stoc epuizat
Data apariției: 28.02.2017
Domeniu: Filosofie şi Ştiinţe sociale / Pedagogie
Colecție: Ştiinţele Educaţiei
ISBN: 978-606-714-344-7
Nr. pagini: 236
Format: 14,7 x 20,5 cm.
28.35 LEI
preț de producție
ADAUGĂ ÎN COȘ
Poșta Română
3-4 zile lucrătoare
livrare gratuită
Curier rapid
24-48 ore
+ taxe de livrare
Suport clienți
0232.314.947
Descriere
Sumar
Despre autori
Ediția a II-a, revizuită și adăugită. Prefaţă de prof.univ.dr. Constantin Cucoș.
Cartea completează pregătirea inițială a cadrelor didactice universitare, centrându-se pe descrierea și adaptarea conținutului didacticii școlare la nivel universitar, trecând în revistă un istoric și evoluțiile educației universitare, problematica finalităților educației, a conținuturilor și metodologiei universitare, redimensionarea principiilor didactice, designul instrucțional în context universitar, evoluțiile în evaluarea academică, relația cadru didactic-student, dar și modalitățile prin care coaching-ul (ca domeniu care vizează dezvoltarea și optimizarea activității, atingerea obiectivelor etc.) poate sprijini mediul academic.
CAPITOLUL I Învăţământul universitar – istoric și evoluţii recente
I.1. Scurt istoric al evoluţiei universităţii
I.2. De la educaţia universitară la pedagogia învăţământului superior
I.3. Didactica universitară ca ramură a pedagogiei învăţământului
superior
I.4. Nevoia de schimbare în universităţi
I.5. Învăţământul superior românesc în contextul Procesului Bologna
CAPITOLUL II
Problematica finalităţilor universitare
II.1. Idealul și scopul educaţional
II.2. Obiectivele educaţionale în context universitar
II.3. Rolul competenţelor în mediul academic
CAPITOLUL III
Structuri curriculare și dialectica transpunerii conţinuturilor universitare
III.1. Selectarea conţinuturilor și transpunerea lor didactică
III.2. Posibilităţi de organizare a conţinuturilor în învăţământul
superior
III.3. Produsele curriculare
CAPITOLUL IV
Metodologia instruirii universitare
IV.1. Consideraţii preliminare
IV.2. Taxonomii ale metodelor de învăţământ
IV.3. Metodele de predare din perspectiva pedagogiei universitare
CAPITOLUL V
Redimensionări ale principiilor didactice în raport cu specificul
învăţământului superior
V.1. Principiile didactice din perspectiva pedagogiei universitare
V.2. Alte tipuri de principii operaţionale în învăţământul superior
CAPITOLUL VI
Design instrucţional în context universitar
VI.1. Particularităţi ale proiectării și susţinerii unui curs universitar
VI.1.1. Prezentările PowerPoint
VI.1.2. Portofoliul electronic
VI.2. Cursul on-line – o necesitate a timpurilor moderne
VI.2.1. Cursurile-hibrid și „Blended Learning Environments”
(BLE)
VI.2.2. Webinarul – cel mai modern mijloc interactiv de învăţare
VI.3. Seminarul didactic universitar – statut și importanţă
VI.3.1. Tipuri de seminarii
VI.3.2. Structurarea seminarului – condiţie esenţială a reuşitei
activităţii
VI.4. Alte forme de organizare a activităţii în învăţământul superior:
laboratorul și practica de specialitate
CAPITOLUL VII
Evoluţii în evaluarea universitară
VII.1. Obiectivitate versus subiectivism în evaluarea studentului
VII.2. Evaluarea în cadrul cursurilor on-line
VII.3. Metodologia evaluării universitare
CAPITOLUL VIII
Dinamica relaţională a mediului universitar
VIII.1. Rolul fundamental al cadrului didactic în procesul instructiveducativ
din învăţământul superior
VIII.2. Ipostaze ale studentului ca actor principal în activitatea
didactică universitară
VIII.3. Relevanţa feedback-ului şi feedforward-ului în relaţia
academică
CAPITOLUL IX
Ce este coaching-ul și cum poate sprijini acesta mediul academic
IX.1. Ce este și ce nu este coaching-ul
IX.2. Rolul întrebărilor în coaching
IX.3. Câteva modele de coaching – scurtă prezentare
IX.4. Asemănări și deosebiri între coaching și educaţie
IX.5. Rolul coaching-ului în mediul academic
Concluzii și sugestii
Camelia Onu (n. 1976, Gura-Humorului) este asistent universitar doctor la Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, din cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, dar și specialist în activitatea de coaching, acreditat ANC.