Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Complus
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Doctoralia
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Estetică și studii vizuale
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Hermenia
Historica
Historica Dagesh
Iberica
Imago Mundi
In Honorem
Istorie modernă și memorie culturală
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Parenting
Patrimoniu
Personalităţi ale Universităţii „Al.I. Cuza” din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Thesaurus Classicus
Traditio
Transdisciplinaria
World Literature
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Domeniul Litere /

Să învățăm limba română! Manual pentru studenții străini (A1 – A1+)

Iolanda Sterpu

stoc epuizat

Data apariției: 22.10.2018

Domeniu: Litere / Limba română

Colecție: ---

ISBN: 978-606-714-483-3

Nr. pagini: 172

Format: 21 x 29,7 cm.

26.00 LEI

preț de producție

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Manualul se adresează străinilor care doresc să-şi însuşească structurile fundamentale ale limbii române specifice nivelurilor de competenţă lingvistică A1 şi A1+, conform standardelor stabilite de Cadrul European Comun de Referinţă pentru Limbi Străine. Lucrarea este alcătuită din nouă unităţi, fiecare unitate cuprinzând, în prima parte, texte (în special dialoguri care acoperă o gamă variată de situaţii de comunicare din universul cotidian şi din experienţa personală: Să facem cunoştinţă! Ne salutăm şi ne prezentăm; La restaurant. Ce mâncăm şi ce bem?; La cumpărături. Să cumpărăm mâncare!; Locuința mea etc.), urmate de exerciţii de vocabular prilejuite de aceste texte. În a doua parte sunt introduse noțiuni de gramatică, care sunt, mai apoi, fixate prin exerciţii variate, în a treia parte. Pentru majoritatea exerciţiilor sunt propuse modele de rezolvare în Cheia exerciţiilor, care se află la sfârşitul lucrării.

CUVÂNT ÎNAINTE; ABREVIERI; UNITATEA 1– Alfabetul limbii române: I. Alfabetul limbii române (litere și grupuri de litere); II. Vocalele şi consoanele; III. Diftongii şi triftongii; IV. Exerciţii fonetice; UNITATEA 2 – Să facem cunoştinţă!: I. Să facem cunoştinţă! Ne salutăm şi ne prezentăm (Formule de salut la întâlnire și la despărțire; Cum ne prezentăm? Ce răspundem când facem cunoştinţă cu cineva?); II. Gramatică; 1. Pronumele personal şi pronumele de politeţe; 2. Verbul a fi. Modul indicativ, timpul prezent; 3. Adverbul unde şi prepoziţiile în, la, lângă, pe, sub: exprimarea locului; 4. Pronumele interogativ cine: identificarea persoanelor; 5. Pronumele interogativ ce: exprimarea profesiei şi a naţionalităţii; 6. De unde ești? Ce ești? Ce limbă vorbești? – țări, naționalități, limbi; Verbul a vorbi. Modul indicativ, timpul prezent; 7. Afirmaţia şi negaţia: da, nu, ba da; 8. Structura şi intonaţia propoziţiilor interogative; III. Exerciţii. UNITATEA 3 – Prima lecție de limba română: I. Prima lecție de limba română; II. Gramatică; 1. Substantivul. Genul: masculin, feminin, neutru; 2. Substantivul. Numărul: singular şi plural. Formarea pluralului; 3. Verbul a avea. Modul indicativ, timpul prezent; construcții fixe cu verbul a avea (a avea dreptate, a avea grijă, a avea nevoie etc.); 4. Pronumele interogativ ce: identificarea obiectelor; 5. Pronumele negative: nimeni, nimic; 6. Pronumele și adjectivele nehotărâte: fiecare, mulți, puțini, câțiva; 7. Conjuncţiile coordonatoare copulative: şi, și … și, nici … nici (raportul de asociere); 8. Conjuncţiile coordonatoare adversative: dar, însă, iar, ci (raportul de opoziție); III. Exerciţii. UNITATEA 4 – La restaurant. Ce mâncăm şi ce bem? : I. La restaurant. Ce mâncăm şi ce bem? (Meniul: mâncare și băutură; a-i fi foame; a-i fi sete; a-i plăcea); II. Gramatică: 1. Articolul nehotărât şi articolul hotărât; 2. Prepoziţie + substantiv (cu / fără articol hotărât); 3. Numeralele de la 1 la 19; 4. Adjectivele interogative: cât, câtă, câţi, câte; 5. Adjectivele nehotărâte: mult, multă, puțin, puțină; UNITATEA 5 – Ce faci astăzi? : I. Ce faci astăzi? (A. O zi de lucru; B. Exprimarea orei; C. Exprimarea datei; D. Zilele săptămânii; E. Lunile anului și anotimpurile); II. Gramatică: 1. Verbul. Conjugarea verbelor la modul indicativ, timpul prezent; 2. Verbe de mișcare + prepoziții; 3. Prepozițiile: cu, fără, despre, după, peste, (în)spre; 4. Numeralele de la 20; 5. Numeral + substantiv (cu prepoziția de / fără prepoziția de); 6. Adverbele de timp: acum, astăzi, deseară, mâine etc.; 7. Conjuncţiile coordonatoare conclusive: deci, aşadar; III. Exerciţii. UNITATEA 6 – La cumpărături: I. La cumpărături. Să cumpărăm mâncare! (A. Într-un mic magazin alimentar; B. La supermarket; C. La piață; –nume de legume și de fructe); II. Gramatică: 1. Adjectivele calificative cu patru forme flexionare: bun, bună, buni, bune; 2. Adjectivele calificative cu trei forme flexionare: mic, mică, mici; 3. Adjectivele nehotărâte: tot, toată, toţi, toate; 4. Pronumele și adjectivele demonstrative de apropiere: acesta, aceasta, aceştia, acestea; III. Exerciţii. UNITATEA 7 – Locuința mea: I. Locuința mea (A. Unde locuiești? – tipuri de camere într-o locuință, mobilier, aparate electrocasnice; B. La o agenție imobiliară; C. Anunțuri imobiliare); II. Gramatică: 1. Adjectivele calificative cu două forme flexionare: mare, mari; 2. Adjectivele calificative cu o formă flexionară: bleu, gri, maro etc.; 3. Adjective antonime; 4. Pronumele și adjectivele demonstrative de depărtare: acela, aceea, aceia, acelea; 5. Adjectivul posesiv: meu, mea, mei, mele; III. Exerciţii. UNITATEA 8 – Despre vacanțe și călătorii: I. Despre vacanțe și călătorii (A. Revedere după vacanța de vară – destinații de vacanță, mijloace de transport; B. La gară); II. Gramatică: 1. Verbul. Modul indicativ, timpul perfect compus; 2. Verbul. Modul indicativ, timpul viitor „literar”; 3. Adverbele de loc (acasă, aici, acolo etc.) și de mod (așa, bine, încet etc.); III. Exerciţii. UNITATEA 9 – Prin magazine. Despre îmbrăcăminte şi încălţăminte: I. Prin magazine. Despre îmbrăcăminte şi încălţăminte (Articole de îmbrăcăminte; încălțăminte; accesorii); II. Gramatică: 1. Verbul. Modul conjunctiv, timpul prezent; 2. Verbul. Modul indicativ, timpul viitor „popular”; 3. Adjectivul şi adverbul. Gradele de comparaţie. Gradul comparativ; III. Exerciţii. CHEIA EXERCIȚIILOR.

Iolanda Sterpu (n. 1964, Iași) este conferențiar universitar doctor la Facultatea de Litere a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. A predat limba română în Franţa, la Universitatea Toulouse II ‒ Le Mirail din Toulouse (între 2001 şi 2003) şi la Universitatea „Jean Monnet” din Saint-Etienne (între 2005 şi 2009). A publicat volumele: Structura şi funcţiile dialogului din opera lui I.L. Caragiale (Editura Vasiliana '98, Iași, 2000); Conjugarea verbului românesc. Gramatică şi exerciţii pentru străini (Editura Junimea, Iași, 2010); Limba română pentru străini. Gramatică și exerciții (Editura Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, 2012). Este coautor al volumului Dicţionar de verbe româneşti. Cu traducere în limbile engleză, franceză, spaniolă, greacă modernă (Editura Demiurg, Iași, 2007).