Descriere
Sumar
Despre autori
Lucrarea pleacă de la o serie de concepte teoretice fundamentale ale celor doi autori şi îşi propune să le verifice aplicabilitatea în contextul unor analize culturale concrete. Miza asumată este una dublă: pe de o parte, este vorba de a sistematiza şi explica legătura dintre cei doi autori, felul cum demersul critic al lui Adorno este îndatorat teoretic faţă de cel al predecesorului său; pe de altă parte, cartea încearcă să descrie felul cum concepte precum cel de „imagine” sau „scriitură” îşi dezvoltă semnificaţiile prin întâlnirea cu situaţii şi obiecte cotidiene marginale, cu texte literare sau forme artistice „de masă”.
Walter Benjamin: Anatomia privirii, Cărţi ilustrate şi fotografii vechi. Despre imagine,
Ontologia jucăriei;
Theodor W. Adorno:
Dialectica infinită. Origine şi declin,
Reprezentare şi revelaţie,
Adorno şi Benjamin despre Kafka
Ioan Alexandru Tofan (n. 1979) este lector doctor al Facultății de Filosofie și Științe Social-Politice, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași. Ține cursuri și seminarii de Filosofia religiei, Filosofie românească, Metafizică creștină, Filosofie contemporană, Teorie critică. A urmat mai multe stagii de cercetare în Germania (Konstanz și Berlin) ca bursier DAAD, KAAD. Autor al cărților ”Logica şi filosofia religiei. O re-lectură a prelegerilor hegeliene”, 2010 și ”City Lights. Despre experiență la Walter Benjamin”, Humanitas, București, 2014.