Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Complus
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Doctoralia
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Estetică și studii vizuale
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Hermenia
Historica
Historica Dagesh
Iberica
Imago Mundi
In Honorem
Istorie modernă și memorie culturală
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Parenting
Patrimoniu
Personalităţi ale Universităţii „Al.I. Cuza” din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Thesaurus Classicus
Traditio
Transdisciplinaria
World Literature
Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Colecția Observatorul Social /

Fondurile structurale în Consorţiul Universitaria

Geta Mitrea

stoc epuizat

Data apariției: 15.07.2013

Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Educaţie

Colecție: Observatorul Social

ISBN: 978-973-703-901-9

Nr. pagini: 290

Format: 14,7 x 20,5 cm.

--- LEI

preț de producție

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Cartea este actuală şi utilă pentru politicile de educaţie din România, în special pentru cele din spaţiul învăţământului superior, cu accent pe studiile doctorale. Se doreşte a fi cartea care conţine prima cercetare realizată pe beneficiarii de burse doctorale cu finanţare din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane în cadrul Consorţiului Universitaria. Cartea conţine informaţii actuale şi de interes cu privire la impactul social care face referire la următoarele aspecte: iniţiative de parteneriat bidirecţional între universităţi şi IMM-uri, respectiv ONG-uri; efectele sociale pozitive ale universităţilor în dezvoltarea regională; efectele sociale negative (perverse) apărute odată cu implementarea proiectelor din fonduri structurale; avantajele burselor POSDRU; angajabilitatea doctoranzilor/doctorilor beneficiari de burse POSDRU.

Prefaţă de Nicu Gavriluţă Listă de abrevieri Glosar de termeni INTRODUCERE CAPITOLUL I. CADRUL GENERAL AL LUCRĂRII. TEORII SOCIOLOGICE ŞI METODOLOGIA CERCETĂRII Teorii sociologice privind dezvoltarea ca efect al integrării României în Uniunea Europeană Teoria diferenţierii structurale (Smelser) Teoria agenţilor de la baza dezvoltării (McClelland) Teoria dezvoltării regionale – teoria polilor de creştere (Perroux) Teoria imitaţiei şi coeziunea socială (Tarde) Educaţia în cadrul studiilor doctorale din România – abordare sociologică Rolul educaţiei în formarea caracterelor (Durkheim) Educaţia – socializarea şi rolurile instituţionale – (Berger şi Luckmann) Habitusul de clasă şi educaţia (Bourdieu) Metodologia cercetării Documentarea bibliografică Ancheta sociologică pe bază de chestionar Analiza secundară a datelor Observaţia participativă Studiul de caz Etica în demersul realizării cercetării sociologice CAPITOLUL II. FONDURILE STRUCTURALE – SUPORT PENTRU DEZVOLTAREA SOCIALĂ. ISTORIC, TIPOLOGII, PRINCIPII Scurt istoric al Uniunii Europene Fondurile structurale. Trecut şi prezent Începuturile fondurilor structurale Primii paşi spre descentralizarea FSE de la nivel european la nivel naţional FSE – identificarea de soluţii pentru procesul de îmbătrânire a populaţiei Strategia de la Lisabona – un pas spre diminuarea decalajelor FSE – reglementările adoptate la nevoile existente în prezent (2007-2013) Taxonomia fondurilor structurale Fondul Social European Fondul European de Dezvoltare Regională Fondul de Coeziune Fondul European pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală Fondul European pentru Pescuit Principiile fondurilor structurale Politica regională şi de coeziune a Uniunii Europene pentru perioada 2014-2020 CAPITOLUL III. FONDURILE STRUCTURALE LA NIVELUL ROMÂNIEI. IMPLICAŢII SOCIALE Adaptarea legislaţiei naţionale la normele europene Planul Naţional de Dezvoltare 2007-2013 Cadrul Strategic Naţional de Referinţă 2007-2013 Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 Obiectivul general al POSDRU Obiectivele specifice ale POSDRU Tipuri de proiecte finanţate din POSDRU Axe prioritare şi domenii majore de intervenţie ale POSDRU Solicitanţi eligibili pentru proiectele finanţate din POSDRU Axe prioritare ale POSDRU în cadrul cărora sunt beneficiari eligibili universităţile Categorii de grupuri ţintă eligibile Rolul social al fondurilor structurale în învăţământul superior românesc Globalizarea şi învăţământul superior CAPITOLUL IV. CONSORŢIUL UNIVERSITARIA ŞI INFLUENŢE SOCIALE ALE FONDURILOR STRUCTURALE Consideraţii generale şi legislaţie Universităţile membre din Consorţiul Universitaria Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi – „prima universitate din România” Universitatea din Bucureşti – „tradiţie şi modernitate în învăţământul superior” Academia de Studii Economice din Bucureşti – „o universitate antreprenorială” Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca – „o universitate multiculturală” Universitatea de Vest din Timişoara – „catalizator al dezvoltării societăţii” Universităţile din Consorţiul Universitaria în context mondial – consecinţe sociale Afilieri la organizaţii internaţionale Ranking-uri internaţionale Ranking-uri naţionale Reţeaua Universitaria şi parteneriatele existente în interiorul Consorţiului Stadiul proiectelor finanţate prin POSDRU în cadrul Consorţiului Universitaria Avantajele şi dezavantajele partenerilor şi beneficiarilor din proiecte europene Parteneriatele naţionale şi internaţionale în cadrul Consorţiului Universitaria Parteneriatele la nivelul regiunilor de dezvoltare şi a judeţelor implicate CAPITOLUL V. ATITUDINI SOCIALE ŞI MENTALITĂŢI PRIVIND ABSORBŢIA ŞI UTILIZAREA FONDURILOR STRUCTURALE Consideraţii generale despre atitudini şi mentalităţi Percepţii privind disparităţile sociale de dezvoltare din spaţiul autohton Preliminarii Perioada paşoptistă Perioada burgheziei Perioada neoiobăgiei Secolul al XX-lea Perioada interbelică Perioada comunistă Provocările secolului al XXI-lea Efectele sociale ale accesării fondurilor structurale Efectele sociale pozitive ale universităţilor în dezvoltarea socială şi regională Efectele sociale negative (perverse) Boomul absolvenţilor cu studii doctorale din România. Cauze şi percepţii sociale Studii de caz Studiul de caz nr. 1. Proiectul: Comunitate universitară pentru managementul calităţii în învăţământul superior. Solicitant: Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi Studiul de caz nr. 2. Proiectul: DOCSOC – Excelenţă, inovaţie şi interdisciplinaritate în studiile doctorale şi postdoctorale în sociologie. Solicitant: Universitatea din Bucureşti Studiul de caz nr. 3. Proiectul: Dezvoltarea oportunităţilor oferite doctoranzilor pentru traiectorii flexibile în cariera de cercetare. Solicitant: Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi Studiul de caz nr. 4. Proiectul: Doctorat în economie la standardele Europei cunoaşterii (DoEsEc). Solicitant: Academia de Studii Economice din Bucureşti Studiul de caz nr. 5. Proiectul: Studiile doctorale – factor major de dezvoltare al cercetărilor socio-economice şi umaniste. Solicitant: Universitatea Babeş-Bolyai Cluj-Napoca CAPITOLUL VI. CERCETARE SOCIOLOGICĂ PRIVIND IMAGINEA SOCIALĂ A PROIECTELOR DE BURSE DOCTORALE ÎN RÂNDUL DOCTORANZILOR/DOCTORILOR Profilul respondentului Oportunităţi de participare la evenimente ştiinţifice prin fonduri structurale Publicaţii ştiinţifice realizate cu sprijinul finanţării europene şi ierarhizarea universităţilor Oportunităţi de mobilităţi profesionale internaţionale prin fonduri structurale Motivaţia continuării studiilor doctorale Statutul bursierilor din fonduri structurale pe piaţa muncii Semnificaţia titlului de doctor pentru prima promoţie de bursieri POSDRU Dificultăţi întâmpinate în perioada derulării studiilor doctorale CAPITOLUL VII. ÎN LOC DE ÎNCHEIERE Soluţiile doctoranzilor din Consorţiul Universitaria cu privire la îmbunătăţirea activităţii doctorale Viitorul trinomului universităţii moderne – educaţie, cercetare, servicii pentru societate şi cultură Direcţii viitoare de cercetare Bibliografie

Geta Mitrea este doctor în sociologie cu tema de cercetare doctorală "Impactul social al fondurilor structurale în cadrul Consorţiului Universitaria". Absolventă a Facultăţii de Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice a Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi; susţine seminarii şi tutoriale ca profesor asociat în cadrul Departamentului de Sociologie şi Asistenţă Socială al aceleiaşi facultăţi. Specialist în scrierea, implementarea şi managementul proiectelor cu finanţare europeană, este certificat ca manager şi formator. Face parte din European Sociological Association, Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali din România şi Societatea Sociologilor din România. A organizat şi participat la numeroase workshop-uri, conferinţe naţionale şi internaţionale, seminarii şi simpozioane ştiinţifice, precum Şcoala de vară în economie socială (2013), Conferinţa Naţională a Societăţii Sociologilor din România (2013), Şcoala de vară pe tematica non-discriminării şi managementului diversităţii (2011). Are mai multe articole publicate în reviste recunoscute în baze de date internaţionale şi ISI, dintre care menţionăm: The Social Role of European Funds on Children at Risk of School Dropout (2013); The Summer school in Social Economy (2013); EU funds absorbed by the universities from Consortium Universitaria from Romania. Comparative analysis (2012); The Absorbtion of Structural Funds by the Universities of Romania. Institutional Problems (2011); Structural funds in Romania: ethical dilemmas and development perspectives (2010).