Descriere
Sumar
Despre autori
Online Edition: open access, here.
Ediție online: volumul este disponibil gratuit aici.
{ENG}
The volume is the result of the international conference that have been held at Alexandru Ioan Cuza University of Iași, Romania, during 20th-21st of June 2024 through the Jean Monnet Chair. EU Public Administration Integration and Resilience Studies – EU-PAIR, Project no. ERASMUS-JMO-2021-HAI-TCH-RSCH-101047526. Between its covers we can discover the research and discussions that focus on skill development within administrative sectors across Europe, emphasizing the evolving needs of EU workforces.
{RO}
Volumul constituie rezultatul activităților de cercetare ale participanților la Conferința Internațională EU-PAIR 2024, 20-21 iunie, organizată la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, în cadrul proiectului Jean Monnet Chair. EU Public Administration and Resilience Studies, finanțat de Comisia Europeană. Conferința are scopul de a crea un cadru de dezbatere privind deciziile, politicile și acțiunile administrațiilor publice europene pentru a răspunde provocărilor generate de crize și pentru întărirea capacității lor de a deveni reziliente.
Greenwashing, Consumers Behavior and the Impact on Competition Policy (Lucia Irinescu)
Pedagogy Prime Web Application – An Online Tool for the Analysis of Academic Curricular Materials in the Context of the TPACK Competency Model (Petru-Adrian Istrimschi, Adrian Iftene)
Employee’s Perceptions about Digitalization in Work (Elena-Sabina Turnea)
Bridging the Skills Gap: Insights from the Pact for Skills and the European Alliance for Apprenticeships (Larisa Panait)
Impacts of Macroeconomic and Social Determinants on Income Inequality in EU (Bogdan Florin Filip)
Supporting Refugee Entrepreneurship in Europe: A New Challenge to the Sustainable Development Goals (Akm Zakaria, Jarmila Duháček Šebestová)
Ethical Challenges in Improving the Quality of Medical Services (Doina-Monica Agheorghiesei, Ana-Maria Bercu)
The Main Disparities in Perceptions between Employees and Managers Regarding the Benefits, Challenges, and Feasibility of Remote Work Arrangements (Inbar Barazani)
Analyzing Concept of Talent in Romanian Public Institutions: A Qualitative Approach (Cristina Mironescu Căs. Holban)
The Evolution of Gender Stereotypes in Leadership Narratives (Zeala Pinto)
Strategic Performance Management: Bridging Traditional and Creative Accounting Methods (Eugenia (Calancea) Bogos)
Green Skills and Sustainability Education: Lessons from a Multi-Country Partnership (Larisa Panait)
Burnout in Work: Factors and Solutions (Elena-Sabina Turnea)
Digitalisation and Financial Performance of Banking Sector: An Empirical Investigation in European Countries (Angela Roman, Valentina Diana Rusu, Elena Romanciuc)
Benefits and Effects of Using AI in Insurance (Carmen Toderaşcu, Dora-Anca Berţa, Ovidiu-Ilie Stofor)
Entrepreneurship in the Czech Republic and Slovakia Republic: Case of Karviná and Čadca (Dominik Salat, Petra Krejčí)
A Comparative Analysis of Inclusiveness and Its Implications for Economic Development: How Moldova, Georgia and Ukraine Align With EU Member States in Benefit-Sharing and Participation (Rodica Pisica)
Challenges And Dynamics of the AI Economy in the EU Administrative Area (Paula Cobzaru, Alexandru Țugui)
The Public Debt’s Impact on Economic Growth. European Union Countries Case Study (Alin-Vasile Străchinaru)
Remote Working and Well-Being – The Pursuit of a Fair Balance in Europe (Carmen Moldovan)
The Evolution of the Romanian Police from the Militia during the Communist Period (Gabriel Crap)
Board Gender Diversity and Business Performance: A Bibliometric Analysis (Camelia Cătălina Mihalciuc, Maria Grosu, Ciprian Apostol, Anișoara-Niculina Apetri)
Digital Competence and AI as a Factor for Sustainability in Public Administration Affairs (Lyubimka Andreeva)
European Economic and Monetary Union: Achievements and Challenges (Gilles Grin)
Innovative Financial Analysis in the Context of Modern Accounting Practices (Eugenia (Calancea) Bogos)
The Altug Scenario for AI Interaction with Homan Society (Alexandru Țugui)
Dr. habil. Ana-Maria Bercu este profesor universitar titular la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Științe Economice și Administrarea Afacerilor, Departamentul de Finanțe, Monedă și Administrație publică, unde activează din 2002. A absolvit un program de licență în Administrație publică (2001), cu distincția magna cum laude, studii postuniversitare de Gestiunea resurselor în administrația publică (2002) și a finalizat studiile de doctorat în Management (2008). A fost abilitată să coordoneze teze de doctorat în domeniul științelor administrative începând cu anul 2019. În perioada 2015-2016 a fost cercetător postdoctoral la Universitatea din Tel Aviv, Israel, în domeniul Managementul resurselor umane. În semestrul de toamnă al anului 2022, va fi bursier Fulbright la Universitatea din Illinois, Chicago, College of Urban Studies and Public Affaires. Este directorul Catedrei Jean Monnet, a întreprins studii privind integrarea și reziliența în administrația publică din UE – EU-PAIR (2021-2024) și a fost coordonator al modulului JM EURCOMP (2014-2017). Este coordonator pentru proiectul de parteneriat Erasmus+ KA2 European Citizenship Initiative: from A to Z (2020-2022), coordonator și/sau membru al echipei științifice pentru peste 25 de proiecte europene, având experiență în predarea internațională prin programele Erasmus și Erasmus+, membru al Centrului European de Excelență (în cadrul Centrului de Studii Europene) din 2009 și al Catedrei JM EUFIRE (2016-2019). Activitățile sale de predare și cercetare sunt în domeniile: managementul performanței în administrația publică, managementul strategic în sectorul public, analiza politicilor publice și managementul relațiilor de muncă.
Irina Bilan este conferențiar universitar doctor la Departamentul de Finanțe, Monedă și Administrație Publică din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași. A urmat stagii de documentare și cercetare la Universitatea Paris Dauphine (Franța, 2010), Universitatea din Poitiers (Franța, 2015) și Universitatea din Bolton (Marea Britanie, 2018) și stagii de predare la universități din Italia, Turcia, Kazahstan, Belgia, Spania, Maroc, Kyrgyzstan, Croația, Egipt. A urmat programe de formare în domeniile „Managementul activităţilor terţiare” (2011), „SAP, ERP și Management Școlaritate” (2011-2012) și „Didactica predării disciplinelor socio-umane” (2012). A publicat, în calitate de autor sau coautor, o carte, mai multe capitole de carte de specialitate și peste 70 de articole în reviste indexate în baze de date internaționale sau volume ale conferințelor naționale și internaționale.
Constantin-Marius Apostoaie este conferențiar universitar doctor în cadrul Departamentului Finanţe, Monedă şi Administraţie Publică, Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. A obţinut titlul de doctor în Ştiinţe economice, domeniul Finanţe, în anul 2012, cu calificativul Excelent (la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi). A realizat diverse stagii de documentare şi cercetare în cadrul unor instituţii precum: Universitat de Barcelona (Spania), GREThA: Groupe de Recherche en Economie Théorique et Appliquée, la Universitatea din Bordeaux (Franţa), Universidad de Zaragoza (Spania), Universitatea de Stat din Moldova (Republica Moldova) etc. Totodată, a publicat, în calitate de unic autor sau în echipă, peste 60 de articole ştiinţifice în volume, reviste ori jurnale ştiinţifice (unele dintre acestea fiind indexate ISI sau în baze de date internaţionale recunoscute) şi a fost/este membru în echipă în 15 proiecte academice de cercetare şi/sau de predare, finanţate din surse naţionale sau europene (precum Horizon 2020, Erasmus+, Erasmus Mundus, COST, POSDRU, POSCCE, POCU, UEFISCDI etc.).