Descriere
Sumar
Despre autori
Lucrarea analizează raportul paradigmă-model curricular dintr-o perspectivă integrativă. Încercarea de a ne îndepărta de limitarea la premisele epistemologice ale constructivismului este motivată de argumentul traducerii proiectării curriculare în termenii pragmaticului. Această traducere permite studenţilor, profesorilor, dar şi cercetătorilor să îşi orienteze demersurile de analiză în direcţia identificării unor oportunităţi care pot fi oferite de problematica proiectării curriculare. Prezenta lucrare se constituie într-o pledoarie pentru conceperea unui curriculum integrativ care emerge din perspectiva unitară asupra obiectivelor, conţinuturilor, metodologiei de predare-învăţare-evaluare, managementului clasei de elevi, comunicării didactice. Noile roluri prioritare ale profesorului sunt: conceptor de curriculum, cel care dezvoltă curriculum, şi respectiv evaluator de curriculum. O reconfigurare a acestor roluri presupune cu necesitate şi o nouă perspectivă asupra multidimensionalităţii competenţei didactice, dar şi o viziune consistentă asupra programelor de formare a personalului didactic.
Capitolul I. Reconsiderări ale curriculum-ului şi ale competenţei didactice în paradigmă constructivistă
Capitolul II. Valorificarea comunicării didactice în proiectarea curriculară. Perspectivă constructivistă
Capitolul III. Implicaţii ale curriculum-ului de tip constructivist în formarea profesorilor
Capitolul IV. Demersuri investigative cu privire la atitudinile personalului didactic faţă de curriculum-ul dezvoltat în paradigmă constructivistă
Nicoleta Rogoz (n. 1978, Bârlad, Vaslui) este asistent doctor la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei a Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, licenţiată în Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, specializările Pedagogie (2001) şi Psihologie (2002). Autoarea este absolventă a două mastere, „Politici educaţionale” (2003) şi „Intervenţie psihosocială şi psihoterapie” (2004), la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi; este vicepreşedinte al ROTALENT (Asociaţia Română de Asistenţă Psihopedagogică şi Socială a Talentelor – Filiala Iaşi) şi membră a ARHTE (Asociaţia Română de Hipnoză Clinică, Relaxare şi Terapie Ericksoniană).