Domenii
Filosofie şi Ştiinţe sociale
Istorie
Litere
Ştiinţe ale naturii
Ştiinţe economice
Ştiinţe exacte
Ştiinţe juridice
Educaţie fizică
Diverse
Colecții
Academia Practică
Antiqua et Mediaevalia
Bibliografica
Biblioteca de Istorie Literară
Bibliotheca Archaeologica Iassiensis
Bibliotheca Archaeologica Moldaviae
Bibliotheca Classica Iassiensis
Bibliotheca Patristica Iassiensis
BusinessLike
Cicero
Colecția Medico-chirurgicală
Complus
Contribuţii Ieşene de Germanistică
D.E.U. (Dicţionarele Editurii Universităţii)
Doctoralia
Documenta
Economie şi Societate Liberă
Economikon
Estetică și studii vizuale
Ethnos
Excellentia 150
Exercitium
FIBAS
Fontes Traditionis
Geographia
Hermenia
Historica
Historica Dagesh
Iberica
Imago Mundi
In Honorem
Istorie modernă și memorie culturală
Logos
Monumenta Linguae Dacoromanorum
Observatorul Social
Parenting
Patrimoniu
Personalităţi ale Universităţii „Al.I. Cuza” din Iaşi
Proiecte Europene în Ştiinţele Sociale
Psihologie Socială şi Aplicată
Publicațiile Institutului Român de Genealogie și Heraldică „Sever Zotta”
Restitutio Historiographica
Scripta Archaeologica et Historica Dacoromaniae
Sophia
Sport și Societate
Ştiinţele Educaţiei
Studii de Geografie Politică
Studii Europene
Thesaurus
Thesaurus Classicus
Traditio
Transdisciplinaria
World Literature
Periodice
Analele științifice ale Universității "Al.I. Cuza" din Iași (Serie nouă)
Alte reviste și periodice științifice

Pagina principală / Top 15 /

Educația morală a copiilor. Repere psihopedagogice

Alexandra Maftei

stoc epuizat

Data apariției: 12.03.2021

Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Pedagogie

Colecție: Ştiinţele Educaţiei

ISBN: 978-606-714-612-7

Nr. pagini: 166

Format: 14,7 x 20,5 cm.

18.00 LEI

preț de producție

Poșta Română 3-4 zile lucrătoare livrare gratuită Curier rapid 24-48 ore + taxe de livrare Suport clienți 0232.314.947

Descriere Sumar Despre autori

Cu toate că, în ultimele două decade, numărul studiilor care vizează moralitatea a fost în continuă creștere, iar investigarea antecedentelor comportamentelor morale constituie una dintre principalele teme cercetate, psihologia și educația morală a copiilor rămâne, încă, un domeniu insuficient reprezentat pe piața editorială din România. Astfel, volumul propus explorează relația dintre moralitate, copilărie și viața de zi cu zi, respectiv capacitatea de a diferenția între etic și non-etic, bine și rău, de a construi și înțelege repere morale relevante, acestea conturând repere importante ale dezvoltării psihosociale, dar și ale asimilării normelor esențiale ale culturii de apartenență. Abordarea interactivă propusă conferă un nivel de adresabilitate extins, volumul fiind util atât practicienilor, cât și cercetătorilor preocupați de reperele teoretice și empirice ce au în vedere fenomenele complexe ale psihologiei și educației morale în rândul copiilor.

Cuvânt introductiv; Capitolul I. Repere introductive în psihologia morală a copiilor: I.1. Teoria lui Jean Piaget privind dezvoltarea morală a copiilor; I.2. Perspectiva stadială propusă de Lawrence Kohlberg; I.3. Teoria constructivist-interacţionistă: Elliot Turiel; I.4. Justiţie versus îngrijire: perspectiva formulată de Carol Gilligan; Capitolul II. Emoţiile morale ale copiilor: II.1. Repere introductive privind geneza şi evoluţia emoţiilor morale; II.2. Copiii şi ruşinea; II.3. Copiii şi vinovăţia; II.4. Ruşinea, vinovăţia şi comportamentele asociate ale copiilor; II.5. Memorie autobiografică, emoţii morale şi teoria auto-evaluării temporale; II.6. Atribuiri emoţionale contraintuitive: fenomenul agresorului fericit; Capitolul III. Comportamentele prosociale ale copiilor: III.1. Repere generale privind apariţia şi sursele de influenţă ale comportamentelor prosociale; III.2. Altruismul copiilor. Conceptualizare şi factori asociaţi; Capitolul IV. Relaţia dintre stilurile parentale, starea de bine a copiilor şi comportamentele morale: IV.1. Starea de bine a copiilor: conceptualizare şi factori asociaţi; IV.2. Stilurile parentale: caracteristici şi dimensiuni specifice; IV.3. Relaţia dintre stilurile parentale, starea de bine a copiilor, dezvoltarea morală şi comportamentele prosociale ale copiilor; Capitolul V. Identitate morală, bullying şi mecanisme de raţionalizare morală în rândul copiilor: V.1. Identitatea morală a copiilor. Repere introductive; V.2. Identitate morală şi bullying; V.3. Bullying şi dezangajare morală; Capitolul VI. Mecanisme cognitive asociate comportamentelor morale: VI.1. Mecanisme de licenţiere şi curăţare morală; VI.2. Moderatori şi limite ale licenţierii morale; VI.3. Amânarea recompensei şi mecanismele de auto-licenţiere (eng. self-licensing); VI.4. Conştiinţa morală şi disonanţa etică; VI.5. Amnezia morală; VI.6. Implicaţiile teoriei nivelului de construct în mecanismele de licenţiere morală. Repere empirice; Capitolul VII. Educaţia morală a copiilor: VII.1. Implicaţiile teoriilor privind dezvoltarea morală în procesul educaţiei morale: Jean Piaget, Lawrence Kohlberg şi Elliot Turiel; VII.2. Justiţie, îngrijire şi implicaţiile teoriei formulate de C. Gilligan pentru educaţia morală; VII.3. Factori de influenţă în procesul de educaţie morală: VII.3.1. Rolul familiei şi al practicilor parentale; VII.3.2. Rolul profesorilor: educaţia morală în şcoli; VII.3.3. Rolul grupurilor de apartenenţă şi al relaţiilor interpersonale. Grupul şcolar; VII.3.4. Rolul mass-media: educaţie morală în era social media; VII.3.5. Religia şi practicile religioase; VII.4. Utilizarea poveştilor ca instrumente ale educaţiei morale; VII.5. Utilizarea instrumentelor ludice în educaţia morală a copiilor; VII.6. Educaţie incluzivă timpurie; Concluzii

Alexandra Maftei (n. 1986, Iași) este doctor în Psihologie și dublu licențiată (Psihologie și Jurnalism), ocupând funcția de asistent universitar asociat în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași. De asemenea, este psiholog clinician și psihoterapeut, profesor consilier școlar în cadrul CJRAE Iași și membru activ în comunitatea organizațiilor non-guvernamentale. Având o experiență bogată în câmpul educațional, și în mod special în lucrul cu copiii, interesele sale de cercetare sunt conturate în sfera psihologiei morale și psihopedagogiei speciale. A câștigat numeroase premii atât pentru activitatea didactică în domeniul universitar (Premiul Horia Pitariu în 2018, Premiul Profesor Bologna în 2018), cât și în domeniul preuniversitar (Premiul Creator de educație în 2019). Lucrarea sa de doctorat (Children’s moral lives: moral representation, licensing, and cleansing mechanisms, 2020) a fost notată cu calificatul Excelent – Summa cum laude.
De asemenea, a publicat numeroase articole de specialitate în reviste indexate Web of Science, printre care Cyberchondria during the coronavirus pandemic: the effects of neuroticism and optimism (Frontiers in Psychology, 2020); Beliefs in conspiracy theories, intolerance of uncertainty, and moral disengagement during the coronavirus crisis (Ethics and Behavior, 2020); Better once it’s over, worse now: prospective moral behaviors after the coronavirus epidemic and cyberchondria (Psihologija, 2020); Does your child think you’re happy? Exploring the associations between children’s happiness and parenting styles (Children and Youth Services Review, 2020); Moral representation in children: a qualitative approach (Journal of Moral Education, 2019); Hostility and Civic Moral Disengagement: Cognitive Reappraisal and Expressive Suppression as Moderators (Journal of Moral Education, 2020).