Descriere
Sumar
Despre autori
Cuvânt înainte de Constantin Cucoş. Lucrarea îşi propune să abordeze problematica evaluării competenţei psihopedagogice a cadrelor didactice din prisma rolului acesteia asupra asigurării calităţii în învăţământul preuniversitar. Problematica supusă investigaţiilor este una actuală, complexă şi ramificată pe diverse elemente ale teoriei şi practicii educaţionale, având în vedere multitudinea şi diversitatea abordărilor legate de competenţa profesorilor.
Capitolul 1 DIMENSIUNI ALE CALITĂŢII ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR .
1.1. Calitatea în educaţie - cadru conceptual
1.2. Ipostaze ale asigurării calităţii în învăţământul preuniversitar
1.3. Evaluarea competenței cadrelor didactice – factor al asigurării calităţii în învăţământul preuniversitar
Capitolul 2 CARACTERISTICI ALE COMPETENŢEI PSIHOPEDAGOGICE
2.1. Elemente definitorii ale competenţei
2.2. Tipuri de competenţă
Capitolul 3 CADRU DE ANALIZĂ A COMPETENŢEI PSIHOPEDAGOGICE
3.1. Analiza conceptuală şi terminologică a competenţei psihopedagogice
3.2. Dimensiunea praxiologică a competenţei psihopedagogice
3.3. Structură sintetică a competenţei psihopedagogice
Capitolul 4 EVALUAREA CADRELOR DIDACTICE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
4.1. Evaluarea didactică – cadru general de definire
4.2. Evaluarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar
4.3. Metode de evaluare a cadrelor didactice
4.4. Experienţe internaţionale în evaluarea cadrelor didactice
4.5. Evaluarea cadrelor didactice în spaţiul educaţional românesc
Capitolul 5 INSTRUMENTE DE EVALUARE A COMPETENȚEI PSIHOPEDAGOGICE
Roxana Criu (n. 1982) este asistent universitar doctor la Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" Iaşi.