Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Complus
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Doctoralia
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Estetică și studii vizuale
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Hermenia
Historica
Historica Dagesh
Iberica
Imago Mundi
In Honorem
Istorie modernă și memorie culturală
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Parenting
Patrimoniu
Personalităţi ale Universităţii „Al.I. Cuza” din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Thesaurus Classicus
Traditio
Transdisciplinaria
World Literature
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Domeniul Filosofie şi Ştiinţe sociale /

Neajutorarea învăţată. Concepte şi aplicaţii

Ruxandra Loredana Gherasim

stoc epuizat

Data apariției: 26.04.2009

Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Psihologie

Colecție: Psihologie Socială şi Aplicată

ISBN: 978-973-703-417-5

Nr. pagini: 382

Format: 14,7 x 20,5 cm.

--- LEI

preț de producție

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Ce se întâmplă atunci când un organism este supus unor rezultate incontrolabile? Va persevera în obţinerea controlului sau va renunţa? Vor avea aceste experienţe un impact asupra funcţionării organismului în sarcinile sau situaţiile ulterioare sau nu? În încercarea de a răspunde acestor întrebări, Seligman şi colaboratorii săi au expus animalele unor stimuli aversivi incontrolabili şi au constatat că acestea se supun pasiv şocurilor. Aceste comportamente, care reflectă efectul produs de rezultatele incontrolabile, au fost etichetate ca indicatori ai neajutorării învăţate. Pornind de la experimentul realizat de Seligman au fost scrise numeroase articole despre neajutorarea învăţată. Fenomenul a fost generalizat la specii diferite, folosind diferite sarcini, stimuli şi răspunsuri diferite. De asemenea, multe studii au explorat efectele neajutorării învăţate în încercarea de a explica problemele umane adaptative.

fenomenul de neajutorare învăţată, neajutorarea învăţată la oameni, neajutorarea învăţată - model al depresiei, critici ale teoriei iniţiale a neajutorării învăţate, teoria reformulată a neajutorării, verificări empirice ale teoriei reformulate, teoria reformulată a neajutorării ca model al depresiei, teoria lipsei de speranţă (hoplessness), distorsiuni ale realităţii, consecinţe ale stilului atributiv, studii empirice etc.

---.