Descriere
Sumar
Despre autori
Pornind de la configuraţia contextului şcolar actual, lucrarea analizează noile forme de violenţă între elevi, punând în evidență faptul că, pe lângă prevalenţa obişnuită a formelor uşoare de bullying, un nou tip de agresiune – cyberbullying – se află în ascensiune în rândul elevilor. Angajarea elevilor în aceste tipuri de comportament este dinamică, trecând cu uşurinţă de la statutul de martor la cel de victimă sau agresor, faţă în faţă şi în mediul virtual, unde dezechilibrele de putere se exprimă în alte unităţi de măsură. Aceste comportamente, care se manifestă diferit în funcţie de gen şi de mediul de provenienţă, arată că variabilele contextului şcolar sunt implicate în violenţa între elevi.
Violenţa şcolară în literatura de specialitate; Violenţa între elevi în contextul actual: bullying și cyberbullying; Impactul climatului şcolar asupra violenţei între elevi; Forme de violenţă şcolară şi percepţii asupra lor – cercetare empirică; Concluzii şi deschideri
Ana-Nicoleta Grigore (n. 1986, Vaslui) este cadru didactic asociat al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi şi profesor consilier şcolar-psiholog în cadrul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Iaşi – Şcoala Gimnazială ”Alexandru cel Bun” Iaşi. A publicat mai multe studii ştiinţifice de specialitate, dintre care: Current Forms of Violence Among Students: Bullying and Cyberbullying (2011), The dynamics of the roles of agressor and victim in bullying and cyberbullying, a challenge for the resilient development of students (2014).