Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Historica
Historica Dagesh
In Honorem
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Patrimonium
Personalităţi ale Universităţii "Al.I. Cuza" din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Traditio
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Ultimele apariții /

Educaţia valorilor, din Antichitate până în prezent

Emanuela Ilie, Claudia Tărnăuceanu (coordonatori)

Data apariției: 15.12.2017

Domeniu: Litere / Pedagogie

Colecție: ---

ISBN: 978-606-714-418-5

Nr. pagini: 328

Format: 17 x 24 cm.

26.25 LEI

preț de producție

ADAUGĂ ÎN COȘ

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Volumul include lucrările susţinute în cadrul simpozionului naţional „Valorile educaţiei – educaţia valorilor, din Antichitate până azi. Abordări teoretice, soluţii practice”, ediţiile a II-a (Iaşi, 2015) şi a III-a (Iaşi, 2016), dar şi alte câteva contribuţii care se înscriu pe aceeaşi temă. Semnatarii articolelor sunt cadre didactice universitare, cercetători, doctori şi doctoranzi, cu preocupări în domenii diverse (lingvistică, teorie, istorie şi critică literară, literatură comparată, filosofie, teologie, arte plastice, ştiinţe ale educaţiei).

Antiqua, Mediaevalia et Humanistica: Marcela Ciortea, Prefigurarea principiilor didactice în opera lui Marcus Fabius Quintilianus; Constantin-Ionuţ Mihai, Discursul consolator în literatura antică: istoric, tematică, semnificații; Mihaela Paraschiv, Artele liberale şi educaţia liberală în Antichitate şi Evul Mediu; Liviu Petcu, Sfântul Grigorie – Luceafăr al Nyssei, dascăl ecumenic şi părinte al teologiei mistice; Amelia Sandu-Andrieş, Ignaţiu de Loyola – valoarea formativă a eşecului în Exerciţiile spirituale; Amelia Sandu-Andrieş, Ioan al Crucii în spaţiul cultural românesc – repere în receptarea unei valori universale; Claudia Tărnăuceanu, Boni praeceptoris officium – Battista Guarini despre profesorul ideal; Moderna et Contemporanea: Dana Bădulescu, Şcoala lui Noica; Loredana Cuzmici, Maestrul, discipolul şi ideologia; Emanuela Ilie, „Memoria ca zestre”. Eros fără limite şi educaţie de partid; Roxana Patraş, Cum antrenezi voinţa prin memorizare? Kogălniceanu şi metoda Jacotot; Raluca-Ana Prahoveanu, Politica iubirii în patria ficţiunii; Andreea Roxana Sevastre, Caminante și reabilitarea miturilor mexicane la Octavian Paler. Mitul ca «modus vivendi»; Didactica: Georgeta Diac, Daniela Muntele Hedreş, Versavia Curelaru, Importanţa dezvoltării competenţelor socio-emoţionale pentru cariera didactică; Merişor G. Dominte, Stelian Onica, „Educația artistică vizuală, o necesară componentă creativă în educația estetică și patrimonială”; Roxana Ghiaţău, Grija și dreptatea în şcoală – în căutarea numitorului comun; Angelica Hobjilă, Valori vizate în educarea preşcolarilor; Miscellanea: Ovidiu Gavrilovici, Explorarea valorilor prin practici narative în terapie, educaţie şi dezvoltare personal-profesională; Cristina Gavriluţă, Ficţiuni şi realităţi; Inna Karnaeva, Particularitățile sferei valorico-semantice a tinerilor contemporani; Oana-Larisa Oanea, Proteismul lecturii și rolul său social; Paula-Andreea Onofrei, Acensiunea – o abordare interdisciplinară

Emanuela Ilie (n. 1976, Iaşi) este conferenţiar universitar doctor la Facultatea de Litere, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Critic literar, membru al Uniunii Scriitorilor din Romȃnia (din 2009), al Societăţii Culturale Junimea ’90 (din 2009) şi al A.L.G.C.R. (din 2010). Redactor la revistele „Poezia”, „Contact internaţional”, „Zon@ literară” şi „Revista romȃnă”. Colaborator, cu rubrică permanentă, la „Convorbiri literare”. Cele mai recente volume publicate: Dicţionarul critic al poeziei ieşene contemporane. Autori. Cărţi. Teme (ediţia a II-a, Institutul European, Iaşi, 2013); Didactica limbii şi a literaturii romȃne (Polirom, Iaşi, 2014).
Claudia Tărnăuceanu (n. 1974, Tecuci) este conferenţiar universitar doctor la Facultatea de Litere, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, şeful Catedrei de limbi clasice, italiană şi spaniolă. Membru al Centrului de Studii Clasice şi Creştine (din 2006) şi al Societăţii de Studii Clasice, filiala Iaşi (din 2003). Secretar de redacţie al revistei „Classica & Christiana”. Cele mai recente volume publicate: Antiquitas vivens (editor), Iaşi, Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, 2014; Marcus Tullius Cicero, In C. Verrem orationes/ Discursurile împotriva lui C. Verres. Vol. I: In C. Verrem actio prima/ Primul discurs împotriva lui C. Verres, ediţie bilingvă, traducere, studiu introductiv, note şi comentarii, bibliografie, indici de Claudia Tărnăuceanu, Iaşi, Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, 2014; Marcus Tullius Cicero, In Q. Caecilium oratio quae divinatio dicitur/ Discursul împotriva lui Q. Caecilius numit divinatio, ediţie bilingvă, traducere, studiu introductiv, note şi comentarii, bibliografie, indici de Claudia Tărnăuceanu, Iaşi, Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, 2013.