stoc epuizat
Data apariției: 02.02.2014
Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Psihologie
Colecție: Psihologie Socială şi Aplicată
ISBN: 978-973-703-992-7
Nr. pagini: 252
Format: 14,7 x 20,5 cm.
--- LEI
preț de producție
ADAUGĂ ÎN COȘ
Poșta Română
3-4 zile lucrătoare
livrare gratuită
Curier rapid
24-48 ore
+ taxe de livrare
Suport clienți
0232.314.947
Descriere
Sumar
Despre autori
Având o abordare similară cu cea din sfera cogniţiei sociale, lucrarea de faţă are ca obiect analiza modului în care sunt transmise şi menţinute stereotipurile şi atitudinile sociale prin actele de comunicare socială. Demersul de cercetare este realizat în special pe baza instrumentului de analiză lingvistică propus de modelul categoriilor lingvistice (MCL, Semin şi Fiedler, 1988). Demersul poate fi privit din dublă perspectivă: conceptuală şi metodologică. Conceptual, am readus în centrul atenţiei importanţa proprietăţilor inferenţiale ale categoriilor lexicale. Metodologic, considerăm că utilizarea şi analiza MCL din perspectiva propusă de noi poate face din acesta un instrument de lucru mai productiv în vederea viitoarelor demersuri de analiză a discursului sau a producţiilor verbale în diferite contexte de comunicare reală.
Localizarea teoretică a modelului categoriilor lingvistice, Modelul categoriilor lingvistice, Analiza critică din perspectivă metodologică etc.
Ana-Maria Ţepordei (n. 1979, Panciu, Vrancea) este în prezent asistent universitar în cadrul Departamentului de Psihologie al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, unde susţine cursuri şi seminarii de psihologia educaţiei şi orientare vocaţională. Din 2010 are titlul de Doctor în Psihologie (Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iaşi), teza de doctorat cu titlul "Dimensiunea lingvistică a contextului social" (coord. prof. univ. dr. Adrian Neculau) fiind situată conceptual în sfera cogniţiei sociale. Din 2007 este membră în comitetul de redacţie a revistei "Psihologia Socială".