de viaţă obligatorie pentru toţi copiii, neîncrederea în utilitatea ei persistând multă vreme. Totuşi, în mod paradoxal, învăţământul a ajuns finalmente un domeniu prin excelenţă feminin. De la aspectele de gen, investigaţia s-a orientat spre vârstele celor expuşi educaţiei publice, urmărind implicarea copiilor în politică şi consecinţele disciplinării pe cale şcolară a elevilor şi părinţilor. Pentru a ilustra diferitele ipostaze ale educaţiei civice şi patriotice, autoarea s-a oprit asupra unui decupaj istoric regional (unirea Basarabiei cu România) şi a unui caz de cooptare masivă a societăţii în defensiva ideologică a României Mari (Liga Antirevizionistă); în mod previzibil, manualele şcolare nu puteau lipsi din pledoaria autoarei.

Mode și modele ale educației feminine în secolul XIX; Feminizarea învățământului românesc: tendințe, stereotipuri, adaptări; Mici delicte, mari conflicte: lecții de vinovăție pentru elevi și familiile lor; Părinți de pus la colț, părinți de pus în prezidiu; Școala românească din Basarabia, în anii 1918-1923; Liga Antirevizionistă Română; Manualele, o retrospectivă sumară etc.

Cătălina Mihalache (n. 1973, Iași) este cercetător la Institutul de Istorie „A.D. Xenopol” din Iaşi. Domenii de competenţă: istoria educaţiei, istorie culturală, didactica istoriei. Volume publicate: Şcoala şi artizanatul. Interpretări culte ale artei populare, Cluj-Napoca, Editura Limes, 2007; Dumitru Ivănescu, Cătălina Mihalache (eds.), Patrimoniu naţional şi modernizare în societatea românească: instituţii, actori, strategii, Iaşi, Editura Junimea, 2009; Didactica apartenenţei. Istorii de uz şcolar în România secolului XX, Iaşi, Institutul European, 2012; Cătălina Mihalache, Leonidas Rados (coord.), Educaţia publică şi condiţionările sale (secolele XIX-XX), Iaşi, Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, 2015.