stoc epuizat
Data apariției: 24.07.2012
Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Pedagogie
Colecție: Ştiinţele Educaţiei
ISBN: 978-973-703-768-8
Nr. pagini: 500
Format: 14,7 x 20,5 cm.
--- LEI
preț de producție
ADAUGĂ ÎN COȘ
Poșta Română
3-4 zile lucrătoare
livrare gratuită
Curier rapid
24-48 ore
+ taxe de livrare
Suport clienți
0232.314.947
Descriere
Sumar
Despre autori
Cercetarea de faţă propune corelarea în spaţiul analitic şi interpretativ a noţiunilor de învăţare-colaborare şi de parteneriat inter-instituţional într-un efort de explorare a raporturilor de interdependenţă şi reciprocitate a efectelor transformative dintre colaborarea ca strategie didactică localizată la nivelul acţiunii pedagogice întreprinse în întâlnirile profesor-studenţi şi colaborarea ca ethos al programului partenerial de formare iniţială a cadrelor didactice. Sunt studiate efectele în plan formativ ale utilizării strategiilor colaborative, precum şi modul specific de structurare a proceselor de învăţare în două programe de formare iniţială a cadrelor didactice organizate în instituţii şi sisteme de învăţământ diferite: unul în România, celălalt în Anglia. De asemenea, lucrarea propune înţelegerea profundă a modului cum îşi construiesc stagiarii în învăţământ înţelegerea despre contextul şcolar practic.
Capitolul 1. Învăţare şi profesionalizare: câteva precizări introductive
Capitolul 2. Perspective în plan european privind conceperea, organizarea şi finalităţile programelor de formare a profesorilor
Capitolul 3. Fundamente teoretice pentru o pedagogie a colaborării
Capitolul 4. Pedagogia colaborării şi aplicaţiile ei în programele de învăţare şi profesionalizare în domeniul didactic
Capitolul 5. Studiul I : Iniţiative pedagogice colaborative în programe universitare de pregătire iniţială a profesorilor
Capitolul 6. Studiul II: Problematica învăţării-colaborare în etapele debutului în profesia didactică
Capitolul 7. Concluzii
Mihaela Mitescu Lupu (n. 1978) este doctor în Ştiinţele educaţiei (2009), titlu ştiintific obţinut la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi; în prezent este lector în pedagogie la Departamentul pentru pregătirea personalului didactic din cadrul Universtităţii de Arte „George Enescu” din Iaşi. A obţinut două granturi de cercetare din partea Consiliului Naţional al Cercetării Ştiinţifice (CNCS), în 2007 şi în 2009, precum şi o bursă de cercetare doctorală OSI-Chevening la Universitatea Oxford (UK, 2007/2008). Studiile autoarei sunt centrate pe probleme privind pregătirea iniţială şi continuă a profesorilor, educaţia artistică, problematica generală a curriculum-ului – subiecte a căror abordare ea ne-o propune dintr-o perspectivă socio-culturală, cu accent pe teoriile activităţii ca fundament epistemologic. Activitatea academică şi publicistică a autoarei include până în acest moment 2 titluri de carte (suporturi de curs şi activitate în cadrul programului de formare iniţială a cadrelor didactice) şi peste 20 de titluri de articole ştiinţifice apărute în fluxul principal al publicaţiilor ştiinţifice în domeniul educaţiei şi în proceeding-urile unor conferinţe internaţionale, indexate în baze de date de referinţă.