Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Complus
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Doctoralia
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Estetică și studii vizuale
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Hermenia
Historica
Historica Dagesh
Iberica
Imago Mundi
In Honorem
Istorie modernă și memorie culturală
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Parenting
Patrimoniu
Personalităţi ale Universităţii „Al.I. Cuza” din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Thesaurus Classicus
Traditio
Transdisciplinaria
World Literature
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Domeniul Filosofie şi Ştiinţe sociale /

Consilierea elevilor pentru carieră. Perspective constructiviste

Roxana Axinte

stoc epuizat

Data apariției: 30.10.2018

Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Educaţie

Colecție: Ştiinţele Educaţiei

ISBN: 978-606-714-468-0

Nr. pagini: 250

Format: 14,7 x 20,5 cm.

30.00 LEI

preț de producție

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

„În prezenta lucrare propunem o abordare din perspectivă constructivistă a procesului de consiliere privind cariera. Dacă constructivismul este o filozofie a învăţării, care oferă perspective asupra modului în care oamenii învaţă şi asupra celor care ghidează acest demers de învăţare, în domeniul consilierii, constructivismul are aceeaşi semnificaţie, în sensul că învaţă tinerii să îşi planifice viaţa în mod organizat, astfel încât să aibă mai multe şanse de succes în plan personal, profesional şi social.” (Roxana Axinte)

PARTEA I. CAPITOLUL I. CONSILIERE PRIVIND CARIERA – ASPECTE INTRODUCTIVE: I.1. Consideraţii generale privind consilierea pentru carieră; I.2. Specificul consilierii şcolare din perspectiva dezvoltării carierei; I.2.1.Aspecte specifice activităţii de consiliere; I.2.2. Consilierea pentru carieră din perspectivă educaţională; I.2.3. Consilierea pentru carieră din perspectivă psihopedagogică; CAPITOLUL II. TEORII PRIVIND CONSILIEREA: II.1. Delimitări conceptuale: paradigme, teorii, modele; II.2. Orientări în domeniul consilierii; II.2.1. Consilierea cognitiv-comportamentală; II.2.2. Consilierea non-directivă (centrată pe persoană); II.2.3. Teoria trăsătură factor; II.2.4. Teoria duratei şi a spaţiului de viaţă (a curcubeului); II.2.5. Teoria expectaţiilor (aşteptărilor); II.2.6. Teoria reprezentărilor despre sine şi profesie; II.2.7. Teoria învăţării sociale; II.2.8. Curentul eclectic-integrativ; CAPITOLUL III. CONSILIEREA PENTRU CARIERĂ: III.1. Competenţe şi roluri ale consilierului de carieră; III.1.1. Modele de competenţă; III.1.2. Atitudini şi abilităţi specifice consilierului; III.2. Procesul de consiliere; III.2.1. Consilierea individuală; III.2.2. Consilierea de grup; III.3. Metode utilizate în consilierea pentru carieră: III.3.1.Observaţia; III.3.2. Exerciţiul; III.3.3. Studiul de caz; III.3.4. Jocul de rol; III.3.5. Chestionarul; III.3.6.Autobiografia; III.3.7. Auto-caracterizarea; III.3.8. Analiza datelor biografice; III.3.9. Autoevaluarea; III.3.10. Conversaţia; III.3.11. Dezbaterea în grupuri/perechi; III.3.12. Interviul; III.3.13. Problematizarea; III.3.14. Brainstorming-ul; III.3.15. Metode de informare; III.3.16. Metode specifice educaţiei pentru carieră. PARTEA II. CAPITOLUL IV. PERSPECTIVA CONSTRUCTIVISTĂ ÎN CONSILIERE: IV.1. Constructivismul în educaţie; IV.2. Constructivismul în consiliere; IV.2.1.Teoria consilierii constructiviste propusă de V.Peavy; IV.3. Model de proiectare constructivistă a procesului de consiliere; IV.4. Tehnici utilizate în procesul consilierii constructiviste; IV.4.1.Conversaţia „dialogică”; IV.4.2. Întrebări privind clarificarea experienţei de viaţă; IV.4.3. Metafora; IV.4.4. Tehnici narative; IV.4.5. Cartografierea spaţiului de viaţă; IV.4.6. Tehnici tip „Hartă”; IV.4.7. Harta ECO (ecomapa); IV.4.8. Analiza SWOT; IV.4.9. Analiza câmpului de forţe; IV.4.10. Explicarea experienţelor critice de viaţă; IV.4.11. Experimentarea contrafactuală.

Roxana Axinte (n. 1973, Tăcuta, Vaslui) este consilier şi formator, din 2013 doctor în ştiinţe ale educaţiei, titlu obţinut în cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, sub coordonarea ştiinţifică a prof. dr. Laurenţiu Şoitu. Este absolventă a Facultăţii de Filosofie, cu licenţă în pedagogie, studii completate cu o specializare în psihologie. A desfăşurat activităţi de consiliere în sistemul de învăţământ preuniversitar, precum şi în sistemul privat, unde serviciile furnizate au vizat exclusiv segmentul de consiliere privind cariera. Pe plan didactic, a colaborat cu Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei şi cu Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic din cadrul Universităţii ,,Alexandru Ioan Cuza”, unde a coordonat practica pedagogică a studenţilor şi a susţinut seminarii. A publicat studii şi articole ştiinţifice privind consilierea pentru carieră, mentoratul, designul instrucţional, optimizarea competenţelor cadrelor didactice, în volume colective şi reviste de profil: G.K. Zarifis, C. Martin, S. Sava (coord.), Back to Work – the Role of Validation of Competencies in Professional Counseling of Adults, Bologna, 2012, G. Cramariuc, O. Clipa (coord.), Cercetare şi practică în ştiinţele educaţiei, Bucureşti, 2013, L. Şoitu (coord.), Dimensiuni ale consilierii educaţionale, Iaşi, 2014, G. Raţă, P.-L. Runcan (coord.), Education and Continuous Education, Cambridge Scholars Publishing, 2014, Cristian Vasile (ed.), Adult Education in Universities. Local and Regional Perspectives, Procedia – Social and Behavioral Sciences, vol. 142, 2014; Studia Universitatis Moldaviae, nr. 9 (109)/2017, Chişinău; M. Mocanu, R. Ungureanu (eds.), Education for values – continuity and context, Bologna, 2018.