Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Complus
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Doctoralia
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Estetică și studii vizuale
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Hermenia
Historica
Historica Dagesh
Iberica
Imago Mundi
In Honorem
Istorie modernă și memorie culturală
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Parenting
Patrimoniu
Personalităţi ale Universităţii „Al.I. Cuza” din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Thesaurus Classicus
Traditio
Transdisciplinaria
World Literature
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Domeniul Filosofie şi Ştiinţe sociale /

„Hai că poți!” Ghid de automotivare pentru studenți și nu numai

Carmen Gabriela Lișman, Gabriela-Monica Assante

stoc epuizat

Data apariției: 07.12.2023

Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Educaţie

Colecție: ---

ISBN: 978-606-714-828-2

Nr. pagini: 150

Format: 14,7 x 20,5 cm.

--- LEI

preț de producție

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Volumul este disponibl online aici.

Cartea reprezintă o pledoarie teoretică și practică pentru dezvoltarea motivației autonome a studenților în context academic, cu scopul ca aceştia să participe la activitățile extracurriculare, contribuind la procesul individual de dezvoltare. Lucrarea are drept punct de plecare o cercetare realizată la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, care a oferit datele necesare pentru a contura determinanții semnificativi ai implicării studenților în activitățile oferite de universitate. Reglarea emoțională, motivația autonomă, angajamentul (cognitiv, social, afectiv), precum şi gândirea critică, munca în echipă sau valorizarea relațiilor sociale s-au dovedit a fi principalii predictori ai angajamentului studenților și, prin urmare, s-au conturat în conceptele esențiale ale volumului propus.
Ghidul îmbină într-o manieră flexibilă aspectele teoretice cu recomandările practice pe care un student le poate pune în act pentru a-și spori motivația și angajamentul în procesul de învățare. Demersul propus este, în esență, unul pragmatic, prin exercițiile recomandate și prin mesajul optimist ce transpare din subiectele abordate și recomandările formulate.

Introducere
1. Activități extracurriculare în context academic
2. Motivația...un bun aliat
2.1. Modelul ierarhiei trebuințelor
2.2. Modelul ARCS privind motivația
2.3. Teoria stabilirii obiectivelor
2.4. Teoria motivației de reușită
2.5. Teoria autodeterminării
3. Angajament (social, cognitiv, afectiv) sau cum poți fi mai implicat
4. Reglare emoțională în contextul învățării
5. Personalitate. Trăsături ce optimizează motivația
6. Valori. Cum să-ți dezvolți calea spre reușită
În loc de concluzii...
Referințe

Carmen Gabriela Lișman (n. 1978, Iași) este doctor în psihologie și psihoterapeut sistemic acreditat de Colegiul Psihologilor din România. Lucrează ca psiholog la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași și la cabinetul său individual de psihologie, având expertiză în psihoterapie sistemică de cuplu și familie, psihologie clinică și psihologie organizațională. Activitatea sa de cercetare include tematici precum psihologia de cuplu și psihologia moralității, dar și motivația iar publicațiile sale se regăsesc atât în jurnale ISI (cu factor de impact) precum Psihologija, Studia Psychologica, Social Sciences, Education Sciences, cât și în volume colective.
Gabriela-Monica Assante (n. 1989, Iași) este asistent universitar al Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, Departamentul de Științe ale Educației, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, doctor în psihologie la Universitatea Sapienza din Roma (2017) și doctor în științele educației la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (2023). A desfășurat activități de cercetare în domeniul dezvoltării gândirii critice și a conștientizării critice, al dezvoltării cetățeniei digitale, empatiei și moralității. A publicat în diferite reviste ISI (cu factor de impact în zona roșie și zona galbenă), precum Frontiers in Psychology; Sustainability; Behavioural Sciences; Croatian Journal of Education; Psychology, Health and Medicine. Director al unui proiect de cercetare oferit de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi (Granturi pentru tineri cercetători), finalizat cu succes în anul 2023.