Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Complus
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Doctoralia
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Estetică și studii vizuale
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Hermenia
Historica
Historica Dagesh
Iberica
Imago Mundi
In Honorem
Istorie modernă și memorie culturală
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Parenting
Patrimoniu
Personalităţi ale Universităţii „Al.I. Cuza” din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Thesaurus Classicus
Traditio
Transdisciplinaria
World Literature
Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Colecția Exercitium /

Înotul. Pentru profesorul de educație fizică și sport

Cristian-Mihail Rus

stoc epuizat

Data apariției: 04.04.2018

Domeniu: Educaţie fizică / Didactica ed. fizice

Colecție: Exercitium

ISBN: 978-606-714-453-6

Nr. pagini: 142

Format: 14,7 x 20,5 cm.

14.18 LEI

preț de producție

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Această carte vine în ajutorul specialiştilor din domeniul educației fizice și sportului. Este prezentată o parte teoretică a tehnicii învățării diferitelor stiluri de înot, dar sunt oferite și modele concrete de planificare a activității profesorilor ce-și desfășoară activitatea în acest domeniu.
Prezentul volum propune o abordare teoretică și aplicativă a unor demersuri de învățare și de consolidare a priceperilor și deprinderilor specifice înotului. Lucrarea oferă posibilitatea personalizării demersului metodic, modele concrete de jocuri, lecții de antrenament, constituindu-se astfel într-un ghid practic atât pentru profesorul începător, cât și pentru antrenorul cu experiență. Prin noutatea și atractivitatea conținutului de specialitate, ea se constituie într-un instrument de lucru valoros pentru specialiști. Stilul clar, concis, exprimarea sugestivă sunt câteva trăsături care definesc valoarea științifică a acestei lucrări ce reprezintă o deschidere în practica modernă a învățării înotului. (Gabriel-Laurențiu Talaghir)

Cuvânt înainte; Introducere; Capitolul I. Mijloace utilizate pentru începători: A. Primul exercițiu – pluta pe spate; B. Al doilea exercițiu – trecerea din pluta pe spate în Stând; C. Al treilea exercițiu – respiraţia; D. A doua variantă de plută − pluta pe piept; E. Trecere din plută înainte, pe piept, în plută înapoi, pe spate; F. Schimbarea poziției corpului; G. Pluta cu lucru de picioare; H. Pluta cu mișcări de brațe; I. Mișcările brațelor și picioarelor; J. Cuprinsul etapei de inițiere; Capitolul II. Stilul Crawl: A. Mișcarea picioarelor; B. Mișcarea brațelor; C. Respirația; D. Execuția integrală; E. Poziția corpului; Capitolul III. Înotul pe spate. Bazele: A. Mișcarea picioarelor; B. Mișcarea brațelor; C. Execuția integrală; D. Respirația; E. Exerciții de învățare pentru mișcarea picioarelor; F. Exerciții de învățare pentru mișcarea brațelor; G. Execuția integrală; H. Greșeli curente; Capitolul IV. Stilul Bras: A. Mișcarea picioarelor; B. Mișcarea brațelor; C. Respirația; D. Execuția integrală; E. Exerciții de învățare pentru mișcarea picioarelor; F. Exerciții pentru mișcarea de brațe; G. Execuția integrală; H. Greșeli curente; Capitolul V. Stilul Fluture: A. Mișcarea picioarelor; B. Mișcarea brațelor; C. Respirația; D. Execuția integrală; E. Greșeli curente; F. Descrierea stilului Fluture în recomandările FINA; G. Exerciții pentru mișcarea de delfin a picioarelor; H. Exerciții pentru mișcarea brațelor Fluture; I. Exerciții pentru sincronizarea mișcărilor; J. Exerciții pentru respirație; Capitolul VI. Stilul Spate: A. Mișcarea picioarelor; B. Mișcarea brațelor; C. Respirația; D. Execuția integrală; E. Poziția corpului; F. Greșeli curente; Capitolul VII. Săriturile: A. Săritura din Aşezat; B. Săritura de Pe Genunchi; C. Săritura din Stând; D. Exerciții pentru sărituri; E. Greșeli în sărituri; Capitolul VIII. Exerciții, mijloace și planuri de antrenament pentru practicarea înotului: A. Program pentru începători; B. Conținuturile pe lecții la grupele de începători; C. Program nivel intermediar pentru grupă de nivelul I; D. Program pentru nivelul intermediar pentru grupă de nivelul II – avansat; E. Program pentru nivelul avansat; Capitolul IX. Abordări particulare la predarea înotului: A. Stimularea interesului pentru lecțiile de înot; B. Importanța și avantajele practicării înotului; C. Competițiile școlare de înot; D. Materiale și echipamente utilizate în predarea și consolidarea înotului; E. Măsuri de siguranță în practicarea înotului; F. Înotul recreativ; G. Cluburile de înot; Capitolul X. Exerciții și jocuri amuzante pentru învățarea înotului: A. Găleata de cauciuc; B. Motorul de barcă; C. Semaforul; D. Semaforul – joc individual; E. Bulele albastre; F. Bulele albastre în deplasare; G. Bulele albastre în deplasare cu plută; H. Călare pe bastonul de spumă; I. Pasează mingea; J. Găsește comoara; K. Rechinul; L. Delfinul; Bibliografie

Cristian-Mihail Rus (n. 1967, Bacău) este lector universitar doctor la Facultatea de Educație Fizică și Sport a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași. A absolvit Facultatea de Litere și Științe a Universității Bacău, Departamentul de Educație Fizică și Sport, specializare gimnastică, după care a finalizat masterul „Educație interculturală” la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași. A obținut un masterat în studii olimpice la Loughborough University (UK). A obținut titlul de doctor în științele educației la Universitatea de Educație Fizică și Sport Chișinău, Republica Moldova. Este profesor invitat la mai multe universități europene: Volda University College, Norvegia, Aarhus University Danemarca; Albert-Ludwigs-Universität Freiburg, Germania; Adnan Menderes Üniversitesi Aydin, Turcia; Universidade de Coimbra, Portugal.
Coordonează colecția Exercitium la Editura Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, unde a mai publicat următoarele volume: Karate. Pentru profesorul de educaţie fizică şi sport, 2014; Pentru profesorul de educaţie fizică şi sport. Mijloace utilizate în şcoală, coordonator, 2011; Formarea profesorului de educaţie fizică. Mijloacele gimnasticii de bază pentru învăţământul superior, 2008, ed. a II-a, 2009; Badmintonul. Pentru profesorul de educaţie fizică şi sport, 2008 și Pentru profesorul de educaţie fizicã şi sport. Gimnastica, 2007.