Pagina principală / Domeniul Istorie /
Henricus de Rinfeldia. Notes from the Classroom and Disputed Questions at the University of Vienna before 1400. A Transcription of the Manuscript Basel, Universitätsbibliothek, A X 44
M. Brînzei (coordonator), A. Anisie, A. Baneu, A. Baumgarten, M. Brînzei, L. Cioca, D. Coman, I. Curuț, I. Grigoraș, L. Grijac, E. A. Lukács, M. Maga, A. Marinca, M. Pantea, C. D. Schabel
în stoc
Data apariției: 27.09.2023
Domeniu: Istorie / Istorie medievală
Colecție: Antiqua et Mediaevalia
ISBN: 978-606-714-775-9
Nr. pagini: 680
Format: 17 x 24 cm.
43.50 LEI
preț de producție
ADAUGĂ ÎN COȘ
Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Suport clienți 0232.314.947
Descriere Sumar Despre autori
Ediție colectivă în limba latină coordonată de Monica Brînzei (UBB-Cluj/CNRS-Paris). Autorii ediției: Alexandra Anisie, Alexandra Baneu, Alexander Baumgarten, Monica Brînzei, Luciana Cioca, Daniel Coman, Ioana Curuț, Isabela Grigoraș, Lavinia Grijac, Edit Anna Lukács, Mihai Maga, Andrei Marinca, Mădălina Pantea și Christopher D. Schabel.
O prezentare a proiectului care stă la baza acestei cărți este accesibilă aici.
Lucrarea de față își propune să facă accesibile, prin editarea integrală în limba latină a manuscrisului Basel, Universitätsbibliothek, A X 44, notițele de curs pe care un tânăr student la Facultatea de Teologie din Viena le-a luat timp de mai mulți ani în ultima decadă a secolului al XIV-lea. Este vorba despre dominicanul Henricus de Rinfeldia, trimis în anul 1391 de conventul său din Basel să studieze la Universitatea din Viena, reorganizată și bogat înzestrată cu doar câțiva ani mai devreme (1384) de către ducele Austriei, Albert al III-lea. Cu mare acribie și sete de cunoaștere, Rinfeldia urmează cursurile unor profesori faimoși, unii dintre ei magiștri fondatori ai acestei universități.
Notițele lui Rinfeldia reprezintă o mărturie esențială deoarece permit să înțelegem mai bine atât tendințele doctrinale la modă în acea parte a Europei, cât și practicile pedagogice academice la început de secol al XV-lea. Notițele și rezumatele de curs ale lui Rinfeldia ne ajută să creionăm de asemenea și profilul filosofic și teologic al profesorilor din Viena din acea perioadă. Acest context universitar este extrem de important deoarece studenți din toată Europa de Est, inclusiv din Transilvania, erau trimiși aici pentru a fi formați și pentru a propaga mai departe cunoașterea academică europeana în prag de Renaștere.
Foreword (M. Brînzei);
TRANSCRIPTION OF THE MANUSCRIPT BASEL, UNIVERSITÄTSBIBLIOTHEK, A X 44:
MAGISTER STEPHANUS:
1r–1v: Utrum in latitudine creabilium specierum sit dare summam citra Deum
(ed. A. Marinca);
MAGISTER ANDREA:
1v–2v: Utrum esse liberum contradictorie sit essentiale rationali creature
(ed. A. Baneu);
MAGISTER IOHANNES BERWARDUS:
2v–3v: Utrum eadem natura creata potuit assumi a pluribus personis divinis
(ed. I. Curuț);
MAGISTER PAULUS
3v–5r: Utrum oblatio eukaristie sit opus maximi valoris inter sacramenta Ecclesie
(ed. A. Baneu);
MAGISTER NICOLAUS DE ANASKILCH:
5r–6r: Utrum spiritus angelici cogitationes hominum possint intueri
(ed. M. Brînzei);
MAGISTER HENRICUS DE HASSIA
6r: Nota quod solus Dei Filius secundum hominem unctus fuit cum oleo spirituali secundum speciem et gradum
(ed. E. A. Lukács);
6r: Nota quod planete dicuntur astra erratica sive errantia
(ed. E. A. Lukács);
MAGISTER IOHANNES RUESBACH:
6v–7v: Utrum Deus tante possit se communicare ad extra quante se communicat ad intra
(ed. M. Brînzei);
MAGISTER PETRUS DE WALSE:
7v–9r: Utrum potentia creandi sit communicabilis creature
(ed. A. Baumgarten);
DOMINUS GERHARDUS DOCTOR DECRETORUM:
9r–10r: Utrum quilibet sacerdos possit subditum suum ab excommunicatione absolvere
(ed. M. Maga);
NOTA QUEDAM EX DICTIS MAGISTRI PAULI:
10r–10v: Quamvis foret sustenibile lucem gentium Dei sapientiam posse esse creature rationali beatitudinem formaliter
(ed. A. Baneu);
10v: Nota quod univoce aliquid predicatur de Deo et creaturis
(ed. A. Baneu);
10v: Divina sapientia omnia factibilia secundum omnes perfectiones et modos essendi seu positive ⟨se⟩ habendi eis possibiles in se ab eterno imitabiliter exemplavit
(ed. A. Baneu);
11r: Nota: rationes de materia prima, quod sit de nichilo
(ed. A. Baneu);
MAGISTER PAULUS:
11v: Nota quod anime humane nobilitas ex hoc nobis plus innotescit quod cognoscitur esse intellectiva quam quod cognoscitur esse volitiva
(ed. A. Baneu);
MAGISTER PETRUS DE TREISA:
11v–12r: Utrum anime a corporibus separate cognoscant res in proprio genere
(ed. M. Brînzei);
MAGISTER PAULUS:
12r–12v: Quamvis sola lux gentium Christus homines viatores in administratione sacramentorum iustificet auctoritative et principaliter, communicari tamen potest homini puro ut hoc idem faciat secundario et ministerialiter
(ed. A. Baneu);
12v: Nota: Magister Iohannes Buridan in questione finali circa 10 Ethicorum
(ed. A. Baneu);
ANONYMUS:
12v: Utrum sapientia divina possit esse rationalibus mentibus sapientia formaliter
(ed. L. Cioca);
13r [~6v?]: Utrum Deus possit tante se communicare ad extra quam se communicavit ad intra
(ed. L. Cioca);
13r–13v [~3v]: Nota de sacramento eukaristie: Utrum oblatio eukaristie sit opus maximi valoris inter sacramenta Ecclesie
(ed. L. Cioca);
13r–13v: Nota quid sit meritum passionis Christi
(ed. L. Cioca);
13v: Nota quod in missa datur gratia ex quattuor causis principaliter
(ed. L. Cioca);
13v: Nota quod sumens corpus Christi ampliorem gratiam suscipit quam per ordinem vel caracterem
(ed. L. Cioca);
13v: Nota qualiter intelligitur quod resurgens a peccato resurgat ad gratiam
(ed. L. Cioca);
13v: ⟨Nota de presentia⟩
(ed. A. Marinca);
13v–14r: Utrum aliqua pura creatura satisfacere potuerit pro tota humana natura
(ed. I. Grigora);
HENRICUS DE HASSIA:
14r–14v: Utrum sit magis fugibile simpliciter non esse quam dampnabiliter miser esse
(ed. E. A. Lukács);
ANONYMUS:
14v–15r: Utrum omnis creatura rationalis necessario obligetur ad diligendum Deum et alia propter eum
(ed. M. Brînzei);
15r–15v: Utrum perversius sit fruendis uti quam utendis frui
(ed. A. Baumgarten);
15v: Utrum essentia divina distinguatur a persona realiter
(ed. A. Marinca);
15v–16r: Nota de simplicitate Dei
(ed. A. Marinca);
16r–16v: Utrum omnis nolitio sit usus et nulla fruitio
(ed. A. Marinca);
16v: Utrum esse suppositatum trine sit propria proprietas essentie divine
(ed. A. Marinca);
16v–17r: Utrum potentia intellectiva ut sic sit neutralis respectu active et passive
(ed. A. Marinca);
17r–17v: Utrum potentia intellectiva ut sic sit neutralis respectu active et passive
(ed. A. Marinca);
17v–18r: Utrum sit magis meritorium diligere Deum quam diligere creaturam propter eum
(ed. A. Baumgarten);
18r–18v: Utrum Deus sit simpliciter conceptibilis et proprie diffinibilis
(ed. A. Baumgarten);
18v–19r: Utrum emanationes in divinis sint eiusdem rationis
(ed. A. Anisie);
19r–19v: Utrum sub tempore gratie et plenitudinis possibile sit Christum dupliciter esse natum enarrari a doctis
(ed. A. Baumgarten);
19v–20r: Utrum in statu innocentie corpus humanum, si immortale perstetisset, onus legis ewangelice gravius onere legis Moysi successisset
(ed. M. Maga);
20r–20v: Utrum sicut sub speciebus panis et vini corpus et sanguis Christi continetur realiter, ita indulgentie de eius festo date valeant ut sonant veraciter
(ed. M. Brînzei);
20v: Nota de differentia peccati mortalis a veniali
(ed. D. Coman);
20v–21r: Utrum liberum arbitrium se eque habeat ad bonum et ad malum
(ed. D. Coman);
21r: Utrum dispositio Dei eterna sit antecedens necessitas ad producibilia ad extra
(ed. D. Coman);
21r–21v: Utrum in divinis ponenda sit quaternitas
(ed. D. Coman);
22r: Utrum in divinis sit aliquid prius vel posterius, maius vel minus, superius vel inferius
(ed. A. Marinca);
22r: Nota quod Christus est rex et capud Ecclesie: Utrum Christus capud et sponsus militantis Ecclesie possit ab aliqua creatura rationali non diligi meritorie
(ed. M. Maga);
22r–22v: Nota quod potest esse una persuasio quare solum sint tres persone divine (ed. M. Pantea);
22v–23r: Utrum in qualibet re create entitatis reperiatur vestigium benedicte Trinitatis
(ed. M. Pantea);
MAGISTER PETRUS DE WALSE:
23r–23v: Utrum eadem vis spirativa que est in Patre et Filio sit in Spiritu Sancto
(ed. A. Baumgarten);
ANONYMUS:
23v: Utrum missio Spiritus Sancti eterna differat ab eius missione temporali
(ed. A. Baumgarten);
MAGISTER NICOLAUS DINKELSPUEL:
23v–24r: Utrum Spiritus Sanctus mittatur ad creaturas rationales et irrationales
(ed. M. Brînzei);
ANONYMUS:
24r: Utrum duplex sit fruitio ponenda, scilicet naturalis et supernaturalis
(ed. M. Brînzei);
24r: Utrum homo precise ex se possit se ad gratiam disponere
(ed. M. Brînzei);
24r: Utrum attributa in divinis aut distinctio personalis repugnet summe simplicitati unitatis essentialis
(ed. M. Brînzei);
24r: Utrum reprobatus dampnabiliter possit agere meritorie finaliter
(ed. M. Brînzei);
24r: Utrum sit tantum unus Deus
(ed. M. Brînzei);
MAGISTER RUCHERUS:
24r–24v: Utrum divina essentia realiter distinguatur a persona
(ed. M. Brînzei);
ANONYMUS:
24v: Utrum voluntas humana contradictorie libera mortalis peccati conscia quolibet actu suo libero nova letalis reatus illaqueetur macula
(ed. A. Baneu);
24v: Utrum peccati mortalis a veniali possit in qualibet specie differentia sciri
(ed. D. Coman);
24v: Nota de obiecto beatitudinis
(ed. D. Coman);
25r–26v: Quare Apostolus mundi rector electos suos velit potius esse pauperes quam divites
(ed. D. Coman);
HENRICUS DE HASSIA:
26v: Nota de habitudine illorum terminorum ‘velle’, ‘nolle’ etc.
(ed. A. Baneu);
ANONYMUS:
26v–27v: Nota de visionibus
(ed. A. Baumgarten) );
27v–28v [~16v]: Utrum esse suppositatum trine sit propria proprietas essentie divine
(ed. M. Pantea) );
28v [~6v, 13r]: Circa secundum librum Sententiarum — Utrum Deus possit se tante communicare ad extra quante ad intra...
(ed. A. Marinca);
29r: Utrum sit dare supremam speciem in latitudine creabilium
(ed. A. Marinca);
29r–29v: Nota quod duplex est beatitudo — Utrum beatorum beatitudo et dampnatorum dampnatio augeatur
(ed. A. Marinca);
29v: Utrum Deus sit subiectum theologie
(ed. I. Curuț);
29v: Utrum veritates theologice ex apparentibus in lumine naturali sufficienter possint convinci et defendi
(ed. I. Curuț);
29v: Utrum scientia theologica in regimine Ecclesie sit precipua
(ed. I. Curuț);
29v–30r: Utrum scientia theologica sicut precedit alias dignitate sic et tempore
(ed. I. Curuț);
30r: Utrum sacra theologia sicut aliarum scientiarum est rectrix, sic sit earum genitrix
(ed. I. Curuț);
30r: Utrum omnis error veritati katholice oppositus sit censendus hereticus
(ed. I. Curuț);
30r: Utrum voluntas utendo et fruendo feratur necessario in incognitum et utrum cognitio concauset volitionem
(ed. I. Curuț);
30r: Utrum voluntatis obiectum sit semper incomplexe significatum
(ed. I. Curuț);
30r–30v: Utrum solo Deo sit fruendum
(ed. I. Curuț);
30v: Utrum tribus personis divinis sit equaliter fruendum
(ed. I. Curuț);
30v [~24r]: Utrum sit ponenda duplex fruitio, videlicet naturalis et supernaturalis
(ed. I. Curuț);
30v: Utrum omne malum sit propter se odibile
(ed. I. Curuț);
30v–31r: Utrum unumquodque sit tantum diligibile quante est bonum
(ed. I. Curuț);
31r: Utrum perfectio actuum sit proportionalis perfectioni obiectorum
(ed. I. Curuț);
31r: Utrum illuminare et loqui conveniat angelis
(ed. I. Curuț);
31r–31v: Utrum omnis carentia boni sit mala
(ed. I. Curuț);
31v: Utrum quecumque corpora glorificata vel non glorificata secundum suas qualitates sint sensuum immutativa
(ed. C. Schabel);
31v: Utrum Pater et Filius sint unum principium spirans Spiritum Sanctum
(ed. C. Schabel);
31v–32r: Utrum beatitudo sanctarum animarum sit maior futura post generalem mortuorum resurrectionem
(ed. C. Schabel);
32r: Utrum quilibet homo conceptus sit in originali peccato
(ed. C. Schabel);
32r: Utrum creatura rationalis teneatur solo Deo frui et ipsum super omnia diligere, et utrum Deus clare visus necessario diligatur
(ed. C. Schabel);
32r: Utrum sacramenta sint gratie productiva
(ed. C. Schabel);
32r–32v: Utrum anima rationalis sit ymago Trinitatis
(ed. C. Schabel);
32v: Utrum post diem Iudicii sole rationales creature sint remansure
(ed. C. Schabel);
32v: Utrum beati habebunt equales visiones in Verbo et equales fruitiones
(ed. C. Schabel);
32v: Utrum beatitudines angelorum augeantur et utrum unus sit maior alio in beatitudine
(ed. C. Schabel);
32v: Utrum prescitus possit salvari
(ed. C. Schabel);
32v–33r: Utrum ypostatica sit unionum maxima
(ed. C. Schabel);
33r: Utrum caritas viatorum requisita ad merendum possit attingere gradum caritatis Christi
(ed. C. Schabel);
33r–33v: Utrum ex rectitudine naturali quis possit sine gratia moraliter bene agere
(ed. C. Schabel);
33v: Utrum spiritus angelici cogitationes hominum possint intueri
(ed. C. Schabel);
33v–34r [~1v]: Utrum esse liberum contradictorie sit essentiale rationali creature et utrum sit perfectionis
(ed. C. Schabel);
MAGISTER PETRUS SCAD:
34r: Utrum eadem natura humana possit assumi a tribus personis divinis
(ed. A. Anisie);
ANONYMUS:
34r [~7v]: Utrum potentia creandi sit communicabilis creature
(ed. A. Baumgarten));
34r–34v [~11v]: Utrum anime separate cognoscant res in proprio genere
(ed. A. Anisie);
34v: Utrum esse plures deos sit a contradictione apparenti defensibile
(ed. A. Anisie);
34v [~24v?]: Utrum voluntas respectu cuiuslibet actus sui eliciti contradictorie libera peccati mortalis conscia peccet quolibet actu suo mortali culpa
(ed. A. Anisie);
34v–35r [~20v]: Utrum liberum arbitrium eque se habeat ad bonum et ad malum
(ed. A. Anisie);
35r [~21r]: Utrum dispositio Dei eterna sit necessitas antecedens producibilium ad extra
(ed. A. Anisie);
35r: Utrum Deus ad omnem effectum concurrat causaliter effective et conservative
(ed. A. Anisie);
35r–35v: Utrum purus viator indiget gratia
(ed. A. Anisie);
35v: Utrum quelibet causa possit se plene communicare ad extra in ymagine in qua reluceat
(ed. A. Anisie);
35v–36r: Utrum distinctio formalis sit in divinis
(ed. A. Anisie);
36r: Utrum notiones sint in divinis
(ed. A. Anisie);
36r: Utrum notitia intuitiva beati in patria possint Deum videre
(ed. A. Anisie);
36r: Utrum gratia viatori necessaria sit nobilior substantia
(ed. A. Anisie);
36v: Utrum in solo mortali fiat aversio a Deo ignoranter
(ed. A. Anisie);
36v: Utrum spiritus sint motivi et mobiles sicud substantie corporee
(ed. A. Anisie);
36v: Utrum quilibet cuilibet alteri possit gratiam mereri
(ed. A. Anisie);
36v: Nota: creatura non dicitur peccare eo quod est libera, sed eo quia est libera cum potentia plene cognitiva adiuncta
(ed. A. Anisie);
APUD SCOTUS:
37r: Questio Scoti super Primo, distinctione 37 — Utrum Deum esse ubique per potentiam inferat eum necessario esse ubique per essentiam
(ed. C. Schabel);
ANONYMUS:
37r: Utrum resurrectio finalis hominum fiat secundum differentias etatum et sexuum
(ed. C. Schabel);
37r–38r: Utrum anima dicatur iam violentari que beata est et tenetur sine corpore propter inclinationem eius
(ed. C. Schabel);
38r: Utrum anime Christi collata fuerit summa gratia possibilis creature
(ed. D. Coman);
38r–40r [~37ar]: Utrum aliqua gens virtute legis nature possit iuste et recte vivere
(ed. M. Maga);
NICOLAUS DE DINKELSPUEL:
40r–40v: Utrum stante unione ypostatica nature humane ad divinam stare posset naturam humanam carere beatifica visione — Utrum panis possit transubstantiari in essentiam Dei sicut potest in corpus Dei sive Christi
(ed. M. Brînzei);
40v–43v: Utrum pro culpa originali debeatur sola carentia divine visionis pro pena
(ed. D. Coman);
MAGISTER IOHANNES BERWARDUS:
43v–44v: Utrum reprobatio et predestinatio sint opposita respectu rationalis creature immediata
(ed. I. Curuț);
ANONYMUS:
44v–45r: Utrum fides katholica stare possit cum creditorum clara apparentia
(ed. I. Grigoraș);
MAGISTER LIENHARDUS:
45v: Utrumvoluntaspossitpeccaresineprevioiudiciierrore
(ed. A. Baneu);
ANONYMUS:
45v–46r: Utrum sola intentio sine exteriori opere sufficiat ad meritum vite eterne
(ed. D. Coman);
⟨ADAM WODEHAM⟩:
46r–46v: Utrum crescente cupiditate decrescat caritas et econverso
(ed. A. Marinca);
46v–47r: Utrum essentia generat vel generatur
(ed. A. Baumgarten);
47r: Utrum Filius sit sapiens sapientia genita
(ed. A. Baumgarten);
47r–48r [~36r?]: Utrum sint tantum quinque notiones in divinis
(ed. D. Coman);
48r: Nota de predestinatione
(ed. A. Baneu);
Robertus Holkot
48r: Qui confidant in illum intelligent veritatem
(ed. D. Coman);
48r–48v: Utrum homo adiutus gratia posset mereri vitam eternam ex condigno
(ed. D. Coman);
ANONYMUS:
48v–49r: Utrum cum unione ypostatica nature humane ad divinam stare possit ipsam humanam carere divina visione
(ed. A. Baumgarten);
49r: Evidentius est causam primam esse contradictione liberam in causando etc.
(ed. A. Baumgarten);
49r–49v: Nota ⟨de anima⟩
(ed. L. Cioca);
HENRICUS DE HASSIA:
49v: ⟨Nota de differentia visionis intuitive⟩
(ed. L. Cioca);
49v: Nota quod aliquid dicitur esse presens tripliciter
(ed. L. Cioca);
49v: Nota — Error quorumdam infatuorum qui dixerunt esse Dei esse esse cuiuslibet creature
(ed. L. Cioca);
49v: Nota de processione divina
(ed. L. Cioca);
49v: Nota quid sit eternitas
(ed. L. Cioca);
49v: ⟨Nota de intellectu⟩
(ed. L. Cioca);
HENRICUS DE OYTA:
50r: Utrum tantum unum Deum esse sit evidenter naturali ratione convincibile
(ed. D. Coman);
ANONYMUS:
50r–51r: Utrum omnis potentia sensitiva sit alicuius obiecti elicitive cognitiva etc.
(ed. L. Cioca);
51r: Nota de notitia conclusionis
(ed. L. Cioca);
NICOLAUS DE DINKELSBUHL:
51r: De positione Magistri Nicolai de Dinkelspuel
(ed. M. Brînzei);
51r: Dubium est an angelus possit moveri a se per se primo
(ed. M. Brînzei);
51r–51v: ⟨Dubium de unione angeli cum anima⟩
(ed. L. Cioca);
THOMAS DE CLIVIS:
51v–52v: Utrum ad salutem humani generis requiritur caritas
(ed. D. Coman);
ANONYMUS:
52v–53r: Utrum voluntas creata tam fruitione quam usu immediate per rationes obiectales distinctas in aliquam rem que non est Deus licite possit ferri
(ed. A. Baneu);
53r–53v: Utrum divinis personis conveniant distincte rationes fruibilitatis vel tantum una que ipsis et essentie sit communis
(ed. D. Coman);
HENRICUS DE OYTA:
53v–54r: Nota quod iste articulus ‘tantum unus est Deus’ est naturali ratione investigabilis et demonstrabilis
(ed. D. Coman);
ANONYMUS:
54r–54v [~48v]: Utrum cum unione ypostatica nature humane ad divinam possit stare ipsam humanam carere beatifica visione
(ed. I. Curuț);
54v–55r [~43v]: Utrum reprobatio et predestinatio sint opposita respectu rationalis creature immediata
(ed. I. Curuț);
55r–55v: Nota de obiecto
(ed. L. Cioca);
55v: Nota de libertate voluntatis: Utrum aliquod creatum posset agere Deo non coagente, sed solum conservante
(ed. A. Baneu);
56r [~45v]: Utrum voluntas possit peccare sine previo iudicii errore
(ed. A. Baneu);
56r–56v [~24v, 34v]: Utrum voluntas humana contradictorie libera mortalis peccati conscia quolibet actu suo libero nova letalis reatus illaqueatur mala
(ed. A. Baneu);
56v–57r [~40v]: Utrum pro originali culpa debeatur sola carentia divine visionis pro pena
(ed. D. Coman);
57r–57v [~45v]: Utrum sola intentio sine exteriori opere sufficiat ad meritum vite eterne
(ed. D. Coman);
57v–58r: De matrimonio
(ed. M. Maga);
58r–58v: Utrum actus matrimonialis possit fieri virtuose
(ed. M. Maga);
HENRICUS DE HASSIA:
58v–59v: ⟨Argumenta de voluntate libera⟩
(ed. A. Baneu);
ANONYMUS:
60r–61r [~46r]: Utrum caritas decrescat ad crementum cupiditatis et econverso [apud Adam Wodeham ?]
(ed. A. Marinca);
61r–61v [~45v, 56r]: Utrum voluntas possit peccare sine previo iudicii errore (ed. A. Baneu);
61v: De erroribus Origenis
(ed. D. Coman);
61v: Nota quid sit meritum
(ed. D. Coman);
61v: Nota quot requiruntur ad hoc quod aliquis mereatur de condigno
(ed. D. Coman);
61v: Nota bene de mereri
(ed. D. Coman);
61v: Nota de unione ypostatica
(ed. D. Coman);
61v: De numero librorum Biblie
(ed. D. Coman);
62r: Utrum Christus ab instanti conceptionis sue omne premium suum meruerit
(ed. D. Coman);
62r: De angelis
(ed. M. Maga);
62r–62v: Utrum angeli proficiunt in merito
(ed. M. Maga);
62v–63r [~ms. Gottweig 128 (118), 123ra]: Utrum in nomine proprio lateant conditio et eventus hominum
(ed. I. Curuț);
63r–63v: De sacramento ordinis
(ed. L. Grijac);
63v: Versus librorum Biblie
(ed. M. Maga);
63v: Nota de divisione secundum Hebreos
(ed. I. Curuț);
64r: De sacerdotibus
(ed. M. Maga);
64r–65v: Nota bene hec sequentia — utrum absque speciali Spiritus Sancti motione possit homo se ad gratiam disponere
(ed. D. Coman);
65v–66v: Utrum angeli in primo instanti potuerint peccare vel mereri
(ed. D. Coman);
66v–67r: Utrum in qualibet secta possit esse salus quibusdam secundum ipsam viventibus
(ed. I. Curuț);
67r–69v: Utrum Christus sit vere ex divina et humana naturis compositus
(ed. L. Cioca);
69v: Utrum angelus potest aliquod corpus assumere in quo exerceat opera vite
(ed. L. Cioca);
70r–70v [~ms. Basel, A-X-24, 82r]: Utrum infinita Dei iustitia iuste permittat in hoc mundo fieri mala
(ed. M. Maga);
70v [~ms. Basel, A-X-24, 87r]: Utrum liceat uti Christianis aliqua specie superstitionis
(ed. M. Maga);
70v–71r[~ms. Basel, A-X-24, 85r]: Utrum ad productionem cuiuscumque crea- ture requiratur concursus principii activi virtutis infinite
(ed. A. Marinca);
71r–71v [~ms. Basel, A-X-24, 74r]: Queritur an Deus producendo ad extra concurrat productive finite vel infinite
(ed. A. Marinca);
71v–72r: Utrum nobis implicat creaturam agere aliquem effectum et Deum non coagere
(ed. A. Baumgarten);
HENRICUS DE HASSIA:
72r–72v: Utrum Deus sit iam melior quam ante mundi creationem
(ed. A. Baumgarten);
72v: Nota de auctoritate Ecclesie
(ed. A. Baumgarten);
72v–74r: Utrum suffragia vivorum prosint universaliter animabus mortuorum
(ed. M. Maga);
74r–76r: Utrum tantum unum principem omnia libere contradictorie gubernan- tem esse sit evidenter in lumine naturali deducibile
(ed. M. Maga);
ANONYMUS:
76r [~16v, 27v; Klosterneuburg 315, 34r]: Utrum esse suppositum trine sit propria proprietas essentie divine
(ed. M. Pantea);
76v–77v: Utrum debeat concedi quod in divinis sint tres subsistentes
(ed. M. Pantea);
⟨IOHANNES DUNS SCOT⟩:
77v–78v: Utrum malicia ministri impediat veritatem sacramenti
(ed. L. Grijac);
78v–79r [~ms. Basel, A-X-24, 87r]: Utrum omnia sacramenta sint eque efficacia in producendo gratiam
(ed. L. Grijac);
79r–79v [~ms. Basel, A-X-24, 97r]: Utrum certitudo fidei sit ex evidentia vel ex speciali Dei influentia
(ed. L. Cioca);
HENRICUS DE HASSIA:
79v–80r: Utrum aliqui philosophi tam recta et debita intentione studuerint et laboraverint pro scientiis et virtutibus quod etiam primo modo sumendo mereri, scilicet pro exigere ratione iustitie vel dignitatis actus meruerint aliquid aliud apud Deum
(ed. A. Baumgarten);
ANONYMUS:
80r–81r [~ms. Gottweig 128 (118), 121r]: Utrum philosophie studium sit et fuerit apud Deum meritorium
(ed. A. Baumgarten);
81r: Nota de ingenio — utrum quod natura de ingenio non dedit vel aliis viribus per exercitium vel studium attingi possit
(ed. I. Grigoraș);
81r: Utrum diversitas ingeniorum se teneat ex parte corporis solum vel etiam partim ex parte anime
(ed. I. Grigoraș);
81r–81v: Nota de quintuplici inpugnatione fidei
(ed. I. Grigoraș);
HENRICUS DE HASSIA:
81v: Nota de natura et Deo
(ed. A. Marinca);
ANONYMUS:
81v–82v: An omnis actio create nature sit de intentione cause prime
(ed. A. Baumgarten);
HENRICUS DE HASSIA:
82v: Nota quod duplices sunt docti
(ed. I. Grigoraș);
82v: Nota de vocatione Pauli ad apostolatum
(ed. I. Grigoraș);
82v–83r: Nota de indulgentiis
(ed. M. Maga);
ANONYMUS:
83r–83v: Utrum indulgentie tantum valeant quantum sonant
(ed. M. Maga);
83v: Utrum indulgentie valeant existenti in peccato mortali
(ed. M. Maga);
83v: Utrum indulgentie valeant religiosis
(ed. M. Maga);
83v: Utrum indulgentie valeant facienti vel danti ipsas
(ed. M. Maga);
83v: Utrum indulgentie valeant solum in hac vita degentibus aut etiam in Purgatorio existentibus
(ed. M. Maga);
83v: Utrum episcopus possit indulgentias facere
(ed. M. Maga);
83v–84r: Utrum malus episcopus possit indulgentias facere
(ed. M. Maga);
84r: Utrum prelatus non sacerdos possit indulgentias dare
(ed. M. Maga);
84r: Utrum quilibet prelatus possit suis subditis indulgentias facere
(ed. M. Maga);
84r: Utrum pro subsidio temporali liceat indulgentias facere
(ed. M. Maga);
HENRICUS DE HASSIA:
84r: Nota de mutua inclinatione forme ad materiam et econverso
(ed. I. Grigoraș);
84r–84v: Nota ⟨de⟩ septem modis quibus voluntas actuatur
(ed. I. Grigoraș);
ANONYMUS:
84v: Necesse est sequi causa secunda producit aliquem effectum
(ed. I. Grigoraș);
HENRICUS DE HASSIA:
84v: Nota de tribulationibus
(ed. I. Grigoraș);
84v: In qua potentia consistit beatitudo
(ed. I. Grigoraș);
84v: An beatitudo eterna consistat principaliter in visione
(ed. I. Grigoraș);
ANONYMUS:
85r: Utrum quilibet angelus possit facere bonos et malos actus
(ed. A. Baneu);
⟨HUGOLINO DE ORVIETO⟩:
85r–86r: Utrum quilibet homo habens usum liberi arbitrii teneatur suam voluntatem in volito conformare divine voluntati
(ed. A. Baneu);
HENRICUS DE HASSIA:
86r–86v: De angelorum presidentia
(ed. M. Maga & M. Pantea);
ANONYMUS:
86v–87r: Nota de pseudo falsis prophetis et deceptione humana
(ed. I. Curuț);
87r: Nota de amicitia: utrum similitudo specifica sit amicitie causa
(ed. D. COMAN);
HENRICUS DE HASSIA:
87r: Nota: quatuor modos perveniendi ad scientiam
(ed. A. Baumgarten);
87v–88r: De symonia
(ed. I. Grigoraș);
88r–88v: De decimis
(ed. I. Grigoraș);
88v–89v: Nota de ordinatione actuum
(ed. I. Grigoraș);
89v–90r: Utrum mors secundum se accepta sit homini magis fugienda omni citra eam penali miseria
(ed. I. Grigoraș);
90r–90v: Nota de relaxatione penarum post mortem
(ed. D. Coman);
90v: Utrum sicut per decursum etatum potest cognosci periodus hominis, ita et tempus mundane durationis
(ed. A. Marinca);
90v–91v: Nota de quarti igne
(ed. A. Marinca);
91v: Nota de igne tribulationis
(ed. A. Marinca;
91v–92r: Nota quare anima sola patiatur penas purgaritorias
(ed. A. Marinca);
92r: Nota quod anime in Purgatorio nec possunt mereri nec demereri
(ed. A. Marinca);
92r–92v: Nota de inspiratione — an Deus uno modo vel simili inspiret bonos et malos
(ed. L. Cioca);
92v–93r: Nota de ieiunio et abstinentia
(ed. L. Cioca);
93r–93v: Nota de inductione sompni
(ed. L. Cioca);
93v: Nota de morte Christi
(ed. L. Cioca);
94r: Nota de igne conflagrationis — an finalis status mundi gloriosior erit modo quam fuisset si non peccasset homo
(ed. L. Cioca);
94r: An mundus nunc citius habiturus sit finem secundum presentem cursum quam sub statu innocentie habuisset
(ed. L. Cioca);
94r–94v: Nota de honore Dei debito
(ed. L. Cioca);
95r: Nota de honore Dei debito
(ed. L. Cioca);
95r: Nota de differentia honorandi Deum et hominum virtutes
(ed. L. Cioca);
95r: Nota quare Deum honoremus
(ed. L. Cioca);
95r: Nota quare utimur exterioribus reverentialibus signis
(ed. L. Cioca);
95r–96r: Nota de obiecto sacre theologie
(ed. L. Cioca);
96r: Nota quod aliquis dicitur alicui dominari 6 modis
(ed. L. Cioca);
96r–96v: Nota de triplici modo intimitatis dyaboli
(ed. L. Cioca);
96v: Nota de morosa cogitatione
(ed. L. Cioca);
96v: Nota de memoria intellectuali
(ed. L. Cioca);
96v–97r: Nota de ymagine — utrum Deus inter animalia solum creaverit hominem ad ymaginem suam
(ed. L. Cioca);
97r: Nota opinionem Origeniis
(ed. L. Cioca);
97r: Nota quare Deus non perpetuaverit speciem humanam secundum eadem individua
(ed. A. Baumgarten);
97r: Nota quid sit bonitas
(ed. A. Baumgarten);
97v–98r: Nota de Beata Virgine
(ed. E. A. Lukács);
98r–99v: Nota de predestinatione
(ed. I. Curuț);
99v: Nota quare continuatio speciei rebus sit indita
(ed. A. Baumgarten);
99v: Nota de scientia Adam
(ed. I. Curuț);
100r: Nota de eclipsi solis
(ed. A. Marinca);
100r–100v: Nota de illuminatione Lune a Sole
(ed. A. Marinca);
HENRICUS DE OYTA:
100v–101v: De incarnatione Christi: Utrum si homo non peccasset nichilominus Deus incarnatus fuisset
(ed. L. Grijac);
101v–103r: Nota de penitentia
(ed. M. Maga);
HENRICUS DE HASSIA:
103r–103v: Nota quod ex sola divina pietate aliqui salvantur et aliqui dampnantur ex iustitia
(ed. M. Maga);
103v: Nota de obedientia
(ed. I. Curuț);
104r: Eva prius punita fuit quam Adam — Queritur an Eva aliquibus penis prius punita fuerit quam Adam eo quod prius peccavit
(ed. A. Baumgarten);
104r [~52av]: Utrum Deus aliquam essentiam rationalem potuerit facere perfecte et plenarie ad ymaginem suam
(ed. L. Grijac);
ANONYMUS:
104v–105r: Utrum quelibet creatura rationalis videns clare divinam essentiam videat ex hoc benedicte Trinitatis quamlibet personam
(ed. L. Grijac);
105r: Utrum Deus sit omnium futurorum prescius
(ed. L. Cioca);
105r–105v: Utrum divina potentia potuerit facere aliquam creaturam rationalem impeccabilem per naturam
(ed. L. Cioca);
105v–106r: Utrum creator et creatura sint similiter adorandi
(ed. L. Cioca);
106r: Nota quid sit latria
(ed. L. Grijac);
106v–107r: Utrum voluntas divina sit respectu omnium producibilium primaria causa
(ed. A. Baneu);
107r–108r: Utrum potentia creandi potuerit ab eterno creature communicari
(ed. A. Baneu);
108r–108v: Replicationes: Utrum quelibet creatura rationalis videns clare divinam essentiam videat ex hoc benedicte Trinitatis quamlibet personam
(ed. A. Anisie);
109r: Nota quod duplex est institutio coniugii
(ed. L. Grijac);
109r: Nota de triplici precepto
(ed. L. Grijac);
109r: De tribus bonis matrimonii
(ed. L. Grijac);
109r: De prophetia Danielis
(ed. L. Grijac);
109r: De Ysaia
(ed. L. Grijac);
109r: Nota de filiis Iacob
(ed. L. Grijac);
HENRICUS DE HASSIA:
109v: Nota quod Deus spiritualia et temporalia subtrahit propter peccata
(ed. L. Grijac);
109v: Nota de predicatoribus
(ed. L. Grijac);
109v: Nota de inventione artium
(ed. L. Grijac);
109v: De scientia iuris
(ed. L. Grijac);
109v: Nota quot modis sumatur iste terminus ‘philosophia’
(ed. L. Grijac);
110r–112r: Nota quod tres sunt gradus virtutum
(ed. I. Grigoraș);
112r: Ex lectura magistri Henrici de Hassia
(ed. L. Cioca);
112r: Nota de anima Christi superbenedicta
(ed. L. Cioca);
112v: Nota de notitia anime Christi
(ed. L. Cioca);
112v: Nota de cognitione divina
(ed. L. Cioca);
112v: De statu beatorum quoad fidem, scientiam et opinionem
(ed. L. Cioca);
112v: De peccato infidelitatis
(ed. L. Cioca);
ANONYMUS:
113r: Nota quod Christus sit rex et sacerdos
(ed. L. Cioca);
113r: Nota de Christo et eius ortu
(ed. L. Cioca);
HENRICUS DE HASSIA:
113r: Nota de conditione assensuum
(ed. L. Cioca);
113r: Nota de cognitione beatorum
(ed. L. Cioca);
113r: Nota de perfectione divina
(ed. L. Cioca);
113v: Nota de industria quorumdam animalium
(ed. L. Cioca);
113v: Nota de notitia Dei
(ed. L. Cioca);
113v: Nota quod omnes actus humani ordinantur in Deum
(ed. L. Cioca);
113v: Nota unde oriatur primarie contingentia
(ed. L. Cioca);
113v: Nota de origine cognitionum
(ed. L. Cioca);
113v: Nota qui requiritur ad intentionem
(ed. L. Cioca);
ANONYMUS:
114r: Utrum aliquando fuit licitum plures simul habere uxores
(ed. M. Maga);
114r: Collatio dominice tertie Adventus, pro clero
(ed. M. Maga);
HENRICUS DE HASSIA:
114r: Nota de conditionibus hominis sibi ratione nature intellectualis convenientes
(ed. M. Maga);
ANONYMUS:
114v: Dominica tertia Adventus (ed. M. Maga);
HENRICUS DE HASSIA:
114v: Ex lectura magistri Henrici de Hassia
(ed. M. Maga);
114v: Nota de peccato
(ed. M. Maga);
114v: Nota quale suppositum dicit ly ‘Christus’
(ed. D. Coman);
ANONYMUS:
115r–115v [~44v]: Utrum fides katholica stare possit cum creditorum clara apparentia
(ed. I. Curuț);
115v: Nota de obiecto fidei
(ed. I. Curuț);
HENRICUS DE OYTA:
116r: Contra secundum corollarium secunde conclusionis
(ed. I. Curuț);
116r–116v: ⟨Note⟩
(ed. I. Curuț);
ANONYMUS:
116v: Utrum fides compatiatur secum visionem sensibilem, opinionem vel scientiam
(ed. I. Curuț);
HENRICUS DE HASSIA:
116v: Utrum certitudo fidei sit ex evidentia vel ex speciali Dei influentia
(ed. I. Curuț);
116v: Nota de divitiis spiritualibus: Utrum divites ex precepto teneantur pauperibus subvenire de superfluo
(ed. I. Curuț);
116v: De Iudeis quod cognoverint aliquid de Sancta Trinitate
(ed. I. Curuț);
116v: Nota de quibusdam pomposis
(ed. I. Curuț);
116v: Nota quod tota Trinitas operata est incarnationem Christi
(ed. I. Curuț);
117r–117v: Nota de providentia divina
(ed. A. Baneu);
117v: Nota de dependentia
(ed. A. Baumgarten);
118r: Nota de edificatione templi
(ed. M. Maga & M. Pantea);
118r: Nota de duobus populis descendentibus a Esau et Iacob
(ed. M. Maga & M. Pantea);
118r: Nota quod opinio de angelis, scilicet quod plures sint eiusdem speciei, est verisimilior
(ed. M. Maga & M. Pantea);
118r: Nota quod ly ‘apparentia’ sumitur tripliciter
(ed. M. Maga & M. Pantea);
118r: Nota de persona ydemptica et non ydemptica
(ed. M. Maga & M. Pantea);
118r: Nota quare boni et mali sint in Ecclesia
(ed. M. Maga);
118v: Nota quod non licet quolibet modo ostendere innocentiam
(ed. M. Maga);
118v–119v: Nota quare aliqui permittuntur a Deo spoliari
(ed. M. Maga);
120r–120v [~26v]: De visionibus
(ed. I. Grigoraș);
120v–121r: Nota de duabus civitatibus
(ed. I. Grigoraș);
ANONYMUS:
121r–121v: Nota de specibus intelligibilibus et quid requiratur ad cognitionem
(ed. I. Grigoraș);
HENRICUS DE HASSIA:
121v: Nota de efficacia voluntatis
(ed. A. Baneu);
121v: Nota de concursu cause prime cum secunda
(ed. A. Baneu);
ANONYMUS:
121v–122r: Nota de bono et malo
(ed. A. Baneu);
HENRICUS DE HASSIA:
122r: De edificatione templi
(ed. A. Baneu);
122r: Nota de expositione Sacre Scripture
(ed. A. Baneu);
122r: Utrum semper peccet exponens Scripturam ad sensum ab auctore non intentum
(ed. A. Baneu);
122r: Nota de ira
(ed. A. Baneu);
ANONYMUS:
122v: Nota de musica
(ed. A. Baneu);
122v: Nota de astronomia
(ed. A. Baneu);
122v: Utrum astrologia quantum ad huiusmodi sit scientiis prohibitis connumeranda
(ed. A. Baneu);
HENRICUS DE HASSIA:
122v: Nota de alkimia
(ed. A. Baneu);
123r–124r: Ex lectura magistri Henrici de Hassia doctoris egregii — Circa quod queritur que sint de ratione veri philosophi vel quod requiruntur ad hoc quod aliquis sit vel fuerit verus et laudabilis philosophus
(ed. I. Grigoraș);
ANONYMUS:
124r–126v: Contra positionem magistri Petride Walse
(ed. A. Baumgarten);
PETRUS DE WALSE:
126v–128r [~18r]: Utrum Deus sit simpliciter conceptibilis et proprie diffinibilis
(ed. A. Baumgarten);
ANONYMUS:
128r: Nota de conceptibus
(ed. A. Baumgarten);
MAGISTER MICHAEL:
128v–130r [~20v, 34v]: Utrum liberum arbitrium se eque habeat ad bonum et ad malum
(ed. D. Coman);
ANONYMUS:
130v: Nota de annuntiatione Virginis Marie
(ed. D. Coman);
130v: Nota de tribulatione
(ed. D. Coman);
131r: De humilitate Virginis Marie
(ed. D. Coman);
131r: De ipsius virginitate
(ed. D. Coman);
131v: De passione Christi
(ed. D. Coman);
132r: Nota pro scribendo alicui
(ed. A. Marinca);
132r: Nota de reversione anime
(ed. D. Coman);
132v: Nota de secunda feria post Iudica Domine
(ed. A. Anisie);
132v: Nota epytafium ad Heliodorum episcopum
(ed. A. Anisie);
132v–133r [~131v?]: Nota de passione Christi
(ed. A. Anisie);
133r: Bernardus in libro De libero arbitrio
(ed. A. Marinca);
133r–134r [~131v, 132v?]: Nota de passione Christi
(ed. A. Anisie);
134v [~13r?]: Nota de sacramento eukaristie
(ed. A. Marinca);
THOMAS DE AQUINO:
134v–135r: (Sanctus Thomas in quarto Scripti, dist. 12): Utrum qualibet die sit communicandum
(ed. A. Marinca);
ANONYMUS:
135r–135v: Nota quomodo aliquis potest coniecturari esse absque peccato
(ed. A. Marinca);
135v: Nota de contemplatione
(ed. A. Anisie);
135v: Nota pulcra exempla
(ed. A. Anisie);
136r: Utrum theologia existens scientia practica sit in omnibus aliis scientiis consona
(ed. I. Curuț);
136r: Utrum omnis error veritati katholice oppositus sit censendus hereticus
(ed. I. Curuț);
136r–136v [~22r]: Utrum in divinis sit aliquid prius vel posterius, maius aut minus, superius vel inferius
(ed. I. Curuț);
136v: Utrum voluntas utendo et fruendo necessario feratur incognitum
(ed. A. Baneu);
136v–137r: Utrum in Scriptura Sacra sit aliqua propositio de virtute sermonis falsa
(ed. I. Curuț);
137r: Utrum fides sit medium inter scientiam et opinionem
(ed. I. Curuț);
137r: Utrum studium theologicum sit ceteris studiis magis meritorium
(ed. A. Baumgarten);
137r–137v: Utrum theologia in regimine Ecclesie sit precipua
(ed. A. Baumgarten);
137v: Utrum principia theologice veritatis repugnent principiis naturalis luminis
(ed. A. Baumgarten);
137v–138r: Nota de remissione peccati
(ed. A. Marinca);
138r: Nota de misericordia Dei
(ed. A. Marinca);
138r: Nota quomodo verbum Dei est ubique
(ed. A. Marinca);
138r–138v: Nota ⟨de temptatione⟩
(ed. A. Marinca);
138v: Nota quomodo mors possit appeti
(ed. E. A. Lukács);
138v: Nota de tribulatione
(ed. E. A. Lukács);
138v: Nota de timore Domini
(ed. E. A. Lukács);
138v: Nota de multitudine inimicorum invisibilium
(ed. E. A. Lukács);
138v: Nota de temptatione
(ed. E. A. Lukács);
139r: Nota de temptatione
(ed. E. A. Lukács);
139r: Nota pulchrum sermonem de quadragesima in prima dominica
(ed. E. A. Lukács);
139v: Leo in sermone
(ed. E. A. Lukács);
139v: Nota de temptatione Gregorii in omelia 16
(ed. E. A. Lukács);
139v: Nota de cultu Dei
(ed. E. A. Lukács);
139v: Nota quod dyabolus habet suos in omni facto
(ed. E. A. Lukács);
139v–140r: Nota de temptatione. Crisostomus Super Mattheum in imperfecto, omelia 7
(ed. E. A. Lukács);
140r: Nota de adventu Christi ad iudicium
(ed. E. A. Lukács);
140r–140v: Nota de perseverantia in bonis operibus
(ed. E. A. Lukács);
140v: Nota de patientia Christi
(ed. E. A. Lukács);
140v: Nota bene de matrimonio
(ed. E. A. Lukács);
141r: Crisostomus de temptatione
(ed. E. A. Lukács);
141r: Nota de progressu virtutum
(ed. E. A. Lukács);
MAGISTER IOHANNES BERWARDUS:
141v–142r: Utrum a pluribus causis totalibus eundem effectum in numero produci sit sustinabile sine contradictione apparente
(ed. I. Curuț);
ANONYMUS:
142r: Nota de proportionibus ⟨Thomas Bradwardine⟩
(ed. E. A. Lukács);
142v: Nota de transitu virtutum
(ed. E. A. Lukács);
142v: Nota de ambulantibus ad patriam
(ed. E. A. Lukács);
143r: Nota de ambulatione spirituali
(ed. E. A. Lukács);
143r: Nota de penitentia
(ed. E. A. Lukács);
143r: Nota de Sancto Thoma
(ed. E. A. Lukács);
143v: Nota de triplici effectu sacramenti ipsum digne sumentibus
(ed. E. A. Lukács) );
143v: Nota de passione Christi
(ed. E. A. Lukács);
143v: Nota bene
(ed. E. A. Lukács);
143v: Nota de cognitione ymaginis Dei in seipso
(ed. E. A. Lukács);
143v–144r: Nota quomodo debemus esse grati Deo
(ed. E. A. Lukács);
144r: Nota de rependio beneficiorum
(ed. E. A. Lukács);
144r: Nota de virtute
(ed. E. A. Lukács);
144r [~143v?]: Nota de passione Christi
(ed. E. A. Lukács);
144r: Nota de oblatione Christi
(ed. E. A. Lukács);
144v: Nota de duplici desiderio
(ed. E. A. Lukács);
144v: Nota de voluntate divina
(ed. E. A. Lukács);
144v–145r: Nota quomodo ignis caritatis debet accendi in nobis
(ed. E. A. Lukács);
145v: Nota quod Deus non exaudit hominem propter sex ⟨motiva⟩
(ed. E. A. Lukács);
145v: Nota de igne caritatis
(ed. E. A. Lukács);
145v: Nota de caritate
(ed. E. A. Lukács);
145v–146r: In festo Pentecoste et quod Spiritus Sanctus aliquid operatur in nobis secundum distinctionem dierum
(ed. E. A. Lukács);
145v: Hugo in Postilla
(ed. E. A. Lukács);
146r: Gorra in Postilla
(ed. E. A. Lukács);
146r: Nota de septem actibus prudentie
(ed. E. A. Lukács);
146r–146v: De sacerdotibus
(ed. E. A. Lukács);
146v–147r: Nota contra avaritiam
(ed. E. A. Lukács);
146v: Nota de magnanimitate ex 4 Ethicorum, c. 8
(ed. E. A. Lukács);
147r: Nota de clericis
(ed. E. A. Lukács);
147r [~138v]: Nota de timore Domini
(ed. E. A. Lukács);
147r: Nota de refrigeratione mentis
(ed. E. A. Lukács);
147r: Nota de rebus sacerdotum
(ed. E. A. Lukács);
147r–147v: Nota de iudicio iusto
(ed. E. A. Lukács);
147v: Nota de dormitione sanctorum per contemplationem
(ed. E. A. Lukács);
147v: Nota de fide
(ed. E. A. Lukács);
147v: Nota de misterio sancte crucis
(ed. E. A. Lukács);
147v: Nota de modis temptationis
(ed. E. A. Lukács);
147v: Nota de historia
(ed. E. A. Lukács);
HENRICUS DE HASSIA:
148r–153r: Omelia magistri Henrici de Hassia ⟨de festo lancee et clavorum Christi⟩
(ed. E. A. Lukács);
153v–158r: Tractatus reverendi magistri Henrici de Hassia de dici de omni in theologia
(ed. E. A. Lukács);
ANONYMUS:
158r: Nota de ultima cena post resurrectionem Christi
(ed. E. A. Lukács);
158r: Nota pro impetratione gratie
(ed. E. A. Lukács);
158r: Nota de proprietate personali
(ed. E. A. Lukács);
158v–159r: Utrum quodlibet genus sit divisibile in duas species sibi immediatas
(ed. E. A. Lukács);
159r: Nota quod Iohannes evangelista fuit martir
(ed. E. A. Lukács);
159r: Nota de ineffabilitate incarnationis Christi
(ed. E. A. Lukács);
159r: Nota unam considerationem pro conservatione humilitatis
(ed. E. A. Lukács);
159r: Nota quid sit petere in nomine Ihesu
(ed. E. A. Lukács);
159r: Nota de conservatione virtutum
(ed. E. A. Lukács);
159r: Nota quod pretiositas vestium est peccatum
(ed. E. A. Lukács);
159r: Nota quare Deus permiserit Petrum cadere
(ed. E. A. Lukács);
HENRICUS DE HASSIA:
159v: Nota quare Christus voluit differre incarnationem suam
(ed. E. A. Lukács);
ANONYMUS:
159v: Nota de cognitione divinarum personarum ⟨Adam Wodeham⟩
(ed. E. A. Lukács);
MAGISTER PAULUS (CEDULAE):
10ar: ⟨Continuatio ab ‘Divina sapientia omnia factibilia’⟩
(ed. A. Baneu);
ANONYMUS:
37ar–37av: Utrum aliqua gens virtute legis nature possit iuste et recte vivere
(ed. M. Maga);
37av: Nota quod duplices fuerunt philosophi
(ed. M. Maga);
37av: Utrum opera penitentialia facta in peccato mortali sint satisfactoria
(ed. M. Maga) );
HENRICUS DE HASSIA:
40ar: De originali peccato
(ed. D. Coman);
40av: Tabula questionis
(ed. D. Coman);
41ar–41av: Utrum aliquem dampnari pro culpa originali sit consonum divine iustitie et misericordie
(ed. D. Coman);
43ar: Nota de peccato originali
(ed. D. Coman);
ANONYMUS:
43ar: Utrum peccatum originale ante baptismum sit mortale
(ed. D. Coman);
43ar–43av: Nota de primis motibus
(ed. D. Coman);
43av: Utrum veniale peccatum sit maius originali
(ed. D. Coman);
43av: Nota utrum anima creetur in corpore vel extra
(ed. D. Coman);
HENRICUS DE HASSIA:
44av: Nota de apprehensionibus
(ed. I. Grigoraș);
50ar: Sicud Spiritus Sanctus unitur sanctificative affectui, sic Pater debet uniri memorie et Filius intellectui
(ed. L. Cioca);
50ar: Nota: talis consequentia non valet: voluntas divina vult efficaciter voluntatem creatam elicere actum suum, igitur ipsa elicit actum suum
(ed. L. Cioca);
50ar: Nota quod talis est ordo gratie
(ed. L. Cioca);
50ar: Repugnat infinite potentie divine
(ed. L. Cioca);
50ar: Agens quod voluntarie et libere producit effectum
(ed. L. Cioca);
50ar: Nota quod sicut ignis est ex natura sua
(ed. L. Cioca);
50av+58br: ⟨Note et tituli questionum⟩
(ed. A. Anisie);
52ar: Nota de obiecto dilectionis
(ed. A. Baneu);
52ar: Nota quod penes aliud attenditur intensio actus
(ed. A. Baneu);
HENRICUS DE OYTA:
52ar: ⟨Nota⟩
(ed. A. Baneu);
HENRICUS DE HASSIA:
52ar: ⟨Nota⟩
(ed. A. Baneu);
52av: Nota de incarnatione Christi
(ed. A. Baneu);
52av: Utrum Deus aliquam essentiam rationalem potuerit facere perfecte et plenarie ad ymaginem suam
(ed. A. Baneu);
52br: Experientia docet
(ed. A. Baneu);
52br: ⟨Note⟩
(ed. A. Baneu);
52bv: Nota: ‘producere’ capitur dupliciter
(ed. A. Baneu);
52bv: Nota quod ‘creare’ capitur dupliciter
(ed. A. Baneu);
52bv: Nota advenandum sensum litteralem Sacre Scripture
(ed. A. Baneu);
56av: Peccatum originale est macula anime secundum doctores
(ed. D. Coman);
58ar: Nota quod triplex est liberum
(ed. A. Anisie);
58ar: Dubium ⟨continuatio⟩ — dubitatur quomodo voluntas dicatur efficax vel inefficax
(ed. A. Anisie);
58av: Nota de peccato Eve
(ed. A. Anisie);
58av: Nota de interpretatione dictionum
(ed. A. Anisie);
58bv: Respondetur ⟨continuatio⟩
(ed. A. Anisie);
58bv: ⟨Nota⟩
(ed. A. Anisie);
HENRICUS DE HASSIA:
58bv: De natura specifica
(ed. A. Anisie);
58bv: Nota argumentum Henrici de Hassia
(ed. A. Anisie);
66ar: Nota quod triplices sunt denominationes perfectionis
(ed. D. Coman);
ANONYMUS:
66av [~66v]: Utrum in qualibet secta possit esse salus quibusdam viventibus secundum ipsam
(ed. I. Curuț);
68ar: Contra secundam conclusionem et eius corollaria: Deus voluntarie providet omnia opera voluntaria
(ed. L. Cioca);
68ar: Nota quod anima nostra dicitur creari
(ed. L. Cioca);
68ar: Nota de peccato
(ed. L. Cioca);
68ar: Nota — Utrum Deus debeat dici divisibilis
(ed. L. Cioca);
68av: Prepositinus circa principium Summe sue
(ed. L. Cioca);
HENRICUS DE HASSIA:
68av: Nota differentiam inter informare constitutive et informare solum denominative
(ed. L. Cioca);
68br: ⟨Note⟩
(ed. L. Cioca);
68bv: ⟨Note⟩
(ed. L. Cioca);
75ar: Nota de peccato Ade
(ed. M. Maga);
75av: ⟨Nota⟩
(ed. M. Maga);
85ar–85av: ⟨Note⟩
(ed. A. Baneu);
85av: Dubitatio: an sancti sic suam voluntatem divine voluntati conformaverint
(ed. A. Baneu);
89ar+91av: ⟨Anonymus: Note⟩
(ed. A. Marinca);
91ar: ⟨Anonymus: Nota⟩
(ed. A. Marinca);
91ar: Nota de igne Purgatorii
(ed. A. Marinca);
91ar–89av: Nota de igne Purgatorii
(ed. A. Marinca);
96ar: ⟨Anonymus⟩: Utrum in mente hominis reperiatur distincte ymago Trinitatis
(ed. L. Cioca);
96av: ⟨Anonymus: Nota⟩
(ed. L. Cioca);
ANONYMUS:
97av+107ar: ⟨Anonymus: Contra tertiam conclusionem⟩
(ed. E. A. Lukács);
103ar: Utrum impletio precepti negativi sit facilior quam precepti affirmativi
(ed. A. Anisie);
103ar: Propositio Henrici de Hassia
(ed. A. Anisie);
HENRICUS DE HASSIA:
103ar: Utrum Christus in sua resurrectione glorificatus sit totus latria adorandus
(ed. A. Anisie);
ANONYMUS:
103av: An in Adam et Eva tres potentie spirituales fuerint usque ad nudum spoliate
(ed. A. Anisie);
103av: ⟨Anonymus: Dubium: an Deus per se spoliaverit primos parentes et spoliatos dictis modis vulneraverit⟩
(ed. A. Anisie);
HENRICUS DE HASSIA:
103av: Arguitur primo quod sic
(ed. A. Anisie);
HENRICUS DE OYTA:
116ar–116av [~116r]: Contra secundum corollarium secunde conclusionis
(ed. I. Curuț);
ANONYMUS:
116av: Dubium de Cornelio
(ed. I. Curuț);
641
116av: Dubium de habitu fidei
(ed. I. Curuț);
116av: De Cornelio
(ed. I. Curuț);
116br: De operatione spirituum
(ed. I. Curuț);
HENRICUS DE HASSIA:
116br: ⟨Nota de microcosmo⟩
(ed. I. Curuț);
116br: ⟨Nota⟩
(ed. I. Curuț);
116bv [~114v?]: Nota de peccato
(ed. I. Curuț);
139ar: De temptatione in quadragesima
(ed. E. A. Lukács);
ANONYMUS:
139av: Utrum utilius sit habere temptationes vel carere
(ed. E. A. Lukács);
143av: Si quis viderit mulierem ad concupiscendum eam.⟨Crisostomus Super Matth. Omelia 11⟩
(ed. E. A. Lukács);
146ar–146av: Nota de generatione Marie et Ioseph
(ed. E. A. Lukács);
146av: Nota de ordine illorum duorum nominum, scilicet David et Abraham
(ed. E. A. Lukács);
146av: Nota de Beata Virgine
(ed. E. A. Lukács);
146av: Nota de annuntiatione Virginis gloriose
(ed. E. A. Lukács);
INDEX FOLIORUM;
INDEX EDITORUM
Alexandra Anisie a obținut doctoratul în 2013, cu o teză despre psihologia memoriei și a imaginației în arta memoriei a lui Giordano Bruno. După doctorat a lucrat în mai multe proiecte dedicate editării și studierii unor texte filosofice și teologice din a doua jumătate a secolului 14. Interesele ei de cercetare sunt centrate in jurul unor teme legate de teoria cunoașterii: problema obiectului cunoașterii propoziționale, formarea conceptelor, rolul reprezentărilor în viziunea beatifică, etc.
Alexandra Baneu a studiat filosofie și filologie clasică (latină-greacă veche), specializându-se în domeniul studiilor medievale cu o teză dedicată lucrării Aureum sacrae theologiae Rosarium a lui Pelbart din Timișoara. A lucrat în mai multe proiecte de cercetare naționale și intenaționale, printre care se numără și grantul RISE, iar în prezent este directorul proiectului ERC Starting Grant NOTA, dedicat studierii notițelor studenților medievali, și cercetător științific la Institutul de Lingvistică și Istorie Literară "Sextil Pușcariu", unde se ocupă cu editarea critică a lucrărilor reprezentanților iluminismului românesc.
Alexander Baumgarten (n. 1972), este profesor universitar la Departamentul de Filosofie Premodernă și Românească și director al Centrului de Filosofie Antică și Medievală al Universitatii Babes-Bolyai. A publicat exegeze, ediții și traduceri din autori antici și medievali și coordonează la editura Polirom din Iași colecția „Biblioteca Medievala”.
Monica Brinzei (coordonatoarea volumului) este doctor în filosofie medievală (2008, Franța), habilitat în studii medievale (2016, Cluj-Napoca) își împarte activitatea științifică între proiectele de cercetare obținute în Franța, în cadrul Secțiunii Latine de la Institutul de Cercetare a Istoriei Textelor (IRHT-CNRS) al carui director adjunct este în prezent, și cele co-pilotate la Universitatea Babes-Bolyai din Cluj. Este directorul colecției Studia Sententiarum, la editura Brepols (Turnhout). A coordinat și publicat 17 volume in străinatate si este autorul a circa 50 de articole științifice publicate în limba franceză și engleză.
Luciana Cioca face parte din echipa de cercetare coordonată de Monica Brînzei. In martie 2022 și-a susținut doctoratul la Universitatea Babeș-Bolyai tot sub coordonarea Dr. Brînzei, prezentând rezultatele cercetării în istoria chestiunilor vesperiale la universitățile Evului Mediu. Catalogul autorilor care au format baza acestei cercetări poate fi accesat la: https://vesperae.zettacloud.ro/jspui/
Daniel Coman este licențiat în teologie (2009) și absolvent al unui master în filosofie antică și medievală (2014). Este doctor în filosofie (2021) al Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca cu o teză intitulată Anselm din Canterbury. Influențe și receptări în logica și teologia medievală cu un studiu de caz pe Comentariile Sentențiare din a doua jumătate a secolului al XIV-lea.
Ioana Curuț este cercetător științific (III) în cadrul Institutului STAR-UBB și cadru didactic asociat al Universității Babeș-Bolyai, unde predă cursuri de ebraică clasică și filosofie iudaică medievală. Cercetările sale privesc cultura filosofică latină și iudaică prin filtrul manuscriselor medievale sunt publicate in reviste internationale de prestigium cum ar fi Vivarium, Archa Verbi, Archives Doctrinales et littéraires du Moyen Age.
Isabela Grigoraș este doctor în filologie (Universitatea din București, Université de Fribourg), absolventă a trei programe masterale la Universitatea din București (în teologie ortodoxă, filologie și istorie medievală) și licențiată în filologie clasică la aceeași universitate. De asemenea, este deținătoare a Diplôme Européen d’Etudes Médiévales. În prezent, este redactor-traducător în cadrul Comisiei Patristice a Patriarhiei Române.
Lavinia Grijac este doctorandă în Filosofie la Universitatea Babeș-Bolyai, lucrând la o teză despre percepția istoriei romane în opera „Despre cetatea lui Dumnezeu” a lui Augustin din Hippona. Este absolventă a programului DEEM (Diplôme Européen d’Etudes Médiévales, Roma). A lucrat ca asistent de cercetare științifică în mai multe proiecte gazduite de Universitatea Babes-Blyai. Este editorul volumului bilingv „Scivias”, Părțile I-II, prima lucrare a Hildegardei din Bingen apărută în colecția „Biblioteca Medievală” a editurii Polirom.
Edit Anna Lukács este cercetător științific la Österreichischen Akademie der Wissenschaften din Viena, și lucrează in domeniul filozofiei medievale târzii, cu accent pe tradițiile academice de la Oxford și Viena. Ea este interesată în special de metafizica liberului arbitru, omnisciența divină și legătura dintre teologie și logică. În perioada 2018-2019 a fost Visiting Fellow la Institutul Pontifical de Studii Medievale, Toronto, completând o monografie publicata in 2023 la Brill: Immovable Truth: Divine Knowledge and the Bible at the University of Vienna (1384-1419).
Andrei Marinca este cercetător al Centrului de Filosofie Antică și Medievală din cadrul Universității Babeș-Bolyai și lector al Departamentul de Filosofie Premodernă și Românească la Universitatea Babeș Bolyai. Interesele sale de cercetare vizează filosofia medievală arabă și latină, cu accent asupra atomismului medieval, dar și istoria intelectuală, cu accent asupra istoriei universităților medievale.
Mihai Maga este doctor în filosofie cu o teză despre filosofia politică a lui Marsilio din Padova. În prezent este conferențiar universitar la Universitatea Babeș Bolyai unde predă cursuri de filosofie politică, filosofie politică medievală și digital humanities. A publicat cărți, articole, studii, ediții de text și traduceri despre gândirea medievală și despre filosofia politică premodernă.
Mădălina Pantea a obținut titlul de doctor în cadrul Facultății de Istorie și Filosofie a Universității Babeș-Bolyai cu o teză despre receptarea lui Augustin în comentariile la Sentințe din secolul al XIV-lea. Domeniile sale de interes includ problema timpului și a Trinității în tratatele lui Augustin, dezvoltarea Augustinismului în Evul Mediu latin și Digital Humanities.
Christopher Schabel, doctor și MA în istorie (University of Iowa, SUA), este in prezent cercetător la Institut de recherche et d’histoire des textes (CNRS, Franța); cercetător afiliat la Departamentul de Istorie și Arheologie al Universității din Cipru din Nicosia, unde a predat istoria medievală și paleografia latină din 1995 până în 2022. Cercetările sale se concentrează pe istoria intelectuală medievală a secolului al XIV-lea (filozofie, știință, teologie, istoria universităților, prosopografie), Orientul latin (Ciprul franc și Grecia) și relațiile intelectuale greco-latine (Filioque, cearta pe azime, primatul papal), cu un accent deosebit pe publicarea materialelor din surse latine needitate. A publicat circa 20 000 de pagini de studii si ediții critice.
© 2017-2024