Descriere
Sumar
Despre autori
Lucrarea vizează o redimensionare radicală a dramaturgiei lui Anton Cehov, printr-o lectură ce pune accentul pe personajele secundare, aşa-numiţii „marginali” ai acestei dramaturgii. Investigaţia este dublată de o revizitare amplă a întregii dramaturgii europene de sfârşit de secol XX (Ibsen, Strindberg, Wedekind, Gorki, Claudel), propunându-şi să devină o istorie teatrală necanonică a perioadei sus-menţionate.
Despre despărţire şi despre margine
I. Democraţia în teatru
II. Vecinătăţi europene ale dramaturgiei lui Cehov
III. De la Piesa fără titlu la Trei surori. O istorie a secundarităţii
IV. Raportul principal – secundar în piesele scurte ale lui Cehov
V. Dialectica principal – secundar în Livada de vişini. Exerciţii de răsturnare
VI. Personajele Livezii – democraţie sau dictatură?
VII. Concluzie. Sau despre frumuseţea votului inutil
Călin Ciobotari (n. 1979) este licenţiat în Filosofie şi Teatru. Este critic de teatru, doctor în Teatrologie, scriitor şi realizator TV. Activează în cadrul Muzeului Literaturii Române Iaşi, ca redactor al revistei „Dacia literară”, şi la Teatrul „Mihai Eminescu” Botoşani, ca secretar literar. Cărţi în domeniul teatrului: „O istorie dialogată a Teatrului Naţional Iaşi” (Editura Princeps Edit, Iaşi, 2010), „Cornelia Gheorghiu, între Ciocârlia şi Sarah Bernhardt” (Editura Junimea, Iaşi, 2010), „Istoria unei stagiuni 2009-2010” (Editura Opera Magna, Iaşi, 2010), „Teatrul Luceafărul, cortine de cuvinte” (Editura Timpul, Iaşi, 2011), „Regizorul, acest…” (Editura Opera Magna, Iaşi, 2013), „Semne de scenă” (Editura Opera Magna, Iaşi, 2013), „Emil Coşeru, actorul nostru” (Editura Opera Magna, Iaşi, 2014).