Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Complus
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Doctoralia
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Estetică și studii vizuale
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Hermenia
Historica
Historica Dagesh
Iberica
Imago Mundi
In Honorem
Istorie modernă și memorie culturală
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Parenting
Patrimoniu
Personalităţi ale Universităţii „Al.I. Cuza” din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Thesaurus Classicus
Traditio
Transdisciplinaria
World Literature
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Domeniul Litere /

Language, Culture and Change, No. 5/2024: Global Reset: Premises, Challenges and Perspectives

Sorina Chiper, Dragoș Cojocaru, Ana Sanduloviciu, Anca Irina Cecal (eds.)

stoc epuizat

Data apariției: 02.06.2025

Domeniu: Litere / Comunicare

Colecție: ---

ISBN: 978-606-714-922-7

Nr. pagini: 150

Format: 17 x 24 cm.

--- LEI

preț de producție

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

[RO]
Ediție print & online: volumul poate fi accesat în mod gratuit aici.
Unul dintre acronimele care descriu experiența noastră în societatea contemporană este VICA – vulnerabilitate, incertitudine, complexitate și ambiguitate. În condițiile în care totul se află într-o stare de emergență și criză, diverse entități au pledat pentru necesitatea unei resetări globale la nivel societal, economic, educațional și uman. Aclamată de unii și contestată de alții, resetarea globală este un subiect care a stârnit multe controverse. Articolele reunite în numărul curent al revistei Language, Culture and Change abordează subiectul resetării la nivel cultural, instituțional și educațional. Sperăm că cititorii acestui nou număr se vor bucura de abordările interdisciplinare pe care contributorii le au în discutarea aspectelor relevante din contextul cultural contemporan și că ideile prezentate vor constitui o sursă de informație și inspirație pe viitor.

[ENG]
Print & Online Edition: available as open access here.
One of the acronyms that describes our experience in the contemporary society is VUCA – vulnerability, uncertainty, complexity and ambiguity. Under the circumstances when everything is in a state of flow and crisis, various fora have been pitching for the need of a global reset at societal, economic, educational, and human level. Hailed by some and contested, as a need, by others, global reset is a subject that has been stirring much controversy. The articles collected in the current issue of the journal Language, Culture and Change tackle the subject of reset at cultural, institutional, and educational level.
We hope that the readers of this issue will enjoy the interdisciplinary approaches that the contributors bring to the discussion of pertinent issues in the contemporary cultural context, and that they will feel enriched and inspired by the ideas presented here.

Foreword

Section 1. Communication vs. Global Reset

Resetare globală și/sau înnoire spirituală: redefiniri și aprofundări / Global Reset and/or Spiritual Renewal: Redefinitions and In-Depth Analyses
Adrian Lucian Dinu, Claudia Elena Dinu

Educaţie și caracter
Mircea Platon

La Reforme de Constantin Mavrocordat et le régime phanariote dans la première moitié du XVIIIème siècle / Constantin Mavrocordat’s Reform and the Phanariot Regime in the first Half of the 18th Century
Daniel Niţă-Danielescu

Tansformation digitale des universités marocaines: l’IA comme pilier de la gouvernance financière / The Digital Transformation of Maroccan Universities: AI as a Pillar of Financial Governance
Hicham Majid, Driss Harrizi, Razane Chroqui


Section 2. Cultural Studies

Despre „transumanismul” lui Dante / On Dante’s “Transhumanism”
Dragoș Cojocaru

Dante și Papalitatea/ Dante and Papacy
Cristian Ungureanu

Pensare ai sapiens. I romanzi distopici di Sabina Guzzanti / Thinking about the Sapiens. The Dystopian Novels of Sabina Guzzanti
Corina-Gabriela Bădeliţă

O mie nouă sute optzeci și patru vs. 1Q84: Lumi distopice care rivalizează cu realitatea / Nineteen Eighty-Four Vs. 1Q84: Dystopian Worlds that Challenge Reality
Sorina-Crina Ghiaţă

Dragoste și irealitate în poezia spaniolă de dinainte de războiul civil: Pedro Salinas și generaţia de la 1927
Simona Leonti

5DS#6. Reprezentări identitare în poezia şi memorialistica Floricăi Baţu-Ichim /5DS#6. Identity Representations in Florica Baţu-Ichim’s Poetry and Memoirs
Emanuela Ilie

Defining the Romanian Identity and Consciousness through the Metaphorical Master Trope in the Pastoral Ballad Miorița
Teodora Leon

Time for New Choices, With a Focus on Henrik Ibsen’s Et dukkehjem and Hermann Sudermann’s Heimat
Crina Leon

Themes et symboles dans le roman La reine de la rue de Gabriela Melinescu / Topics and Symbols in the Novel La reine de la rue by Gabriela Melinescu
Ana Sanduloviciu


Section 3. Teaching, Applied Linguistics and Translation Studies

Contemporary Approaches to Medical Humanities
Laura Ioana Leon

Integrating Aspects with a Significant Impact on Managerial Communication
Anca Irina Cecal

Historical Trauma in Ernst Jünger’s Diaries in the Pandemic Context of ESP Teaching
Ana-Magdalena Petraru

Teaching Online and How to Make the Most of It
Laura-Rebeca Stieigelbauer, Monica Șerban

The Big Game – An Invitation to Follow in Its Steps
Irina Gheorghiu, Cintia Colibaba, Alina Ailincai, Emil Juverdeanu, Carmen Branzila, Gabriela Pascal

Vestimentaţia în Spania și America hispanică. Studiu terminologic / Attire in Spain vs. Hispanic America. A Terminological Study
Denisa Elena Burlacu

Onomasiologia și semasiologia – noi orientări în cercetarea lingvistică / Onomasiology and Semasiology. New Directions in Linguistic Research
Ana-Maria Grigore

Subtitrarea: particularităţi și provocări
Alin Titi Călin

Transformări și provocări în traducerea titlurilor de filme din engleză în spaniolă și viceversa
Raluca Găzdac

Translating for Performance Studies: A Case Study on Lucy Weir’s Pina Bausch’s Dance Theatre. Tracing the Evolution of Tanztheater
Sorina Chiper

Sorina Chiper este conferențiar universitar doctor la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, unde predă cursuri de Limba engleză pentru afaceri, Comunicare de afaceri în limba engleză și Comunicare interculturală în limba engleză.
Dragoș Cojocaru este profesor universitar doctor hab. la Facultatea de Litere a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Departamentul de Limbi și Literaturi Străine, unde predă cursuri de limbă și literatură italiană, precum și de literatură și civilizație spaniolă.
Ana Sanduloviciu este conferențiar universitar doctor la Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor a Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, unde predă limba franceză aplicată domeniului economic şi al afacerilor, Comunicare interculturală şi Comunicare de afaceri în limba franceză.
Anca-Irina Cecal este lector universitar doctor la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, unde predă cursuri de Limba engleză pentru afaceri, Comunicare de afaceri în limba engleză și Comunicare interculturală în limba engleză.