Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Complus
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Doctoralia
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Estetică și studii vizuale
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Hermenia
Historica
Historica Dagesh
Iberica
Imago Mundi
In Honorem
Istorie modernă și memorie culturală
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Parenting
Patrimoniu
Personalităţi ale Universităţii „Al.I. Cuza” din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Thesaurus Classicus
Traditio
Transdisciplinaria
World Literature
Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Colecția Ştiinţele Educaţiei /

Învăţare şi profesionalizare în domeniul didactic

Mihaela Mitescu Lupu

stoc epuizat

Data apariției: 24.07.2012

Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Pedagogie

Colecție: Ştiinţele Educaţiei

ISBN: 978-973-703-768-8

Nr. pagini: 500

Format: 14,7 x 20,5 cm.

--- LEI

preț de producție

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Cercetarea de faţă propune corelarea în spaţiul analitic şi interpretativ a noţiunilor de învăţare-colaborare şi de parteneriat inter-instituţional într-un efort de explorare a raporturilor de interdependenţă şi reciprocitate a efectelor transformative dintre colaborarea ca strategie didactică localizată la nivelul acţiunii pedagogice întreprinse în întâlnirile profesor-studenţi şi colaborarea ca ethos al programului partenerial de formare iniţială a cadrelor didactice. Sunt studiate efectele în plan formativ ale utilizării strategiilor colaborative, precum şi modul specific de structurare a proceselor de învăţare în două programe de formare iniţială a cadrelor didactice organizate în instituţii şi sisteme de învăţământ diferite: unul în România, celălalt în Anglia. De asemenea, lucrarea propune înţelegerea profundă a modului cum îşi construiesc stagiarii în învăţământ înţelegerea despre contextul şcolar practic.

Capitolul 1. Învăţare şi profesionalizare: câteva precizări introductive Capitolul 2. Perspective în plan european privind conceperea, organizarea şi finalităţile programelor de formare a profesorilor Capitolul 3. Fundamente teoretice pentru o pedagogie a colaborării Capitolul 4. Pedagogia colaborării şi aplicaţiile ei în programele de învăţare şi profesionalizare în domeniul didactic Capitolul 5. Studiul I : Iniţiative pedagogice colaborative în programe universitare de pregătire iniţială a profesorilor Capitolul 6. Studiul II: Problematica învăţării-colaborare în etapele debutului în profesia didactică Capitolul 7. Concluzii

Mihaela Mitescu Lupu (n. 1978) este doctor în Ştiinţele educaţiei (2009), titlu ştiintific obţinut la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi; în prezent este lector în pedagogie la Departamentul pentru pregătirea personalului didactic din cadrul Universtităţii de Arte „George Enescu” din Iaşi. A obţinut două granturi de cercetare din partea Consiliului Naţional al Cercetării Ştiinţifice (CNCS), în 2007 şi în 2009, precum şi o bursă de cercetare doctorală OSI-Chevening la Universitatea Oxford (UK, 2007/2008). Studiile autoarei sunt centrate pe probleme privind pregătirea iniţială şi continuă a profesorilor, educaţia artistică, problematica generală a curriculum-ului – subiecte a căror abordare ea ne-o propune dintr-o perspectivă socio-culturală, cu accent pe teoriile activităţii ca fundament epistemologic. Activitatea academică şi publicistică a autoarei include până în acest moment 2 titluri de carte (suporturi de curs şi activitate în cadrul programului de formare iniţială a cadrelor didactice) şi peste 20 de titluri de articole ştiinţifice apărute în fluxul principal al publicaţiilor ştiinţifice în domeniul educaţiei şi în proceeding-urile unor conferinţe internaţionale, indexate în baze de date de referinţă.