Descriere
Sumar
Despre autori
Volumul este un gest de omagiu adus profesorului Laurențiu Șoitu, din partea colegilor, colaboratorilor și doctoranzilor, la împlinirea vârstei de 70 de ani și a patru decenii și jumătate de activitate. Volumul cuprinde Evocări, Secvențe și Studii, reunite sub tematica Educație pentru comunicare. Fiecare din textele primei părți realizează o tușă la portretul lui Laurențiu Șoitu: dascălul, colegul de școală, mentorul, studentul, jurnalistul, eseistul, specialistul în științele comunicării şi ale educației. În partea mediană a volumului, sub titlul Secvențe, au fost reunite câteva din momentele care au marcat cariera profesională a profesorului. Autorii studiilor – cadre didactice universitare și preuniversitare, reprezentanți ai clerului, foști doctoranzi – surprind valențe variate ale actului de comunicare și rolul acestuia în procesul de educație.
Reconstrucţia educaţiei adulţilor în România, Education for Communication from Japan, Influența mentorului – reușita comunicării, Social pedagogy: profession and training. A danish perspective, Viața psihică a început într-o băltoacă ‒ dereglări comportamentale dintr-o perspectivă evoluționistă, Școala, teren minat? Islamul european între segregare și conformare, Comunicarea în cuplu și inovaţia tehnologică, Comunicarea în programe şi manuale alternative pentru ciclul primar, LAURENȚIU ȘOITU – Curriculum vitae etc.
Carmen-Emanuela Rusu (n. 1984) este doctor în Științe ale Educației, titlu obținut la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, cu teza „Contextul emoțional în relația profesor-elev”. Experienţa profesională acumulată prin activităţile didactice şi de cercetare în plan naţional a fost consolidată de stagii şi colaborări internaţionale la universităţi de prestigiu din Portugalia, Franța, Statele Unite ale Americii. Specializările sale au condus la obţinerea certificatului de expert în utilizarea CLASS (Classroom Assessment Scoring System), instrument creat de către profesori de la Universitatea din Virginia pentru analiza calităţii interacţiunilor educaționale.
Mihaela Mocanu (n. 1976) este doctor în Filosofie (specializarea Ştiinţele comunicării), cu teza „Analiza semiotică a limbajului politic eminescian”, la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi. Din 2009, este cercetător ştiinţific în cadrul Departamentului de Cercetare Interdisciplinar al universităţii ieşene. Domenii de interes: semiotică, eminescologie, filosofia limbajului, lingvistică, hermeneutică literară.
Magda-Elena Samoilă (n. 1978) este doctor în Ştiinţe ale Educaţiei, la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi, cu teza „Educaţia adulţilor în România. Repere bibliografice”. Desfăşoară activităţi de cercetare în sfera educaţiei adulţilor; semnează studii şi articole în jurnale de specialitate. Domenii de interes: educaţia continuă şi a adulţilor, formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice, paradigme pedagogice contemporane, management educaţional.