Descriere
Sumar
Despre autori
Lucrarea concretizează mai multe direcţii de analiză a factorilor educaţionali, a sistemului ca întreg, precum şi a situaţiilor concrete de învăţare, punînd în valoare intercondiţionarea elementelor participante, importanţa şi necesitatea interpretării situaţionale pe terenul activităţii formative. Interpretarea s-a bazat pe paradigma situaţiei pedagogice şi hexada situaţiei semiotice, miza fiind situaţia didactică.
Repere ale situaţiei pedagogice, Obiectivele lecţiei şi relaţionarea lor cu factorii participanţi la situaţia didactică, Elementele conţinutului didactic, Ilustrări ale metodelor didactice, Aspecte generale ale comunicării artistice, Interpretarea coordonatelor comunicării plastice, în sistemul intercondiţionărilor, Repere în analiza operei de artă, Paradigma influenţării prin opera de artă etc.
Melentina Toma (n. 1956, Brăieşti, Suceava) este conferenţiar universitar. Cărţi publicate: "Erorile de argumentare în perspectiva unei tipologii semiotice", Editura „Ştefan Lupaşcu“, Iaşi, 2004, "Logică şi argumentare. Elemente de didactică aplicată", Editura „Junimea“, Iaşi, 2005, "Disertaţia ştiinţifică" (în colab. cu Vasile Ţapoc), Editura „Ştefan Lupaşcu“, Iaşi, 2001; "Contributori în contul logicii ieşene (în colab. cu P. Ioan şi G. Ceauşu), Editura „Ştefan Lupaşcu“, Iaşi, 2010, "Paradigma situaţională în cîmpul socio-umanului" (coord.), Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza“ din Iaşi, 2009.