Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Complus
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Doctoralia
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Estetică și studii vizuale
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Hermenia
Historica
Historica Dagesh
Iberica
Imago Mundi
In Honorem
Istorie modernă și memorie culturală
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Parenting
Patrimoniu
Personalităţi ale Universităţii „Al.I. Cuza” din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Thesaurus Classicus
Traditio
Transdisciplinaria
World Literature
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Domeniul Litere /

L’Acteur dans les rets de la fiction

Mihaela Mîrţu

stoc epuizat

Data apariției: 04.05.2014

Domeniu: Litere / Lit. străină

Colecție: ---

ISBN: 978-606-714-017-0

Nr. pagini: 318

Format: 14,7 x 20,5 cm.

--- LEI

preț de producție

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Volum în limba franceză. Lucrarea surprinde etape esenţiale din istoria actorului profesionist, aşa cum s-au reflectat în literatură, din momentul în care arta sa s-a constituit ca o artă novatoare, de sine stătătoare. Trei genuri literare au oglindit două stadii majore. Mitul actorului romantic cristalizat în persoana actorilor Kean şi Frédérick Lemaître a inspirat trei texte dramatice, semnate Dumas, Sartre, Eric-Emmanuel Schmitt. Romanul autobiografic al Marinei Vlady prezintă un personaj de aceeaşi factură, genial, dar incapabil să facă faţă presiunilor sociale: Vladimir Vîsoţki, figură exemplară a teatrului de artă rus. Proteismul actorului – înţeles ca maximă capacitate de încarnare în defavoarea oricărui egotism – complicat proces alchimic, în proza scriitoarelor Marguerite Yourcenar şi Anne Hébert, este corelat cu ezoterismul poeziei lui Apollinaire unde un arlechin-trismegistos realizează acea misterioasă coincidentia oppositorum. Corespondenţele stabilite cu istoria teatrului, cu pictura şi cu gândirea filozofică credibilizează ficţiunea.

Partea I: Mythe de l’acteur romantique – Cap. 1: Les précurseurs; Cap. 2: Kean le romantique; Cap. 3: L’impossible mythe de l’actrice romantique; Cap. 4: Pallingénésie du mythe de l’acteur romantique. Partea a II-a: Protée, le caméléon et coincidentia oppositorum – Cap. 1: Protée, un rêve d’enfance; Cap. 2: Oh les beaux jours du caméléon!; Cap. 3: Coincidentia oppositorum

Mihaela Mîrţu (n. 1947), absolventă a Facultăţii de Litere (secţia Franceză-Română) în 1970, şi-a început în acelaşi an cariera universitară la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. A predat cursuri practice şi seminare diverse (Literatură franceză – secolele XIX, XX, XVII, XVIII, L.F.C.), cursuri de literatură şi civilizaţie franceză (secolele XVII, XVIII), cursuri speciale (Discursul dramatic, Textul dramatic, Identităţi literare, Didactică, Critică literară contemporană, Pragmatică literară). A publicat numeroase articole şi studii având ca tematică prioritară teatrul francez. În anul 1990 a apărut la Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” teza sa de doctorat Dynamique des formes théâtrales dans l’œuvre de Molière – histoire d’une dissidence secrète. A ţinut cursuri la Universităţile din Amsterdam, Avigon, Lyon. A fost unul dintre redactorii revistei „Arlechin”. S-a ocupat de realizarea unor spectacole studenţeşti în limba franceză, a colaborat la proiectul european „Cymbeline” (1993) şi la festivalul regional de la Rennes (1993), iar în România, la Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu (ediţia 1994). A fost membră în consiliile artistice ale celor două teatre ieşene. Este membră a Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru şi membră UNITER.