Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Complus
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Doctoralia
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Estetică și studii vizuale
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Hermenia
Historica
Historica Dagesh
Iberica
Imago Mundi
In Honorem
Istorie modernă și memorie culturală
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Parenting
Patrimoniu
Personalităţi ale Universităţii „Al.I. Cuza” din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Thesaurus Classicus
Traditio
Transdisciplinaria
World Literature
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Cărți în pregătire /

Cuvinte-rostogol

Alexandra Maftei, Oana Dănilă

stoc epuizat

Data apariției: 29.11.2023

Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Educaţie

Colecție: Ştiinţele Educaţiei

ISBN: 978-606-714-763-6

Nr. pagini: 24

Format: --- cm.

--- LEI

preț de producție

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Colecţia Științele Educației. Seria Junior
Ilustrații de Raluca Popescu și Silvia Costin. Postfață de Cornelia Măirean
Proiect realizat cu sprijinul Asociației Moral Compass (www.moralcompass.ro).

«Prin povești precum cea prezentată în paginile acestei cărți și prin activități ludice, putem dezvolta și consolida abilitățile copiilor de a înțelege alți oameni și de a relaționa. În această carte regăsim povestea unui băiețel cu dificultăți de pronunție a anumitor sunete. Probabil că aceste situații nu vă sunt deloc necunoscute. Cum îi determinăm pe copii să nu-și discrimineze colegii care vorbesc diferit sau pe care nu-i înțeleg? Acești copii pot avea un ritm diferit de dezvoltare a limbajului sau pot avea nevoie de un specialist. Din partea colegilor, însă, au nevoie de înțelegere, de acceptare. (conf. univ. dr. Cornelia Măirean)

Seria Junior, parte a colecției Știintele Educației, propune părinților sau oricăror altor îngrijitori și facilitatori ai educației copiilor cu vârsta cuprinsă între 3 și 6 ani, educatorilor, dar și consilierilor școlari, psihologilor, psihopedagogilor etc. un suport pentru educație în spiritul diversității. Copiii interacționează foarte devreme cu alți copii și au capacitatea de a sesiza atunci când ceva e diferit de ei, dar nu au mereu curajul să întrebe dacă acele diferențe îi pun pe ei sau pe ceilalți copii în pericol sau în dificultate. Alteori, adresează întrebări și primesc răspunsuri care nu sunt întotdeauna pe înțelesul lor. Autoarele consideră că este necesar să răspundem adaptat încă de la vârsta grădiniței, să vorbim despre diversitate și acceptare într-un mod coerent, clar și corect și să încurajăm curiozitatea autentică în locul (pre)judecăților bazate pe informații lacunare, imprecise și, de cele mai multe ori, supuse stigmatizării sociale. Adaptate nivelului de înțelegere și limbajului copilului de 3-6 ani, seria de cărți Bufnilă și lumea copiilor speciali reprezintă un start creativ și eficient în procesul de educație pentru diversitate.

«Cine sunt Bufnilă, Nora și Andrei? Bufnilă, cea mai isteață și blândă bufniță atotștiutoare, reprezintă vocea adultului care va ghida cu înțelepciune educația pentru diversitate, îmbinând elementele teoretice astfel încât acestea să poată fi înțelese de copilul de vârstă preșcolară folosind istorisiri simple, elemente de interacțiune de zi cu zi, ușor recognoscibile de către copii – ținta educațională a colecției de față. Nora și Andrei sunt protagoniștii noștri, copii tipici, curioși să descopere lumea diversității. Ei sunt frați, copii tipic dezvoltați, ce vor întâlni, rând pe rând, copiii speciali. În fiecare poveste, vor adresa întrebări și vor primi răspunsuri adaptate vârstei lor de la Bufnilă, bufnița-adult. La finalul fiecărei cărți, adulții cititori vor primi câteva îndrumări suplimentare, sub forma unor idei de aplicații care să faciliteze cunoașterea tipului de dizabilitate adresat. Cele trei categorii ale diversității adresate de această primă serie sunt dizabilitatea fizică (motrică – copilul în scaun cu rotile), tulburarea de limbaj (copilul cu bâlbâială) și Sindromul Down. Fiecare carte are o distribuție echilibrată de text și elemente grafice (realizată, pentru această primă ediție pilot, în acuarelă, prin colaborare cu un artist plastic – cu drepturile exclusive asupra conținutului deținute de către coordonatoarele seriei.» (Alexandra Maftei, Oana Dănilă)

Cuvinte-rostogol (Tulburările de ritm și fluență: Bâlbâiala)

Alexandra Maftei și Oana Dănilă sunt cadre didactice la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Departamentul de Științe ale Educației, catedra de Psihopedagogie specială. Prin urmare, autoarele sunt implicate în formarea specialiștilor care vor lucra pentru facilitarea integrării copiilor cu dizabilități, dar și în diverse colaborări sector public-privat menite să crească conștientizarea cu privire la egalitatea de drepturi. Seria propusă completează optim recentele descoperiri, asociate celei de-a doua teze de doctorat a doamnei Alexandra Maftei (publicate în reviste de circulație internațională), conform cărora expunere timpurie a copiilor la jucării cu dizabilități are un efect direct, semnificativ și pozitiv asupra creșterii gradului de acceptare a diversității. Dacă jocul cu o păpușă e deseori liber, nu musai după regulile unui adult, autoarele consideră că folosirea de cărți ilustrate, în preajma unui adult, va completa tabloul conturat, facilitând o cunoaștere corectă a universului dizabilității.