Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Complus
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Doctoralia
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Estetică și studii vizuale
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Hermenia
Historica
Historica Dagesh
Iberica
Imago Mundi
In Honorem
Istorie modernă și memorie culturală
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Parenting
Patrimoniu
Personalităţi ale Universităţii „Al.I. Cuza” din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Thesaurus Classicus
Traditio
Transdisciplinaria
World Literature
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Ultimele apariții /

Unitatea și continuitatea educației. Volum omagial dedicat Profesorului Laurențiu Șoitu

Merima Carmen Petrovici, Liliana Romaniuc, Mara-Sînziana Pascu (coordonatori)

în stoc

Data apariției: 03.04.2025

Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Pedagogie

Colecție: In Honorem

ISBN: 978-606-714-920-3

Nr. pagini: 294

Format: 17 x 24 cm.

38.85 LEI

preț de producție

ADAUGĂ ÎN COȘ

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Prilejuită de aniversarea a 80 de ani ai profesorului universitar emerit dr. Laurențiu Șoitu – Doctor Honoris Causa al mai multor universități, cunoscut pentru contribuțiile sale în domeniul pedagogiei și pentru proiectele de cercetare naționale și internaționale adresate tuturor nivelurilor școlii –, lucrarea este contribuția a peste patruzeci de autori, membri ai Academiei Române, universitari din toate centrele universitare ale țării, din Republica Moldova, Germania, Norvegia, Japonia, SUA, ierarhi ai Bisericii Ortodoxe și Romano-Catolice și ai altor culte.
Tema unității și continuității educației constituie un prilej de analiză a sensurilor majore ale școlii și de ilustrare a acestora prin acțiuni și demersuri ideatice comune și permanente. Lucrarea ilustrează importanța programelor comune, de intervenție și cercetare, naționale, europene și internaționale – prin mărturii ale unor personalități participante la ele –, aduce în atenție lucrări și experiențe ale unor autori consacrați și oferă, prin mai multe interviuri, o succintă radiografie a celor aproape șase decenii de activitate a profesorului omagiat.
Articolele sunt centrate pe nevoia unui răspuns unitar dat identității, unității și continuității școlii – indiferent de etapele parcurse în evoluția social-politică ori tehnologică. Caută și oferă răspunsuri favorabile scopului asumat prin analize ale influențelor generate asupra școlii de etapele postmodernismului, postadevărului, relativismului generalizat, virtualului menit să augmenteze ori să substituie realitatea. Diversitatea unghiurilor de abordare – istorică, psihopedagogică, sociologică, antropologică, teologică – este încununată de complementaritatea lor și de preocuparea pentru a identifica esența, unitatea, continuitatea devenirii persoanei în calitate de coautor responsabil la desăvârșirea sa și a lumii.

«Am sesizat încă de când l-am cunoscut pe profesorul, creștinul, omul Laurențiu Șoitu o preocupare deosebită pentru actul educării, al edificării. În toate și din toate, domnia sa evidențiază cele ce zidesc și întăresc, mai ales în aceste vremuri în care se promovează ideologii anticreștine și chiar dezumanizante.
Trei direcții principale ar putea fi evidențiate aici: o pedagogie a iubirii de neam, una a suferinței și, desigur, o pedagogie a credinței. Le vom ilustra pe toate trei prin câteva fragmente relevante publicate cu diferite ocazii.»


† TEOFAN
Mitropolitul Moldovei și Bucovinei

   * * *

«Ce e de admirat? De ce s-ar putea recomanda publicarea acestei cărți?
În primul rând pentru modestia adevăratului profesor, care în volum este ilustrată de toți cei peste patruzeci de autori, gata să ne vorbească despre ei înșiși. În acord cu axiomele Școlii de la Palo Alto, invocată des de profesorul Laurențiu Șoitu, toți știu că „acela care comunică se comunică”! Auzim pe fiecare spunând: mi-aş dori să vă vorbesc despre tot şi toate ce le-am cunoscut împreună cu profesorul omagiat, dar să nu uitaţi să căutaţi şi la alţii, prin alte locuri şi toată viaţa, fiindcă omniscientul şi omnipotentul profesor nu există. Există studentul şi profesorul. Ei împreună vor aduna – unul de la altul şi amândoi de la mulţi alţii de demult ori din vremurile lor, de la cei din şcoala lor şi din altele, din ţara lor şi de dincolo de orice frontiere. Aceasta este lecţia, oferită, fie că ni se vorbeşte despre ce a făcut profesorul, cercetătorul, omul de cultură, fie despre colegul admirat ori invidiat, în lumile prin care a trecut – în perioada anterioară anilor 1990 și după.»


Prof. univ. dr. Daniel Condurache
Membru Corespondent al Academiei Române

Cuvânt înainte

I.NELINIȘTILE PROFESORULUI. EVOCĂRI

Profesorul universitar Laurențiu Șoitu: râvna și curajul unui intelectual creștin
   † Teofan
Rugăciune pentru solo Mezzo Sopran și Cor mixt pe versuri de Mihai Eminescu
   Viorel Munteanu
Neliniștile profesorului Laurențiu Șoitu
   Gheorghe Popa
Professor Laurențiu Șoitu – the first romanian member of the International Adult and Continuing Education Hall of Fame
   Éva Farkas
Academic, networker, communicator, manager and visionary – congratulations and thank you professor Laurentiu Soitu
   Heribert Hinzen
Education For Sustainable Futures
   Hideki Maruyama
O voce, un caracter, un destin dedicate internaționalizării educației adulților din România
   Romiță Iucu
My personal approach to lifelong learning
   Sturla Bjerkaker
Laurențiu Șoitu – 80. Educația: comunicare și cuminecare
   Theodor Codreanu
Cu profesorul Laurențiu Șoitu la radio Trinitas, între Iași și București
   Nicolae Dascălu
Laurențiu Șoitu – la aniversarea anilor luminați LXXX
   Ioan Neacșu
Profesorul Laurențiu Șoitu – inițiatorul inspirat al unor dezbateri necesare
   Dan Potolea
Dignus est!
   Carmen Mihaela Crețu
Laurențiu Șoitu: un continuum existențial axiologic
   Diana Antoci, Valentina Mîslițchi
Profesorul Laurenţiu Şoitu – Om de vastă cultură şi devotat cadru didactic
   Ilie Rad
Laurențiu Șoitu, ca un gând bun de departe…
   Răduț Bîlbîie
Conferințele științifice întru consolidarea identitară a educației adulților în România
   Simona Sava
Laurențiu Șoitu – un veritabil plastician social
   Cristian Ungureanu
Laurențiu Șoitu sau vorbitul cu tâlc
   Marin Manolescu
Conversații cu și despre profunzime, cu profesorul Laurențiu Șoitu
   Liliana Romaniuc
Laurențiu Șoitu și inovația pedagogică în educația adulților: de la teorie la implicații practice
   Elena Adriana Tomulețiu
Profesorul – obsesia construcției
   Ștefania Bejan
Profesorul
   Mihaela Mocanu
Elogiu literei Ș
   Lucian Vasiliu
Omul – semnul și în semnul
   Venera Mihaela Cojocariu
A l vedea pe celălalt – premisă a abordării diferențiate în educație
   Raluca Ungureanu
Cea mai bună țară din lume: Împreuna creștere
   Alina Sîrghea

II. CUVÂNTUL CARE DĂ FOC INIMII. STUDII

De ce este matematica dificilă?
   Viorel Barbu
Pedagogia „pregătirii pentru viitor”. Cum și până când (mai) punem prezentul între paranteze
   Lucian Ciolan
Vocaţia propovăduirii. Predica – reactualizare iconică a evangheliei sau o pastişă vertebrată?
   † Ignatie
Primatul persoanei pentru o educație bazată pe valorile umanismului creștin
   † Aurel Percă
Pedagogia divină și edificarea spirituală a omului în viziunea filosofului creștin Nikolai Berdiaev
   Constantin Sturzu
Despre experiențele de vârf și metafora trinității în pedagogie
   Horațiu Catalano
Reforma învățământului în viziunea lui P.P. Negulescu
   Petre Dumitrescu
Profesorul Laurențiu Șoitu vorbind despre importanța mass media în asistență socială
   Cosmin Goian
Formare și dezvoltare profesională în contextul relației mentor mentee
   Roxana Bobu
Simfonia neterminată sau despre „schola mortis” (O simplă fantezie)
   Ion Negreț Dobridor

III. DIPLOME ȘI RECUNOAȘTERI

Diploma de doctor în Filosofie
Diploma de doctor în Pedagogie
Diploma de onoare „Ștefan cel Mare și Sfânt 500”
Titlul de Professor Emeritus al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Ordinul „Sfântul Ioan Gură de Aur”, acordat de Patriarhia Română în 2015
„Diploma de ctitor” al Bisericii cu hramul Sfântul Ierarh Nicolae din Parohia Șuletea, Protopopiatul Huși, acordată în 2018
Crucea episcopală Episcopul Grigore Leu, Episcopia Hușilor, 2021
Cetățean de onoare al localității natale Șuletea, titlu primit în 2021
Doctor Honoris Causa al Universității „Andrei Șaguna” din Constanța
Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea, 2022
Elemente ale unui continuu Laudatio
   Florica Orțan
Doctor Honoris Causa al Universității de stat din Moldova, 2023
Laurențiu Șoitu este expresia atitudinii față de aceea ce faci
   Vladimir Guțu
Răspuns la Laudatio. Cine ești tu, Laurențiu Șoitu?

IV. FIECARE EXPERIENȚĂ ARE SAPIENȚIALUL EI

Laurențiu Șoitu, profesor și ctitor
   Tudorel Constantin Rusu
Fiul nerătăcitor
   Neculai Apostol
Absența părinților doar moartea o justifică
   Adina Gabriela Gavril
Laurențiu Șoitu – CV. Selecțiuni

Merima Carmen Petrovici – peste 20 de ani de carieră universitară, doctorat în filosofie sub coordonarea prof. univ. emerit dr. Laurențiu Șoitu, conf. univ. la Universitatea Ecologică București, director la Unitatea de Implementare a Proiectelor Finanțate din Fonduri Europene – UIPFFE, Ministerul Educației, autor al mai multor volume și articole publicate în lucrări colective și reviste de specialitate din țară și europene.

Liliana Romaniuc – președinta Asociației Române de Literație, doctor în Științe ale Educației, profesor asociat la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, peste 25 de ani de activitate didactică și responsabilități în coordonarea Inspectoratului Școlar Județean, în comisii prezidențiale și guvernamentale, autor de cărți și numeroase articole, traduceri – John Hattie, Visible Learning: The Sequel, 2024, Editura Polirom –, inițiator și coordonator al unor importante proiecte naționale, europene și internaționale.

Mara-Sînziana Pascu – psihopedagog, doctor în Științe ale Educației sub coordonarea prof. univ. emerit dr. Laurențiu Șoitu și a prof. univ. dr. habil. Ion Albulescu (Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca), deși cu o activitate la catedră de numai cinci ani, prin articolele publicate în reviste indexate și teza de doctorat confirmă ideea continuității și unității programelor de cercetare. Modelul său pedagogic 3PT&Ii al relaționării profesor – elev – mediu, desfășurat pe coordonata T, arată, pe de o parte, potențialul „pedagogiei comunicării” și al „împreunei creșteri” (L. Șoitu) și, pe de altă parte, face saltul impus de modele centrate pe Conținutul Informațional Pedagogic al tehnologiei (TPACK).