Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Historica
Historica Dagesh
In Honorem
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Patrimonium
Personalităţi ale Universităţii "Al.I. Cuza" din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Traditio
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Ultimele apariții /

Un secol al memoriei. Literatură și conștiință comunitară în epoca romantică

Doris Mironescu

Data apariției: 14.11.2016

Domeniu: Litere / Istoria literaturii

Colecție: Biblioteca de Istorie Literară

ISBN: 978-606-714-310-2

Nr. pagini: 320

Format: 14,7 x 20,5 cm.

24.15 LEI

preț de producție

ADAUGĂ ÎN COȘ

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Lansare la Tafrali, marți, 6 decembrie, ora 17.00. Lansare la Gaudeamus 2016.
Un secol al memoriei este un volum dedicat literaturii române, de la clasici la contemporani, în conexiunea ei cu tema memoriei si identității, ce cuprinde studii consacrate pașoptiștilor, junimiștilor și urmașilor lor de până astăzi: literatura ruinei, de la Eminescu și până în postcomunism; convocarea unor comunități de lectura în jurul imaginarului băuturii; tensiunea între prezent și trecut în generația pașoptistă; ficțiunea istorică romantică și metaficțiunea istoriografică postmodernă; fenomenele de continuitate și ruptură față cu tradiția naționalistă a secolului al XIX-lea; supraviețuirea unora dintre temele identitare clasice în forme noi, astăzi; problema formării canonului, definirii clasicității într-o cultură și a postcanonicității.

I. Retorica apartenenței: Bonjuristul ca mediator cultural. Cazul Alecu Russo; Călătoriile tinerilor pașoptiști. Anabasis bonjurist; Creangă și ficțiunea publicului; Puterile poeziei în epoca romantică. Alexandrescu, Macedonski, Eminescu; File rupte din poveste. Degradarea vârstei mitice și avantajele poeziei moderne; Inspectând balcanismul. Scrierile târzii ale lui I. L. Caragiale; Păstorel. Sentimentul apartenenței la vinuri și popoare. II. Construcții canonice: Întemeierea criticii. Strategii retorice ale autorității la Titu Maiorescu; Ibrăileanu și ideea unui clasicism românesc. III. Nostalgie, ironie și rescriere postcanonică: Ironia care ne leagă. Comunități textuale la I. L. Caragiale și Radu Cosașu; Spre secolul romantic. Memorie postcanonică în romanele anilor 2000; Ruine domestice, ruine sălbatice. De la V. Alecsandri la Ioana Bradea

Doris Mironescu (n. 1979, Roman) este lector universitar doctor la Facultatea de Litere, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași și cercetător științific la Institutul de Filologie Română „A. Philippide” al Academiei Române. Doctor în filologie din 2010. Critic literar, membru al Asociației de Literatură Generală și Comparată din România. A mai publicat Viața lui M. Blecher. Împotriva biografiei (Editura Timpul, Iași, 2011), lucrare pentru care a obținut Premiul „Titu Maiorescu” al Academiei Române. Realizator, în colaborare cu Samuel Tastet, al ediției M. Blecher, Oeuvres complètes I. Aventures dans l’irréalité immédiate (Éditions Maurice Nadeau, Paris, 2015).