Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Historica
Historica Dagesh
In Honorem
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Patrimonium
Personalităţi ale Universităţii "Al.I. Cuza" din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Traditio
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Ultimele apariții /

Valorile educaţiei – educaţia valorilor, din Antichitate pȃnă azi. Abordări teoretice, soluţii practice

Emanuela Ilie, Claudia Tărnăuceanu (coord.)

Data apariției: 14.06.2016

Domeniu: Litere / Pedagogie

Colecție: ---

ISBN: 978-606-714-241-9

Nr. pagini: 233

Format: 17 x 24 cm.

41.66 LEI

preț de producție

ADAUGĂ ÎN COȘ

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Volumul cuprinde studii şi articole din domenii diverse (lingvistică, teorie, istorie şi critică literară, literatură comparată, filozofie, istoriografie, istoria culturii şi a civilizaţiei, istoria religiilor, a ideilor, a mentalităţilor, istoria presei, jurnalism şi comunicare; ştiinţele educaţiei), temele abordate fiind: conceptul de valoare, din Antichitate pȃnă azi; educaţia prin / pentru valoare, din Antichitate pȃnă azi; valori individuale / colective, respectiv valori locale / regionale / naţionale / universale în diferite forme de discurs (literar, filosofic, religios, istoric, publicistic); construcţii cultural-identitare bazate pe valori etnice; valorile ca repere didactice (provocări, dificultăţi procedurale şi soluţii metodologice.
Majoritatea materialelor cuprinse în volum au fost susţinute la prima ediţie a simpozionului naţional Valorile educaţiei – educaţia valorilor, din Antichitate pȃnă azi. Abordări teoretice, soluţii practice, desfăşurat în cadrul Zilelor Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” (Iaşi, 29 octombrie 2014).

Constantin-Ionuţ Mihai, Cicero şi receptarea romană a filosofiei greceşti: avatarurile unei doctrina adventicia; Iulian-Gabriel Hruşcă, Sublimarea filosofică ovidiană în Metamorfoze; Mihaela Paraschiv, Decalogul paideic quintilinian sub specie aeternitatis; Liviu Petcu, Părinţii bisericii despre valorificarea filozofiei antice în educaţia tinerilor; Ruxanda Stoia, Despre importanţa „preocupării de sine”(epimeleia heautou) în educaţia filosofică antică; Claudia Tărnăuceanu, Quando venit ad magistrum anselmum Abelard despre profesorul său de teologie; Cătălin Vatamanu, Educaţia spre virtute. Un model (încă) actual al antichităţii ebraice; Nelu Zugravu, Auctoritas elegantiae atque eruditionis în Antichitatea târzie; Alin Titi Călin, Valoarea proverbului: corelaţia dintre limbă şi specificul naţional; Loredana Cuzmici, Imaginea profesorului în proza românească interbelică; Merişor G. Dominte, Stelian Onica, Noi suntem în fiecare clipă tot trecutul nostru în contact cu devenirea; Adela Drăucean, Concepţia slaviciană despre omenie; Livia Iacob, Şcoala şi şcoalele adolescenţei sadoveniene; Emanuela Ilie, „Un martor în plus”, despre „ghetoizarea culturală” şi valorile educaţiei interbelice; Mihaela Lupu, Valorile, între ideal şi realitate: studiu de caz privind reprezentările unui grup ţintă de studenţi şi masteranzi; Andreea Mironescu, Valorile şi cultura memoriei sau despre memoria culturală; Oana-Larisa Oanea, Competenţele de lectură în mediul bilingv

Emanuela Ilie (n. 1976, Iași) este conferenţiar univ. dr. la Facultatea de Litere, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Critic literar, membru al Uniunii Scriitorilor din Romȃnia (din 2009), al Societăţii Culturale Junimea ’90 (din 2009) şi al A.L.G.C.R. (din 2010). Redactor la revistele „Poezia”, „Contact internaţional”, „Zon@ literară” şi „Revista romȃnă”. Colaborator, cu rubrică permanentă, la „Convorbiri literare”. Cele mai recente volume publicate: „Dicţionarul critic al poeziei ieşene contemporane. Autori. Cărţi. Teme” (ediţia a II-a, Institutul European, Iaşi, 2013); „Didactica limbii şi a literaturii romȃne” (Polirom, Iaşi, 2014).
Claudia Tărnăuceanu este conferenţiar univ. dr. la Facultatea de Litere, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, şeful Catedrei de limbi clasice, italiană şi spaniolă. Membru al Centrului de Studii Clasice şi Creştine (din 2006) şi al Societăţii de Studii Clasice, filiala Iaşi (din 2003), secretar de redacţie al revistei „Classica & Christiana”. Cele mai recente volume publicate: „Antiquitas vivens” (editor), Iaşi, Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, 2014; Marcus Tullius Cicero, „In C. Verrem actio prima/ Primul discurs împotriva lui Verres”, ediţie bilingvă, traducere, studiu introductiv, note şi comentarii, bibliografie, indici de Claudia Tărnăuceanu, Iaşi, Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, 2014; Marcus Tullius Cicero, „In Q. Caecilium oratio quae divinatio dicitur/ Discursul împotriva lui Q. Caecilius numit divinatio”, ediţie bilingvă, traducere, studiu introductiv, note şi comentarii, bibliografie, indici de Claudia Tărnăuceanu, Iaşi, Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, 2013.