Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Complus
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Doctoralia
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Estetică și studii vizuale
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Hermenia
Historica
Historica Dagesh
Iberica
Imago Mundi
In Honorem
Istorie modernă și memorie culturală
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Parenting
Patrimoniu
Personalităţi ale Universităţii „Al.I. Cuza” din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Thesaurus Classicus
Traditio
Transdisciplinaria
World Literature
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Domeniul Filosofie şi Ştiinţe sociale /

Negativul cotidianului

Cristina Gavriluță

stoc epuizat

Data apariției: 21.11.2017

Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Sociologie

Colecție: Observatorul Social

ISBN: 978-606-714-371-3

Nr. pagini: 256

Format: 14,7 x 20,5 cm.

--- LEI

preț de producție

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Lucrarea abordează o tematică incitantă, care se remarcă prin interpretarea în grila negativității a unor zone total distincte din lumea socială. Terorismul, relația dintre tradiție și modernitate, globalizarea, identitatea și traficul de persoane sunt teme ce țin agenda publică actuală. Ele primesc în această carte interpretări și analize care identifică în negativul lor prezența unor reziduuri sociale în funcție de care se construiesc atitudini, reprezentări și practici sociale. Cartea abordează (și) subiecte insolite, situate în zonele de penumbră ale socialului (divinația, ritualurile magico-religioase, satanismul). Așadar, Negativul cotidianului este o carte destinată publicului larg, cultivat, dar și specialiștilor care manifestă interes pentru cunoașterea mai profundă a socialului, dincolo de cifre și aparențe.

Capitolul 1. REPERE EPISTEMOLOGICE ÎN CERCETAREA SOCIALULUI 1.1. Cunoașterea socialului și provocările sale 1.1.1. Viziunea epistemică – o construcție permanentă 1.1.2. Adevăruri plurale și subiectivități asumate 1.1.3. Predictibilitate și modelizare sub semnul complexității paradigmatice? 1.2. De la hermeneutica socialului la o hermeneutică a negativului 1.2.1. Sensuri și semnificații ascunse ale socialului într‐o hermeneutică creatoare 1.2.2. Analiza fractalică a realității și jocurile minții 1.2.3. În căutarea sursei: hermeneutica negativului 1.3. Opțiunea pentru metodă 1.3.1. Subtilitatea lumii în tehnicile narative și în povestire 1.3.2. Observația – o interacțiune vie 1.3.3. Nuanțări și retrospective în tehnica interviului Capitolul 2. DINCOLO DE „ZIDUL DE AER”. MENTALITĂȚI ȘI REPERE CULTURALE ÎN VIAȚA SOCIALĂ 2.1. Capitalism românesc și tipare mentale 2.1.1. Biserica și Cezarul 2.1.2. De la dogmă la etică. O perspectivă weberiană 2.1.3. Capitalismul. Apariție, tematizări clasice și experiențe actuale 2.1.4. Ce cred românii despre muncă? Structuri mentale și reprezentări colective 2.1.5. Românul, om al banului sau al bunului? O metafizică a realului și a posibilului 2.1.6. Surse camuflate ale unei mentalități recesive 2.2. Tradiție și modernitate în viața socială 2.2.1. Omul modern și tradiția. Înțelegeri dihotomice și locuiri ascunse 2.2.2. Etnicul în valorizările de limită ale întâlnirii Celuilalt 2.2.3. Ipostaze moderne ale spiritului comunitar: activismul și economia socială 2.2.4. Mituri străvechi în haina modernității 2.3. Lumea globală în imagine și imaginar 2.3.1. Revrăjirea lumii într‐un nou regim de ficțiune 2.3.2. În negativul cărții. Reprezentări sociale și întâlniri subtile 2.3.3. Filmul și imaginile noastre de toate zilele Capitolul 3. SACRUL ȘI EXPRESIILE SALE SOCIALE 3.1. Religia, (in)toleranța socială și cunoașterea Celuilalt 3.1.1. Holocaustul – o culme a crimei și intoleranței 3.1.2. Charlie Hebdo – un caz limită de intoleranță 3.2. Sacrul cotidian și „californizarea culturii” 3.3. Practici sociale din zona neconvenționalului 3.3.1. Ritualurile magico‐religioase ale focului 3.3.2. Divinația 3.3.3. Satanismul Capitolul 4. CORPUL ÎN REGISTRUL NORMALITĂȚII ȘI AL DEVIANȚEI 4.1. Corpul în negativul cotidianului 4.1.1. Corpul – o închisoare a sufletului 4.1.2. Corpul – veșmânt al sufletului 4.1.3. Corpul – o construcție socială 4.2. Corporalitatea în dinamica puterii și a normalității sociale 4.2.1. Îmblânzirea corpului 4.2.2. Ritualuri de îmblânzire a corpului în traficul de persoane 4.2.3. Corpul ca sursă a disputelor simbolice și de putere în lumea actuală

Cristina Gavriluță (n. 1971, Fălticeni) este profesor universitar doctor la Facultatea de Filosofie și Științe Social-Politice, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iași. Predă cursuri de antropologie, sociologia devianței, sociologia schimbării sociale. A urmat stagii de pregătire doctorală în Franța (École des Hautes Études in Sciences Sociales) și stagii de pregătire postdoctorală în Italia (Universitatea „G. D`Annunzio”, Chieti-Pescara). Este autoare a patru volume: Socioantropologia fenomenelor divinatorii, 2008; Sacrul şi californizarea culturii, 2008; (coautor) Sociologia sportului, 2010; The Everyday Sacred. Symbols, Rituals, Mythologies, Lambert Academic Publishing, 2013.