Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Complus
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Doctoralia
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Estetică și studii vizuale
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Hermenia
Historica
Historica Dagesh
Iberica
Imago Mundi
In Honorem
Istorie modernă și memorie culturală
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Parenting
Patrimoniu
Personalităţi ale Universităţii „Al.I. Cuza” din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Thesaurus Classicus
Traditio
Transdisciplinaria
World Literature
Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Colecția Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale /

Reconstruind copilăria. Comodificarea copilului în context publicitar

Stela-Anca Radu

în stoc

Data apariției: 06.06.2024

Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Asistenţă socială

Colecție: Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale

ISBN: 978-606-714-857-2

Nr. pagini: 214

Format: 17 x 24 cm.

46.16 LEI

preț de producție

ADAUGĂ ÎN COȘ

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Cuvânt-înainte de prof. univ. dr. Doina Balahur
Una dintre provocările prezentului la care sunt supuși copiii este reprezentată de comodificarea copilului și a copilăriei sale, care presupune de fapt acordarea unei importanțe mai mari câștigului decât bunăstării copilului, prin transformarea a tot ceea ce ține de copii și copilăria acestora într-un mijloc de câștig financiar. Comodificarea presupune convertirea în „marfă” a sentimentelor, a etapelor și trăsăturilor specifice ciclului firesc al vieții, aspecte care nu pot fi cuantificate bănesc, pentru obținerea de profit, copilăria fiind una dintre etapele vieții umane care este supusă fenomenului de comodificare. Cercetarea de faţă analizează acest fenomen care are la bază expunerea la publicitatea audiovizuală, deoarece românii petrec foarte mult timp în fața televizorului, motiv pentru care copiii, persoane vulnerabile, au ajuns mari consumatori ai diferitor produse promovate prin canalul audiovizual.

Cuvânt-înainte (prof. univ. dr. Doina Balahur)
Introducere
Stadiul actual al cercetărilor în domeniu
Construcția demersului cercetării – scop, obiective, metodologie
Capitolul 1. Comodificarea copilului și a copilăriei în contextul analizei sociologice
1.1. Evoluția conceptului de „comodificare”
1.2. Copilăria în societatea de consum
Capitolul 2. Perspectiva sociologică și aspecte teoretico-metodologice asupra publicității
2.1. Funcțiile și rolul publicității
2.1.1. Funcțiile publicității
2.1.2. Rolul publicității
2.1.3. Publicitatea în societate
2.2. Efectele publicității asupra copiilor
2.2.1. Efecte la nivel cognitiv
2.2.2. Efecte la nivel afectiv
2.2.3. Efecte la nivel comportamental
2.3. Etica conținutului publicitar (persuasiune, stereotipie, manipulare, mesaje subliminale)
2.3.1. Principii etice și practici ne-etice în publicitate
2.3.2. Organisme de reglementare în România
Capitolul 3. Vulnerabilitatea copiilor în fața publicității
3.1. Publicitatea, de la informare la convingere
3.2. Copiii în fața publicității: niveluri de vulnerabilitate
3.3. Modalități de persuadare în publicitatea pentru copii
3.4. Reglementări și sisteme legislative privind difuzarea publicității destinate copiilor
3.5. Drepturi ale copilului încălcate în reclamele TV
Capitolul 4. Metodologia cercetării
4.1. Scopul și obiectivele cercetării
4.2. Metode și tehnici folosite în cercetare
4.3. Eșantionarea
4.4. Aspecte etice privind implicarea copiilor în cercetare
Capitolul 5. Analiza comodificării copilului și a copilăriei prin publicitate
5.1. Monitorizarea publicității pentru copii
5.2. Analiza reclamelor după modelul Lasswell
5.2.1 Analiza reclamei pentru produsul „Kubeti”
5.2.2. Analiza reclamei pentru produsul „Johnson’s păr strălucitor”
5.2.3. Analiza reclamei pentru produsul „Color Chic – Studioul de manichiură”
5.2.4. Analiza reclamei pentru produsul „Head and Shoulders pentru bărbați”
5.2.5. Analiza reclamei pentru produsul „Laser-X”
5.3. Realizarea chestionarelor cu părinții
5.3.1. Percepția părinților privind publicitatea audiovizuală
5.3.2. Percepția părinților privind interesul copiilor față de publicitatea audiovizuală
5.3.3. Analiza detaliată a asocierilor dintre răspunsurile primite
5.4. Realizarea focus-grupurilor
5.4.1. Sesiunea 1 de focus-grup: copii cu vârsta de 5 ani (grădiniță)
5.4.2. Sesiunea 2 de focus-grup: copii cu vârsta de 6 ani (clasa pregătitoare)
5.4.3. Sesiunea 3 de focus-grup: copii cu vârsta de 7 ani (clasa I)
5.4.4. Sesiunea 4 de focus-grup: copii cu vârsta de 8 ani (clasa a II-a)
5.4.5. Sesiunea 5 de focus-grup: copii cu vârsta de 9 ani (clasa a III-a)
Concluzii generale
Evaluarea obiectivelor cercetării
Rezultate și discuții
Sugestii și recomandări pentru legislatori
Limite și perspective ale cercetării
Bibliografie generală
Mulțumiri
Abstract
Anexe

Stela-Anca Radu (n. 1989, Suceava) este doctor în sociologie, cu o teză despre comodificarea copilului și a copilăriei, susținută în anul 2020 la Facultatea de Filosofie și Științe Social-Politice a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, sub coordonarea prof. univ. dr. Doina Balahur. Este licențiată în economie (specializarea marketing) și a urmat un masterat în domeniul protecției drepturilor copilului. A participat la conferințe în țară și în străinătate, publicând articole legate de domeniile sale de interes.