Descriere
Sumar
Despre autori
Prefaţă de Ion Cârâc; postfaţă de Melentina Toma.
Volumul cuprinde rezultate parţiale ale cercetãrii din programul „Aplicaţii ale paradigmei situaţional-hexadice în cîmpul filosofei şi al ştiinţelor social-umane”.
„Am pornit de la «hexagonul situaţiei pedagogice» (căruia Olivier Clouzot i-a explicitat doar polii şi cele 15 diade la care participă); am aprofundat, apoi, «hexada comunicării» (recuperând, astfel, şi integrând «triunghiuri», «pătrate» şi «pentagoane» ale semnificării), după cum am extins analiza «situaţională» la cazul creaţiei, al lecturii şi al cunoaşterii, constatând, pe parcursul abordărilor, adecvarea analizei «situaţionale» la orice fel de acţiune sau situaţie acţională şi pentru cazul oricărui concept acţional. Aşa au apărut cercetările legate de situaţia politică, de situaţia definiţională, de cea a indeciziei, a interpretării, a paronimiei şi aşa mai departe.” (Prof.univ. dr. Petru Ioan)
Abordări „situaţionale“ în cîmpul logicii acţiunii, Parcursuri „situaţionale“ în orizontul logicii epistemice, Explorări „situaţionale“ pe tărîmul logicii semiotice, Deschideri „situaţionale“ spre logica faptelor de creaţie; Logică, educaţie şi creaţie, Ecouri ale noii paradigme în cîmpul semiologiei româneşti etc.
Petru Ioan (n. 1947) este profesor universitar doctor la Facultatea de Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice a Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi.