Descriere
Sumar
Despre autori
Procesul admiterii femeilor în învăţământul înalt a comportat, dincolo de diferenţele cronologice între o ţară sau alta, în funcţie de propria construcţie educativă, asemănări în privinţa etapelor de parcurs. Importante sunt, fără îndoială, şi modificările operate în mentalităţi, la nivelul structurilor sociale şi acceptarea, în cele din urmă, a principiului co-educaţiei, adică a învăţământului mixt şi a dreptului egal al sexelor la educaţie superioară.
Studiu introductiv, Lista cadrelor didactice prezente în documente, Notă asupra ediţiei, Documente
Leonidas Rados (n. 1971) este cercetător ştiinţific II la Institutul de Istorie „A.D. Xenopol” al Academiei Române – Filiala Iaşi. Cărţi publicate: Interferenţe româno-elene (secolele XV-XX); Sub semnul acvilei. Preocupări de bizantinistică în România până la 1918; Şcolile greceşti din România (1857-1905). Restituţii documentare. Premiul „Gh. Brătianu” al Filialei Iaşi a Academiei Române (2006).