Descriere
Sumar
Despre autori
Volumul cu titlul Provocările mediului de afaceri în societatea modernă, publicat în cadrul proiectului extracurricular „Business Graduate Research Forum”, nr. 34196R/23.02.2022, finanțat de către Ministerul Educației, reunește cercetările studenților masteranzi de la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, Departamentul de Management, Marketing și Administrarea Afacerilor. Demersul de cercetare este dezvoltat dinspre dimensiunile conceptual metodologice spre cele experimentale, cu accent pe următoarele problematici: comunicarea prin rețele sociale, turismul cultural, fenomenul work-from-home, managementul stresului, reziliența, destinații offshore, crowdfunding, coaching, inteligență emoțională.
Analiza rentabilității întreprinderii SC ANTIBIOTICE SA, Florentina-Loredana Aioanei;
Motivarea și recompensarea angajaților din mediul privat, Alice Mihaela Borș;
Rețelele sociale ca instrumente de comunicare pentru promovarea destinațiilor turistice, Elena Bulat;
Probleme ale protecţiei consumatorilor – o analiză de impact, Cristina Chișca;
Analiza culturii organizaționale în companiile multinaționale, Dan Ștefan Ciotloș, Oana Magda Grigore;
Turismul cultural. Contextualizare în cadrul industriei turistice, Inga Edu;
Efectele fenomenului work from home asupra managementului resurselor umane, Adelina-Elena Florean;
Leadership și roluri de gen: eficacitatea percepută a stilurilor de conducere autocratic și democratic, Bianca Kuchta;
Managementul diversității în afacerile din industria turismului, Elena Lipețchi;
Comportamentul tinerilor în alegerea unei destinații turistice, Viorica Manea (căs. Cemîrtan);
Efectele conflictelor constructive sau distructive în organizații, Ani Manukyan;
Particularitățile managementului stresului, Marina Diana Mironeasa;
Ghidul turistic – trăsături de succes, Tamara Morar;
Studiul imaginii unei destinații turistice, Tamara Morar;
Rezilienţa capitalului uman – lecţie a pandemiei de COVID 19, Cristina Nedelcu;
O perspectivă economică asupra turismului din destinațiile offshore, Camelia Papuc (Scîrlatache);
Crowdfunding ul – alternativă de finanțare a turismului rural în Republica Moldova, Irina Pașa;
Coaching ul ca instrument de dezvoltare a echipei, Irina Pașa;
Flexibilitatea la locul de muncă. Aspecte generale și specifice, Oana Maria Pelin;
Parcursul conceptului de inteligență emoțională și teoriile aferente, Anastasia Rotari;
Motivarea angajaților și influența asupra performanței organizaționale, Alexandra Ionela Sandu;
Managementul eticii în companiile din industria turistică, Daniela Slutu;
Impactul plafonului de sticlă în demersul profesional al femeilor din mediul de afaceri românesc: studiu comparativ între femeile din organizații și femeile antreprenor, Ana Maria Todi;
Turismul rural vs agroturism în Republica Moldova: actualitate și perspective, Daniel Vichilu;
Paradoxul strategic vs operațional în serviciile de medicină veterinară, Iulian Vieru
Gabriela Boldureanu (n. 1970, Târgu Frumos) este profesor universitar doctor habilitat la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, Departamentul de Management, Marketing și Administrarea Afacerilor. Domenii de interes didactic: Crearea afacerilor, Administrarea afacerilor în comerț, turism, servicii. Arii de interes științific: Educația antreprenorială, Inovație și performanță în cercetare și afaceri.
Claudia Iuliana Stoian (n. 1980, Rădăuți) este conferențiar universitar doctor la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, Departamentul de Management, Marketing și Administrarea Afacerilor. Domenii de interes didactic: Marketing, Cercetare de marketing, Marketing turistic. Arii de interes științific: Managementul relațiilor cu clienții, Marketing, Cercetare de marketing, Marketing turistic.
Sebastian Tocar (n. 1994, Câmpulung Moldovenesc) este asistent universitar doctor la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, Departamentul de Management, Marketing și Administrarea Afacerilor. Domenii de interes didactic: Management, Management investițional, Management intercultural. Arii de interes științific: Management, Management investițional, Management intercultural.