Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Complus
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Doctoralia
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Estetică și studii vizuale
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Hermenia
Historica
Historica Dagesh
Iberica
Imago Mundi
In Honorem
Istorie modernă și memorie culturală
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Parenting
Patrimoniu
Personalităţi ale Universităţii „Al.I. Cuza” din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Thesaurus Classicus
Traditio
Transdisciplinaria
World Literature
Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Colecția Ştiinţele Educaţiei /

Conceptul de sine și performanța școlară

Versavia Curelaru

stoc epuizat

Data apariției: 11.12.2014

Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Psihologie

Colecție: Ştiinţele Educaţiei

ISBN: 978-606-714-071-2

Nr. pagini: 332

Format: 14,7 x 20,5 cm.

--- LEI

preț de producție

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Lucrarea se constituie într-o sinteză a cercetărilor teoretice și empirice care evidențiază rolul sinelui în motivarea și autoreglarea învățării școlare. A fost analizată valoarea motivațională a dimensiunilor stabile ale sinelui (sentimentul valorii personale, competențele percepute), în raport cu cea a unor structuri mai dinamice, cum ar fi autoeficacitatea percepută. Tema tratată în acest volum este de maximă importanță pentru domeniul educațional, întrucât ea oferă un fundament științific pentru aplicațiile practice din clasă: autoreglarea eficientă a învățării, structurarea sarcinilor școlare, autocunoașterea și dezvoltarea personală, reziliența școlară. Lucrarea se adresează atât studenților de la psihologie care au nevoie de o introducere monografică în temă, cât și practicienilor (consilieri școlari și profesori diriginți) preocupați de înțelegerea cauzalității complexe a performanțelor școlare.

Sinele perceput şi sinele conceput; Dezvoltarea și diferențierea conceptului de sine academic; Autoeficacitatea percepută – structură dinamică a sinelui; Competenţa ca sursă a valorii personale; Rolul experienţelor de succes şi eşec în autocunoaștere; Motivaţia derivată din competenţă şi autoeficacitate; Standardele şi rolul lor în autoevaluare; Reacţii afective şi comportamentale faţă de rezultatele şcolare; Cercetări privind relația dintre concepțiile despre sine și performanța școlară; Implicații educaționale ale explorării și dezvoltării conceptului de sine la elevi.

Versavia Curelaru, lector universitar doctor la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea „Al.I. Cuza”, Iaşi. Domenii de competenţă: psihologia educaţiei, consiliere psihopedagogică, managementul clasei de elevi. A obţinut titlul de doctor în psihologie cu lucrarea Implicaţii ale conceptului de sine în performanţa academică. Este coautor al volumului Introducere în managementul clasei de elevi (2010). A publicat, în calitate de autor și coautor, peste 20 articole ştiinţifice și capitole de carte în domeniile de interes menționate, printre care: Rolul conceptului de sine în evaluarea eficienţei personale pentru sarcini specifice (2008); Support of autonomy behaviours in preschoolers: Experimental educational intervention (2010); Managementul disciplinei și violența școlară (2013), Implicaţii ale percepţiilor privind eficienţa personală în autoreglarea învăţării la elevi (2013).